نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

کارگردان سریال Game Of Thrones یکی از تئوری های اخیر سریال را رد کرد

کارگردان یکی از قسمت‌های فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت، یکی از تئوری‌های به‌وجود آمده در این فصل را رد کرد.

این مطلب داستان و اتفاقات مهم فصل هفتم سریال Game Of Thrones  را فاش می‌کند

 

قسمت اخیر سریال بازی تاج و تخت، حاوی نکته‌ی مهمی بود که احتمالا شما هم آن را از دست دادید؛ نکته‌ای که بسیاری از کاربران اینترنت را به شک فرو برد و موجب ایجاد یک تئوری مهم شد. این تئوری مربوط به دسته‌ی شیرنشان شمشیر جان اسنو یعنی لانگ‌کلاو است؛ شمشیر والریانی که در اصل متعلق به خاندان مورمونت بود. طبق این تئوری زمانی که جان از دریاچه‌ی یخی بالا می‌آید، چشمان گرگ روی دسته‌ی شمشیرش همزمان با بالا آمدن او سوسو می‌کنند. با اینکه این قسمت از سریال مملو از صحنه‌های بصری و گرافیکی بود، اما این سکانس نظر بسیاری از بینندگان را به خود جلب کرده بود.

با  اینکه چنین برداشتی از این سکانس ساده‌لوحانه به نظر می‌رسد، اما از آنجایی که با سریال Game Of Thrones طرفیم طرفداران هم بیکار ننشستند و شروع به ساخت تئوری‌های مختلف در این رابطه کردند؛ تئوری‌هایی مانند مرتبط دانستن این اتفاق به آن نگاه معروف اژدهای دنی به جان اسنو در اپیزود پنجم همین فصل یعنی East Watch، وجود قدرت‌های ماورایی در دسته‌ی شمشیر جان، امکان استفاده‌ی برن از دسته‌ی شمشیر جان برای مشاهده‌ی وقایع آن‌سوی دیوار، وجود قابلیت‌های وارگ‌ها در جان اسنو، احتمال اینکه این اتفاق یک نشانه از طرف خدای نور است، احتمال اینکه جان اسنو پرنس برگزیده یا همان آزور ‌آهای است یا اینکه احتمال دارد شمشیر جان به عنوان آورنده‌ی نور (شمشیر آتشین) جدید انتخاب شده باشد. اما به تازگی مشخص شده که سوسو کردن چشم‌های گرگ روی دسته‌ی شمشیر جان اسنو یک اتفاق غیر عمدی بوده و هیچ معنی خاصی در بر ندارد.

کارگردان این قسمت از سریال یعنی آلن تیلور که پیش از این هم وظیفه‌ی کارگردانی دو قسمت پایانی فصل اول سریال را بر عهده داشته است، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت اینسایدر (Insider) با اشاره به اینکه آن‌ها با این سکانس قصد به جای گذاشتن سرنخ و نشانه‌ای نداشته‌اند گفت:

من باز هم این سکانس را در تصاویر آهسته بررسی خواهم کرد، اما با اطمینان به شما می‌گویم ما قصد نشان دادن مورد خاصی را نداشته‌ایم.

با توجه به سخنان تیلور، به نظر می‌رسد موردی که طرفداران سریال گیم آو ترونز در رابطه با آن صحبت می‌کنند چیزی بیشتر از یک سایه یا انعکاس نور نبوده، که آن هم بر اثر خطای چشم اتفاق افتاده است. با وجود اینکه قسمت ششم از فصل هفتم سریال روابط بسیار زیادی در بر داشت و پیچش‌های جدیدی نیز به داستان اضافه کرد، اما این اتفاق یکی از آن‌ها نیست. هرچند این موضوع به این معنی نخواهد بود که این سکانس هیچ نکته‌ی مهمی در بر ندارد.

لانگ کلاو|سریال Game Of Thrones

«آن‌سوی دیوار» موارد زیادی برای تئوری‌پردازی ارائه می‌کند. یکی از این تئوری‌ها این است که طبق یک نظریه‌ی گسترده‌تر احتمال دارد برندون استارک همان شاه شب باشد. طبق این نظریه، برن در یکی از سفر‌هایش به گذشته برای نجات نوع بشر از دست وایت واکرها، در زمان گذشته و در بدن شاه شب (کسی که توسط فرزندان جنگل به وایت واکر تبدیل شد) گیر افتاده است.

شاید این ایده چندان درست به نظر نرسد، اما نظریه‌ی دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید اگر زمان زیادی را در گذشته سپری کنید، احتمال دارد در آن‌جا گیر بیفتید؛ با توجه به این که برن و شاه شب پیش از این با هم برخورد فیزیکی نیز داشته‌اند و اینکه برن می‌تواند با ورود به بدن انسان‌ها علاوه بر دیدن گذشته‌ی آن‌ها سرگذشت‌شان را نیز تغییر دهد. علاوه بر این موارد در قسمتی از سریال دیدیم که برن صدای شاه دیوانه را می‌شنود که به او می‌گوید تمام وایت‌واکر‌ها را بسوزاند. یکی از مواردی که بر خلاف این تئوری است این است که چرا کلاغ سه چشم پیشین که استاد برن نیز بود، در این رابطه به او چیزی نگفت. اما با توجه به موارد ذکر شده عده‌ی دیگری از طرفداران نیز به پیروان قبلی این تئوری اضافه شدند. اساس این تئوری از این قرار است که برن پس از هربار سفر به گذشته با هدف جلوگیری از رخ دادن «جنگ بزرگ» شکست می‌خورد و در نهایت در همین سفرها و تلاش‌های پرشمارش، در زمان گذشته گیر می‌افتد.

Brandon Stark| سریال Game Of Thrones

با اینکه این تئوری عجیب به نظر می‌رسد، اما به اندازه‌ی تئوری‌ای که بیان می‌کرد آریا هرگز به وینترل بازنگشته است عجیب نیست. البته عده‌ای فکر می‌کنند او هرگز به وستروس هم بازنگشته است و کسی که به وستروس بازگشته است ویف با چهره‌ی آریا است. با اینکه تئوری برنگشتن آریا به وینترفل بسیار قوی به نظر نمی‌رسد، اما می‌توان آن را به تجدید دیدار آریا و نامیریا در جنگل ربط داد؛ جایی که می‌توان گفت «هیچکس» نامیریا را به مقر پادشاهی فرستاده و خودش به وینترفل رفته است. البته فراموش نکنید که جاکان برای داشتن چهره‌ی آریا باید ابتدا او را می‌کشت. یکی دیگر از تئوری‌های این فصل مربوط به قسمت آینده‌ی سریال یعنی «اژدها و گرگ» است. این تئوری مربوط به برادران کلیگن (کوه و تازی) است. طبق این تئوری راند دوم مبارزه‌ی سندرو کلیگن و گریگور کلگین که در فصل اول سریال آغاز شده بود، در قسمت نهایی فصل هفتم برگزار خواهد شد. تازی و کوه که هردوی آن‌ها پس از فراز و نشیب‌های بسیار و تغییر در شخصیت‌شان و البته پس از نجات یافتن از مرگ به سریال بازگشتند، ممکن است باز هم در مقابل هم قرار بگیرند.

Hound| سگ شکاری| Game of thrones

در یکی از صحنه‌های تریلر قسمت هفتم از فصل هفتم سریال، تازی را می‌بینیم که با شمشیرِ از غلاف کشیده برای نبرد آماده می‌شود. از آنجایی که طبق همین تریلر می‌دانیم دنریس و دار و دسته‌اش برای برقراری اتحاد به ملاقات سرسی رفته‌اند، به همین دلیل احتمال شکل‌گیری نبرد میان سندرو کلیگن و گریگور کلیگن نیز افزایش می‌یابد.

نظر شما در مورد تئوری‌های مختلف سریال بازی تاج و تخت چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده