نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

بلیزارد سرگرم ساخت بازی موبایل در سبک ترکیبی MMO RTS است

به نظر می‌رسد بلیزارد سرگرم ساخت یک بازی موبایل جدید بوده که ترکیبی از دو سبک MMO و استراتژی هم‌زمان است.

کمپانی بلیزارد از زمان عرضه بازی Warcraft: Orcs & Humans در سال ۱۹۹۴ همیشه یکی از بزرگان پلتفرم پی سی و مک بوده و حتی با عرضه بازی Diablo III برای کنسول‌ها، شروع موفقیت‌آمیزی در این بازار هم داشته است. حال طبق جدیدترین اخبار بازی موبایل، به نظر می‌رسد که بلیزارد قصد ورود به دیگر پلتفرم محبوب بازی‌ها یعنی موبایل را هم دارد؛ البته در صورتی که نشانه‌ها درست از آب درآیند.

طبق اطلاعات موجود در یک فرصت شغلی جدید که در وب‌سایت بلیزارد نقش بسته بود و از زمان رسانه‌ای شدن آن حذف شده است، کمپانی به دنبال یک نیروی باتجربه در مهندسی کلاینت موبایل یونیتی برای ساخت یک بازی MMO-RTS (بازی چندنفره آنلاین کلان و استراتژی هم‌زمان) می‌گردد. در توضیحات این فرصت آمده است:

بلیزارد به دنبال یک نیروی باتجربه در مهندسی کلاینت موبایل یونیتی برای ساخت یک بازی MMO RTS رونمایی‌نشده است.

در ادامه این پست آمده بود:

متقاضی ایده‌آل برای این شغل بایستی علاقه فراوانی به ساخت بازی موبایل و برطرف کردن مشکلات مهندسی منحصربه‌فرد در محیط اپلیکیشن‌های موبایل داشته باشد.

برای افرادی که با انجین یونیتی آشنایی ندارند هم بگویم که بازی Hearthstone بلیزارد هم با همین انجین ساخته شده است. نکته جالب اینکه آگهی مذکور اولین جایی نیست که بلیزارد به وجود این بازی اشاره می‌کند. در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) بود که بلیزارد یک آگهی استخدام دیگر را برای جذب یک مهندس نرم‌افزار در وب‌سایتش منتشر کرد. تفاوت بین آن آگهی و آگهی جدید در این است که در آگهی ابتدایی فقط به پلتفرم بازی اشاره شده بود و صحبتی از سبک بازی به میان نیامده بود.

با وجود این هنوز مشخص نیست که این بازی دقیقا به چه صورت خواهد بود و چه نام خواهد داشت. پیش از بلیزارد هم شاهد سبک ترکیبی MMO-RTS در بازی‌های دیگر بوده‌ایم، اما برای بلیزارد این بازی یک تجربه کاملا جدید خواهد بود. با این حال بلیزارد سابقه ساخت بازی‌های فوق‌العاده در سبک‌های جدید را دارد. نکته دیگر اینکه بلیزارد تجربه فراوانی در هر دو سبک MMO و RTS دارد؛ بنابراین ترکیب کردن آن‌ها هم برای بلیزارد مشکلی نخواهد داشت.

و اما مورد دیگر اینکه آیا این بازی یک بازی کاملا جدید خواهد بود یا ادامه یک مجموعه یا بازی قدیمی است. بلیزارد با عرضه بازی Overwatch ثابت کرد که توانایی ساخت جهانی با فرهنگ غنی را دارد، اما سری Warcraft که هم‌اکنون شاهد دو نسخه RTS و MMO آن هستیم هم وجود دارد، بنابراین نیاز فراوانی به ساخت یک جهان کاملا جدید از سوی بلیزارد نیست.

و اما با توجه به اینکه بلیزارد هنوز به دنبال جذب افراد کلیدی پروژه است، بعید است که به این زودی اطلاعات رسمی در مورد بازی منتشر شود. با وجود این در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ممکن است بلیزارد در رویداد بلیزکان امسال اشاره کوتاهی به این بازی کند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده