نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

ناشر بازی Call Of Duty بازی های تاریخی بیشتری خواهد ساخت

اکتیویژن که ناشر سری Call Of Duty محسوب می‌شود، در آینده تمرکز بیشتری روی بازی‌های تاریخی و جنگ جهانی دوم خواهد داشت.

بدون شک اگر آشنایی کمی هم با بازی‌های ویدیویی داشته باشید با سری Call Of Duty آشنا هستید، مجموعه محبوب کمپانی اکتیویژن که قبلا ماجراهای جنگ جهانی دوم را روایت می‌کرد، اما در چند سال اخیر با سری Modern Warfare به زمان حال و مدتی بعد هم با بازی‌هایی مثل بازی Advanced Warfare و بازی Infinite Warfare به زمان آینده رفت. پس از واکنش متوسط نسبت به بازی‌های واقع در آینده، امسال اکتیویژن مجددا این سری بازی تیراندازی اول-شخص را با بازی Call of Duty: WWII به ریشه‌های خود در جنگ جهانی دوم باز گرداند تا باری دیگر در نبرد نرماندی و مبارزه با نازی‌ها شرکت کنیم.

Call of Duty: WWII

آیا اکتیویژن فقط همین یکبار به ریشه‌های سری بازگشته یا قصد ساخت بازی‌های جنگ جهانی دوم و تاریخی بیشتری دارد؟ این سوالی است که مجله گیم اینفورمر اخیرا از اریک هیرشبرگ، مدیرعامل اکتیویژن پرسیده است، شخصی که نقش مهمی در آینده تمامی مجموعه‌های اکتیویژن دارد.

وی سخنان خود را با گفتن این موضوع که بازی Call of Duty: WWII می‌تواند اولین بازی در دوره بازی‌های تاریخی جدید سری Call of Duty باشد، شروع کرد:

خب، می‌دانید که نمی‌توانم در مورد برنامه‌های چند سال آینده چیزی بگویم. اما نه، لزوما به [جنگ جهانی دوم] به عنوان زمانی که فقط یکبار دیگر به آن بپردازیم نگاه نمی‌کنم؛ معتقدم جنگ جهانی دوم و به طور گسترده‌تر وقایع تاریخی قلمرو بسیار غنی هستند و فکر می‌کنم هر فرصتی وجود دارد که بتواند تبدیل به موضوعی شود که بتوانیم بیشتر از یکبار به آن بپردازیم.

جدیدترین بازی‌های سری Call of Duty یعنی بازی Call of Duty: Infinite Warfare، بازی Call of Duty: Black Ops 3 و بازی Call of Duty: Advanced Warfare هر سه در زمان آینده بودند. هیرشبرگ می‌گوید یکی از دلایلی که اکتیویژن مجموعه را به زمان آینده فرستاد این بود که بازیکنان از زمان گذشته خسته شده بودند و چیز جدیدی می‌خواستند. با این حال بازی Infinite Warfare عملکرد خوبی نداشت و هیرشبرگ در مصاحبه مذکور در مورد Infinite Warfare گفت:

فکر کنم یک بازی آینده اضافی داشتیم [خنده]، نه اینکه بخواهم در مورد کیفیت بازی پارسال نظر بدهم، بلکه فکر می‌کنم با وجود اینکه نوآوری و موارد جذاب فراوانی در بازی وجود داشت که بازیکنان می‌توانستند آن‌ها را تجربه کنند، وجود این بازی در زمان آینده تکراری بود.

هیرشبرگ با گفتن جملات بالا قبول کرد که وجود بازی Infinite Warfare در زمان آینده، بیش از ظرفیت و پتانسیل این زمان بود. با وجود عملکرد ضعیف، بازی Infinite Warfare پرفروشترین بازی سال ۲۰۱۶ آمریکا شد.

در دیگر اخبار سری Call of Duty، دومین هفته بتا Call of Duty: WWII به پایان رسید و اسلج همر گیمز نکاتی که از بازخورد طرفداران به دست آورده بود را اعلام کرد.

بازی Call of Duty: WWII در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این بازی موردانتظار، مطالعه نگاهی به اطلاعات منتشر شده از بازی Call of Duty: WWII را از دست ندهید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده