نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲

توضیحات کازونوری یامائوچی در مورد آینده سری Gran Turismo

کازونوری یامائوچی، سازنده بازی Gran Turismo Sport، اخیرا در مورد این بازی و همچنین آینده سری گرن توریسمو توضیحاتی ارائه کرده است.

بازی Gran Turismo Sport چندی پیش منتشر شد و استودیو پالی‌فونی دیجیتال هم از آن زمان در حال پشتیبانی از بازی با انتشار آپدیت‌های جدید است. حال در جدید‌ترین اخبار بازی و در جریان نمایشگاه بازی تایپه، کازونوری یامائوچی، کارگردان این بازی، توضیحاتی در رابطه با این بازی و همچنین آینده کلی سری گرن توریسمو ارائه کرده است.

کازونوری یامائوچی در مورد گرن توریسمو اسپورت اعلام کرد که روند فعلی انتشار ماشین‌ها و محتویات جدید از طریق آپدیت‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت و ماشین‌هایی که در نسخه‌های قدیمی‌تر این سری وجود داشتند و همچنین یک سری ماشین کاملا جدید به بازی اضافه خواهند شد. به‌علاوه طبق اعلام این بازی‌ساز، بخش GT League بازی به مرور زمان بزرگ‌تر و بهتر خواهد شد و کاربران شانس تجربه یک سری مسابقات خاص و منحصر‌به‌فرد را که پیش‌تر در این سری سابقه نداشتند، پیدا خواهند کرد.

Gran Turismo Sport

به اعتقاد یامائوچی، بازی Gran Turismo Sport هم برای کاربران حرفه‌ای و هم برای افراد تازه‌وارد تجربه‌ای لذت‌بخش است

در ادامه از یامائوچی در مورد احتمال اضافه شدن ویژگی‌های شخصی‌سازی بهتر به بازی سوال شد که وی اعلام کرد چنین سیستم شخصی‌سازی دقیقی احتمالا در نسخه‌های آینده گرن توریسمو استفاده خواهد شد و نباید در گرن توریسمو اسپورت که کلا فلسفه متفاوتی دارد، منتظر آن بود. چنین موردی در رابطه با امکان دست‌کاری موارد فنی ماشین هم صدق می‌کند. یامائوچی همچنین در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد با اینکه هنوز نمی‌توان جزییاتی در این رابطه به اشتراک گذاشت، اما او دقیقا از زمانی که نسخه اسپورت را منتشر کرده‌اند، در پی ایده‌هایی برای نسخه بعدی این سری است؛ نسخه‌ای که البته یامائوچی هنوز نمی‌داند که Gran Turismo 7 نام خواهد داشت یا با نامی متفاوت منتشر خواهد شد.

یکی از مواردی که در رابطه با Gran Turismo Sport مورد انتقاد قرار می‌گیرد، طراحی شدن آن برای کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به رقابت‌های جدید آنلاین است که باعث شده بازیکنان تازه‌وارد و معمولی که از بخش تک‌نفره یک بازی ریسینگ هم لذت زیادی می‌برند، نتوانند خیلی از این اثر لذت ببرند. یامائوچی در این رابطه هم اظهار نظر کرده و گفت زمانی که رقابت‌های نفس‌گیر بازیکنان حرفه‌ای را در بازی تماشا می‌کند، از اینکه چطور توانسته در یک بازی ویدیویی رقابتی به هیجان یک مسابقه ماشین سواری واقعی شبیه‌سازی کند، لذت می‌برد. به‌علاوه به اعتقاد وی، ماشین‌های این بازی به شکلی دقیق طراحی شده‌اند که به کاربران حرفه‌ای (که احتمالا تجربه رانندگی با ماشین‌های ریسینگ واقعی را دارند) اجازه می‌دهند تا حرکات مدنظرشان را به شکلی عالی در بازی اجرا کنند.

gran turismo sport

از طرف دیگر یامائوچی مخالف این بحث است که بازی برای کاربران تازه‌وارد مناسب نیست و وی اعتقاد دارد که این افراد هم می‌توانند به مرور با مکانیسم‌های بازی آشنا شده و از آن لذت ببرند. در واقع یامائوچی اعتقاد دارد این اولین بار در یک نسخه از گرن توریسمو است که آن‌ها موفق شده‌اند اثری بسازند که هم برای کاربران تازه‌وارد و هم کاربران حرفه‌ای مناسب باشد.

در نهایت از یامائوچی سوال شد که آیا برنامه‌ای برای ساخت دنباله بازی موتورسواری Tourist Trophy که در سال ۲۰۰۶ روی پلی‌استیشن 2 منتشر شده بود دارند یا خیر و وی اعلام کرد که در حال حاضر چنین برنامه‌ای ندارند اما همواره افراد زیادی در این مورد سوال می‌کنند و به همین دلیل هم او در گوشه‌ای از ذهنش مدام به این مساله فکر می‌کند!

بازی Gran Turismo Sport در حال حاضر به صورت انحصاری روی پلی استیشن 4 در دسترس است. این بازی از زومجی نمره ۷ را دریافت و خلاصه‌ای از بررسی بازی Gran Turismo Sport به شرح زیر است:

بازی Gran Turismo Sport تمام تلاشش را کرده تا راه خود را از دیگر نسخه‌های این سری جدا کند و تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز ارایه دهد. اما تکیه بیش از حد این بازی به بخش آنلاینی که آن هم به صورت نه چندان کامل کار شده و بی‌توجه‌ای به افرادی که دنبال یک بخش تک نفره پر محتوا هستند، ضربه بدی به ستون‌های اصلی بازی زده است. همچنین کمبود محتوا، تعداد کم ماشین‌ها و تعداد کم پیست‌ها، بیش از پیش ستون‌های بازی را متزلزل کرده و ارزش بازی را بسیار پایین آورده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده