نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲

سازنده بازی Ark: سونی اجازه بازی میان پلتفرمی نمی‌دهد

طراح ارشد بازی Ark: Survival Evolved در مورد ایکس باکس وان ایکس سخن گفته و اعلام کرده سونی اجازه پیاده‌سازی قابلیت بازی میان پلتفرمی را نمی‌دهد.

در حالی که به تاریخ انتشار نسخه کامل بازی Ark: Survival Evolved نزدیک می‌شویم، جرمی استیگلیتز، طراح ارشد بازی از طریق توییتر به سوالات طرفداران پاسخ می‌دهد. دو موضوع مهمی که استیگلیتز اخیرا به آن‌ها پرداخته مربوط به قدرت ایکس باکس وان ایکس و بازی میان پلتفرمی (کراس پلی) بین پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان می‌شود.

در مورد قدرت ایکس‌باکس وان ایکس، استیگلیتز می‌گوید که بازی Ark: Survival Evolved در این کنسول مشابه با تنظیمات گرافیکی Medium یا High پی سی اجرا می‌شود. وی در ادامه گفت که امکان اجرای بازی در رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با تنظیمات Medium و رزولوشن 1440p و نرخ ۳۰ فریم با تنظیمات High وجود دارد و به نظر می‌رسد که استودیو Wildcard، سازنده بازی، این دو انتخاب را در اختیار بازیکنان کنسول میان نسلی مایکروسافت قرار دهد.

و اما در مورد بازی میان پلتفرمی بین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم استیگلیتز گفت که استودیو Wildcard موفق شده به صورت داخلی این امکان را فراهم کند، اما سونی اجازه پیاده‌سازی بازی میان پلتفرمی را نمی‌دهد.

در نمایشگاه E3 2017، جیم رایان، مدیر پلی استیشن گفت یکی از دلایلی که سونی اجازه بازی میان پلتفرمی بین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را نمی‌دهد این است که کمپانی نگران امنیت کاربرانش است. رایان افزود اگر سونی اجازه دهد شبکه پلی‌استیشن به یک شبکه خارجی مثل ایکس‌باکس لایو متصل شود، کمپانی نمی‌تواند کنترل کاملی روی تجربه کاربران داشته باشد. به همین علت، کاربران و به‌خصوص کودکان در معرض خطر قرار می‌گیرند.

این اولین باری نیست که استودیو وایلدکارت نسبت به سیاست‌های سونی به طور عمومی انتقاد می‌کند. سال گذشته، استودیو گفته بود که سونی اجازه عرضه نسخه در دست توسعه بازی Ark برای پلی‌استیشن 4 را نمی‌دهد. البته این مشکل پس از مدتی حل شد و بازی Ark در دسامبر سال گذشته برای پلی‌استیشن 4 هم عرضه شد.

نسخه کامل بازی Ark: Survival Evolved در تاریخ ۲۹ آگوست (۷ شهریور) برای پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده