// دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

پیش نمایش بازی Forza Motorsport 7

به زودی شاهد انتشار نسخه هفتم یکی از قدرتمند‌ترین بازی‌های ریسینگ شبیه‌ساز هستیم. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به اطلاعات بازی Forza Motorsport 7 داشته باشیم.

یکی از مهم‌ترین بازی‌های ریسینگ صنعت گیم بدون شک سری Forza است. این سری با شبیه‌ساز Motorsport کار خود را آغاز کرد و حال در کنار برادر کوچک‌ترش یعنی سری Horizon، تبدیل به خانواده‌ای قدرتمند در این سبک شده‌‌اند. بازی Forza Horizon 3 که سال پیش منتشر شد، یکی از بهترین بازی‌های ماشین‌سواری آرکید را در اختیار طرفداران قرار داد و حال امسال نوبتی هم باشد، نوبت هفتمین نسخه از شبیه‌ساز ریسینگ Forza Motorsport است. اما یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های جدید این بازی این است که این سری بازی که همیشه از نظر گرافیک فنی و بصری به یکی از بهترین‌های این سبک تبدیل شده، این بار قرار است روی قوی‌ترین کنسول ساخته شده در صنعت بازی‌های ویدیویی، یعنی ایکس‌ باکس وان ایکس منتشر شود و از این جهت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بازی Forza 7 به عنوان اولین شاخ کنسول ایکس‌ باکس وان ایکس، توانسته کیفیتی در حد و اندازه بالاترین تنظیمات یک پی سی ارایه دهد

بازی Forza Motorsport 7 تنها پرچمداری از بازی‌های فرست پارتی مایکروسافت است که باید با تمام توان خود قدرت کنسول جدید این کمپانی را به رخ بکشد و با توجه به نمایش‌های منتشر شده از این بازی، می‌توان گفت استودیو ترن 10 روی مایکروسافت را زمین ننداخته است. این بازی روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس با رزولوشون 4K و نرخ ثابت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و از نظر بصری به شدت چشمگیر ظاهر شده است که در کنار قابلیت HDR می‌تواند تجربه بازی را بیش از پیش هیجان‌انگیزتر کند. همچنین این بازی روی کنسول‌های معمولی ایکس‌باکس وان با رزولوشن 1080p و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد، هر چند که مشخص نیست این نسخه از بازی از نظر بصری تا چه حد با نسخه ایکس‌باکس وان ایکس فرق خواهد داشت اما می‌توان گفت که تغییرات در حدی خواهد بود که اگر عاشق سری فورزا و ریسینگ هستید، به خرید کنسول ایکس‌باکس وان ایکس فکر کنید. تا به حال در نمایشگاه‌های مختلف و نمایش‌های گیم‌پلی بازی، Forza Motorsport 7 شرایط فنی و بصری فوق‌العاده‌ای داشته و اینطور که پیداست می‌توان از این نظر انتظار یک شاهکار از این اثر را داشت. اما بحث کنسول جدید و ارایه تجربه فنی و بصری را که کنار بگذاریم، Forza Motorsport 7 شرایط ویژه و جذابی دارد که می‌تواند طرفداران این سری را به شدت هیجان زده کند.

Forza Motorsport 7

اولین نکته فوق‌العاده جذاب در مورد این بازی، حضور لیست بلند بالایی از ماشین‌های مختلف در تمامی کلاس‌ها است. بازی Forza Motorsport 7 بیش از ۷۰۰ ماشین با جزییات بالا و دقیق را در خود جای داده که می‌تواند طرفداران این سبک را نه تنها سیراب کند، بلکه می‌تواند از هر نظر تبدیل به بهشتی برای آن‌ها شود. جالب است بدانید که نسخه گذشته این سری ۴۵۰ ماشین را در خود جای داده بود و این پیشرفت در طول دو سال قابل تقدیر است.

شرکت‌هایی نظیر فراری، لامبرگینی و بسیاری از دیگر کارخانه‌هایی که با تک تک ماشین‌های‌شان نفس هر ماشین‌بازی را بند آورده‌اند، تا ماشین‌های ریز و درشتی که شاید حتی اسم‌شان را هم نشنیده باشید، در این اثر حضور دارند. همچنین مایکروسافت قرار دادی ۶ ساله با کمپانی پورشه امضا کرده و شاهد حضور این سری ماشین‌های بسیار پرطرفدار، با تک تک جزییات‌شان در Forza Motorsport 7 خواهیم بود. این بازی سعی کرده تا با بیش از ۷۰۰ ماشینی که در خود جای داده، تمامی برند‌هایی که می‌توانید تصورش را بکنید طراحی کند و فرمان‌شان را در اختیار شما قرار دهد. همچنین تنوع بسیار زیادی نیز در بخش کلاس بندی ماشین‌ها وجود دارد و شما می‌توانید انتظار ماشین‌های کلاس GT، سوپراسپورت‌ها، هایپرکارها، ماشین‌های کلاسیک، ماشین‌های لمان یا حتی Truck‌ها و ماشین‌های سنگین را داشته باشید.

بیش از ۷۰۰ ماشین آن هم با بالاترین جزییات، ۳۰ منطقه مختلف با بیش از ۲۰۰ پیست، شخصی‌سازی‌ها و آیتم‌های فراوان و تر و تازه، آب و هوای کاملا پویا و یک بخش کریر پر پیمان، همین حالا این بازی را حداقل روی کاغذ به برترین بازی شبیه‌ساز ریسینگ نسل از نظر محتوا تبدیل کرده‌اند

در کنار لیست طولانی ماشین‌های بازی، یکی از مهمترین بخش‌های هر بازی ریسینگ شبیه‌ساز، محیط‌ها و پیست‌هایی است که برای این بازی‌ها طراحی می‌شوند. خوشبختانه باز هم استودیو ترن 10 در این بخش سنگ تمام گذاشته و ۳۰ منطقه مختلف که در مجموع بیش از ۲۰۰ پیست با پیکربندی‌ها، شکلگیری و موقعیت‌های مختلف را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد در بازی به صورت تمام و کمال طراحی شده‌اند. چنین آماری می‌تواند بسیار جذاب باشد و به راحتی از تکراری شدن زود هنگام بازی جلوگیری کند. در نمایش‌های بازی نیز شاهد طراحی بسیار خوب محیط‌ها هستیم هر چند که برای دیدن همه آن‌ها باید تا روز انتشار صبر کنیم. اما نکته بسیار خوبی که ما را برای تجربه لوکیشن‌های مختلف هیجان‌زده می‌کند، آب و هوای پویای بازی است که به خودی خود روی تمامی گیم‌پلی و محیط تاثیر مستقیم می‌گذارد. صبح، بعد از ظهر، غروب و شب از جمله چرخه‌های شبانه روزی بازی هستند که نورپردازی تک تک این ساعات، کاملا پویا و واقعی طراحی شده است. اما این مورد تنها به چرخه شبانه روزی ختم نمی‌شود و تغییرات داینامیک آب و هوایی چیزی است که این نسخه از بازی را جذاب کرده. هوای نیمه ابری، ابری، باران‌های تابستانی، نم نم باران، باران متوسط و بارش سنگین، مه غلیظ و طوفان و رعد برق، از جمله آب و هوایی هستند که در طول بازی‌ها به صورت پویا شاهدشان خواهیم بود. در کنار این موارد به لطف مناطق خاص، مانند پیست‌های معروف دوبی، شاهد طوفان‌های شن نیز خواهیم بود. نکته مثبت این آب و هوای پویا این است که می‌توانیم تاثیرشان را به خوبی در شرایط رانندگی خود ببینیم. به طور مثال طوفان شن، باد یا باران، هر کدام به نحوی تاثیر مستقیمی در کنترل ماشین خواهند گذاشت. همچنین در مسابقات شخصی، می‌توانید برای شروع، اواسط و انتهای هر مسابقه نیز برای هر کدام شرایط هوایی خاص را تعیین کنید تا بازی به صورت پویا شما را در چالش‌های آب و هوایی قرار دهد.

Forza Motorsport 7

تمرکز بیشتر روی بخش مسابقات و ارایه تنوع بیشتر در این بخش، از جمله عواملی است که Turn 10 سعی کرده بازی را بیشتر و بیشتر از تکراری بودن دور کند؛ مخصوصا برای آن‌هایی که خوره ماشین نیستند و تنها هدفشان سرگرمی است

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که در بازی با آن رو به رو خواهید شد، قابلیت شخصی سازی راننده شماست! با توجه به بخش‌‌های متنوع و جدیدی که در بخش تک نفره وجود دارد، استودیو Turn 10 سعی کرده تا با استفاده از المان‌های جدید به این بخش رنگ و بوی تازه و جذابی ببخشد. برای اولین بار در تاریخ سری، میتوانید کاراکتر خود را خلق کنید و از ابزار رانندگی بسیار متنوع و جذابی در ساختش استفاده کنید. شاید باورش برای یک بازی ریسینگ سخت باشد اما این اثر بیش از ۳۰۰ آیتمِ طراحی کاراکتر را در اختیارتان قرار می‌دهد. جنسیت زن یا مرد، حالت و استایل بدن، لباس، کلاه ایمنی و بسیاری از این موارد، از جمله امکاناتی هستند که می‌توانند واقعا آن کاراکتری را که دوست دارید برای‌تان به ارمغان بیاورند. البته قرار نیست کاراکتری که خلق می‌کنید در همان ابتدا کارتان با اون تمام شود و دیگر سراغش نروید، بلکه وی در بخش‌های مختلف بازی و مخصوصا در بخش درایواتار به یکی از مهم‌ترین المان‌های بازی تبدیل خواهد شد.

همانطور که گفتم بازی Forza Motorsport 7 بیش از پیش روی بخش تک نفره و مسابقات کمپین تمرکز کرده و به مراتب بیش از پیش بازیکن در این بخش درگیر خواهد شد و در عین حال آن حس تکراری بودن از بین خواهد رفت. در حال حاضر ۶ مسابقه بزرگ برای رقابت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ماشین‌ها و کلاس‌های خاص خود را دارند. مسابقات نسکار «NASCAR» مسابقات هیجان‌انگیز تروفی تراک «Trophy Truck»، مسابقات JDM یا ماشین‌های ژاپنی  و بسیاری دیگر از جمله مسابقاتی هستند که در بازی با آن‌ها رو به رو خواهید شد. همچنین با الهام گیری از مسابقات موتوراسپورت، بازی دارای سیستم امتیاز بندی خاصی است که با کسب امتیاز و پیشرفت در بازی، ماشین‌ها، ابزار جدید و دیگر موارد را برای‌‌تان آزاد خواهد کرد. در کنار این موارد، رویداد‌های شوکیس نیز در این بازی حضور خواهند داشت و به طور  کلی استودیو سازنده تمام سعی خود را کرده تا خبری از یکنواختی در طول بازی نباشد؛ مخصوصا برای آن دست از افرادی که خوره ماشین‌بازی نیستند و تنها به جنبه سرگرمی آن نگاه می‌کنند. همچنین سیستم باز شدن برخی از خودروها در بخش مسابقه‌ای بر اساس نادر بودنشان تعیین شده‌اند. به این منظور که هر چه ماشین‌های بیشتری جمع‌آوری کنید، ماشین‌های بیشتری نیز باز خواهند شد. همچنین بر خلاف گذشته، آپگرید ماشین‌ها شدیدا به نوع مسابقه بستگی دارند و به شرایط محیطی و قوانین مسابقه وابسته هستند.

Forza Motorsport 7

شخصی‌سازی‌‌های جدیدی نیز مربوط به ماشین‌ها در بازی اضافه شده است و قوانین جدیدی هم در این بخش به کار برده شده. تعداد بسیار زیادی از کیت‌های بدنه، سوپرشارژرها، چرخ‌‌ها و بسیاری از ابزار جدید دیگر در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت. همچنین تمامی طراحی‌ها و رنگ‌امیزی‌های ماشین شما در بازی‌های Forza Motorsport 6 و Forza Horizon 3 به نسخه هفتم منتقل خواهند شد و به راحتی می‌توانید آن‌ها را روی ماشین خود پیاده کنید.

در کنار بخش‌های اصلی بازی، سری Forza چند سالی می‌شود که سعی دارد بخش سوشال یا آنلاین خود را تقویت کند. مسابقات آنلاین همچنان به قوت خود باقی هستند و قابلیت اسپلیت اسکرین به شما اجازه می‌دهد تا در کنار دوستان‌تان به بازی بپردازید. همچنین قابلیت لابی‌های خصوصی نیز در اختیار بازیکنان قرار خواهد داشت تا جمع کسیری از دوستان خود را دور هم جمع کنند و به رقابتی هیجان‌انگیز بپردازند. در کنار این موارد استودیو ترن 10 سعی دارد تا به مسائل ریزی برای هر چه واقعی‌تر شدن بازی توجه کند. به طور مثال تصادف‌هایی که صورت می‌گیرد ممکن است ماشین را به سمت جمعیت تماشاگران هدایت کند و شاهد عکس‌العمل آن‌ها باشید یا اگر هنگامی که از جاده اصلی خارج شدید، کاملا شرایط و جوی را که در رانندگی شما تغییر می‌کند حس کنید. از طرفی دیگر بخش لودینگ‌های بازی کاملا تعاملی شده‌اند و قرار نیست به تصویری ثابت خیره‌ شوید. شما در هنگام  لودینگ‌ها در بخش آنلاین قادر هستید به تعویض ماشین، جاده یا هر تنظیمات دیگر بپردازید.

Forza Motorsport 7

در کل می‌توان از بازی Forza Motorsport 7 انتظارات فراوانی داشت. درست است که در طول چند سال اخیر این بازی از نظر گیم‌پلی خود را کاملا ثابت کرده است، اما حالا با اضافه شدن کلی آیتم جدید، می‌توان نگاهی تازه به این سری داشت. همچنین این بازی به جز این که قرار است کنسول ایکس‌باکس وان ایکس را به دور از هر نوع گیرز و هیلویی ثابت کند و علمدار این کنسول به عنوان یک بازی فرست پارتی باشد، باید خود را به عنوان یک نسخه تمام و کمال برای دارندگان پی سی نیز ثابت کند. هرچند با توجه به مقایسه‌های انجام شده، این بازی روی بالاترین تنظیمات روی کامپیوتر، تنها مقداری از نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بهتر است و می‌توان این امید را داشت که این کنسول تازه نفس بتواند حداقل برای دو سه سالی پا به پای پی‌سی‌های قدرتمند قدم بگذارد. در ادامه می‌توانید مشخصات سیستم موردنیاز نسخه پی‌سی را مشاهده کنید:

سیستم موردنیاز برای اجرای بازی در رزولوشن 720p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه:

  • پردازنده: اینتل Core i5-750 یا AMD FX-6300
  • رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GT 740 / GTX 650 یا AMD R7 250X با دو گیگابایت حافظه

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی در رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه:

  • پردازنده: اینتل Core i5-4460یا AMD FX-8350
  • رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 670 / GTX 1050 Tiیا AMD RX 560 با چهار گیگابایت حافظه

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی در رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه:

  • پردازنده: اینتل Core i7-6700Kیا AMD Ryzen 7 CPU
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 1080یا AMD RX Vega 64 با هشت گیگابایت حافظه

سیستم لپ‌تاپ پیشنهادی برای اجرا در رزولوشن 720p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه:

  • پردازنده: اینتل Core i5-6200U
  • رم: ۸ گیگابایت
  • کارت گرافیک: Intel HD 520 (کارت گرافیکی مجتمع)

نسخه پی‌سی بازی از رزولوشن‌های فوق عریض 21:9 هم پشتیبانی خواهد کرد و علاوه بر آن، نرخ فریم بازی محدود نخواهد بود. بازی همچنین از ویژگی بازی بین پلتفرمی ایکس باکس وان و کامپیوتر پشتیبانی خواهد کرد و کاربران این دو پلتفرم می‌توانند بازی را باهم تجربه کنند. همچنین بازی Forza Motorsport 7 از قابلیت Play Anywhere نیز پشتیبانی می‌کند و افرادی که نسخه دیجیتالی بازی را روی یکی از پلتفرم‌ها خریداری کنند، به نسخه دیجیتالی دیگر پلتفرم نیز دسترسی خواهند داشت. 

 

 نظر شما در مورد این بازی چیست؟

 

 

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده