// پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۷

نتایج نظرسنجی 2018 Game Developers Conference اعلام شد

برگزار‌کنندگان رویداد Game Developers Conference 2018 در اقدامی، نتایج نظرسنجی از حدود چهار هزار بازیساز را که موضوعاتی مانند کنسول نینتندو سوییچ و لوت باکس‌ها را در بر‌می‌گیرد، اعلام کردند.

رویداد Game Developers Conference که لقب «بزرگ‌ترین گرد‌همایی سالانه بازی‌سازان» را یدک می‌کشد، از سال ۱۹۸۸ آغاز شده و علاوه بر برگزاری میز‌گرد‌ها، کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌ها، در قالب جوایز منتخب بازی سازان (Game Developers Choice Awards) به تقدیر از بازی‌های بر‌تر می‌پردازد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی و در حالی که در حدود دو ماه تا آغاز رویداد GDC 2018 باقی مانده است. برگزار‌کنندگان این مراسم به مانند سال گذشته یک نظر‌سنجی با حضور حدود چهار هزار بازی‌ساز انجام داده‌اند که نتایج آن اعلام شده است.

در ابتدای این گزارش آمده است که ۱۲ درصد از بازی‌سازان شرکت‌کرده در نظر‌سنجی 2018 Game Developers Conference هم‌اکنون در حال کار روی بازی برای کنسول Nintendo Switch هستند که این رقم نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است. همچنین ۱۵ درصد از بازی‌سازان قصد دارند بازی بعدی خود را روی این کنسول عرضه کنند. در نظر‌سنجی سال گذشته تنها پنج درصد از بازی‌سازان قصد انجام چنین کاری را داشتند.

در رابطه با فروش بازی‌ها روی پتلفرم نینتندو سوییچ، ۲۸ درصد از بازی‌سازان اعلام کرده‌اند که بازی‌های آن‌ها فروش بیشتری روی جدید‌ترین کنسول کمپانی نینتندو داشته‌اند و عملکرد بازی‌های ۲۳ درصد از بازی‌سازان روی کنسول مذکور مشابه دیگر پلتفرم‌ها بوده است. در مقابل، فروش بازی‌های ۱۶ درصد از بازی‌سازان حاضر در نظر‌سنجی رویداد GDC 2018 روی نینتندو سوییچ کمتر از دیگر پلتفرم‌ها بوده و ۳۳ درصد از آن‌ها محصولات خود را روی این کنسول عرضه نکرده‌اند.

در بخش پلتفرم‌هایی که بیشترین توجه بازی‌سازان را به خود اختصاص داده‌اند و در بین آن‌ها از محبوبیت بالایی بر‌خوردار هستند، پلتفرم پی سی با ۵۹ درصد جایگاه اول را به دست آورده است. پس از این پلتفرم کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو با ۳۹ درصد، کنسول نینتندو سوییچ با ۳۶ درصد و کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس با ۲۸ درصد رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.

Nintendo Switch

به این دلیل که بازی‌های ویدیویی به یک صنعت تبدیل شده و در سال‌های اخیر اهمیت اتخاذ یک مدل تجاری مناسب بیش از پیش احساس می‌شود، ۴۹ درصد از بازی‌سازان قصد دارند بازی بعدی خود را به صورت دیجیتالی و غیر‌رایگان عرضه کنند. بازی بعدی ۳۹ درصد از بازی‌سازان رایگان خواهد بود و ۲۳ درصد از بازی‌سازان اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای محصول آینده خود بسته‌ الحاقی غیر‌رایگان ارائه کنند. همچنین بازی بعدی ۲۲ درصد از بازی‌سازان دارای آیتم‌های درون بازی است که با پول واقعی باید خریده شوند.

در رابطه با لوت باکس، در بازی آینده ۱۱ درصد از بازی‌سازان این ویژگی وجود خواهد داشت. در نظر‌سنجی رویداد 2018 Game Developers Conference از بازی‌سازان در مورد ویژگی مذکور سوال شده است که نتایج آن جالب توجه است. بسیاری از بازی‌سازان به این نکته اشاره کرده‌اند که آیتم‌های به دست آمده به واسطه لوت باکس‌ها لازم است تنها به آیتم‌های تزئینی محدود شده باشند. برخی دیگر نیز به لزوم متعادل‌سازی این آیتم‌ها و امکان به دست آوردن آن‌ها از طریق تجربه بازی و بدون پرداخت هزینه اشاره کرده‌اند.

در بخش دیگری از نظر‌سنجی رویداد GDC 2018 از بازی‌سازان در رابطه با پلتفرم‌های مقصد بازی پیشین آن‌ها سوال شده است که کنسول‌های نسل هشتمی و پی‌سی با رشد رو‌به‌رو شده و محبوبیت پلتفرم موبایل در بین آن‌ها افت کرده است. ۵۰ درصد محصولات بازی‌سازان حاضر در این نظر‌سنجی روی پلتفرم پی‌سی عرضه شده و سهم کنسول‌های نسل هشتمی دو کمپانی سونی و مایکروسافت به ترتیب ۲۳ درصد و ۱۹ درصد است. میزان رشد این ارقام نسبت به نظر‌سنجی GDC 2017 پنج درصد برای پی‌سی و چهار درصد برای کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس است. در حالی که در نظر‌سنجی قبل ۳۵ درصد از بازی‌سازان اعلام کرده بودند که تولیدات خود را روی پلتفرم موبایل عرضه کرده‌اند، اما در نظر‌سنجی جدید آمده است که تنها ۳۲ درصد از بازی‌سازان اقدام به انجام این امر کرده‌اند.

بخش پایانی نظر‌سنجی رویداد 2018 Game Developers Conference به فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اختصاص پیدا کرده است. ۱۹ درصد از بازی‌سازان پروژه در حال ساخت خود را روی هدست‌های واقعیت مجازی عرضه می‌کنند و محصول بعدی ۱۷ درصد از بازی‌سازان یک بازی واقعیت مجازی خواهد بود. ۲۹ درصد بازی‌سازان حاضر در این نظر‌سنجی در پاسخ به این سوال که آیا فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مناسب یک کسب و کار طولانی مدت و پایدار هستند، جواب منفی داده‌اند که میزان آن نسبت به نظر‌سنجی قبل چهار درصد افزایش یافته است.

رویداد GDC 2018 در تاریخ ۱۹ مارس (۲۸ اسفند) آغاز خواهد شد و تا روز ۲۳ مارس (۳ فروردین) ادامه خواهد داشت.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده