نویسنده: علیرضا قاسمی
// دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

صاحبان هفت تیم اولین لیگ بازی Overwatch معرفی شدند

بلیزارد انترتینمنت هفت تیم اول لیگ Overwatch را معرفی کرد که مالکان آن‌ها از جمله افراد مشهور مرسوم ورزشی، گیمینگ و دیگر سرگرمی‌ها هستند.

این یک روز بزرگ برای Overwatch و در کل بازی‌های رقابتی است. بلیزارد انترتینمنت صاحبان هفت تیم اول لیگ Overwatch را معرفی کرد و در میان آن‌ها افرادی از بازی‌های ورزشی مرسوم، گیمینگ و بخش‌های دیگر حضور دارند.

طبق شایعاتی که پیش از این منتشر شده بود، رابرت کرفت، مالک تیم فوتبال آمریکایی نیو انگلند پتریوتس که یک میلیاردر است، تیم بوستون در لیگ بازی Overwatch را در اختیار خواهد داشت. علاوه بر این، جف ویلپن، بنیانگذار و سهامدار شرکت استرلینگ و مالک تیم بیسبال نیویورک متز، تیم نیویورک را اداره خواهد کرد. همچنین در لیگ Overwatch تیم‌هایی در لس‌آنجلس (ایمورتالز)، میامی – اورلاندو (میس‌فیتز گیمینگ)، سن‌فرانسیسکو (ان آر جی ای‌اسپورتز)، شانگهای (نت‌ایز) و سئول (کوین چو، کابام) وجود خواهند داشت.

نیت نانزر، عضو هیئت رئیسه‌ی لیگ اورواچ در مصاحبه‌ای با GameSpot گفت:

ما به شهرهای بزرگ دنیا نگاه کردیم و به لیستی از شهرها رسیدیم که نه تنها از لحاظ جمعیت، بلکه از تعداد بازیکنان Overwatch هم در رتبه‌های اول قرار داشتند. زمانی که شهرها را مشخص کردیم، در مورد اینکه چه کسانی می‌تواند صاحبان معتبر و بزرگی برای تیم‌ها باشند، گفتگو کردیم. ما می‌خواستیم که مطمئن شویم که افراد انتخابی، در درجه نخست،  توانسته باشند که یک سازمان محبوب و در حال رشد ایجاد کنند.

با معرفی امروز، Overwatch اولین لیگ حرفه‌ ای مسابقات الکترونیکی (Esport) بین‌المللی، با ساختار مبتنی بر شهر خواهد شد. این یک قدم بزرگ برای بازی‌های رقابتی است، چرا که بیشتر به لیگ‌های ورزشی مرسوم شباهت دارد. هر چند Overwatch به لطف طراحی خود، نسبت به سایر بازی‌ها منحصر به فرد است چرا که در آن افرادی از کشور‌های مختلف جهان در مسابقات خاص به رقابت خواهند پرداخت.

صاحبان هفت تیم اولین لیگ لیگ اورواچ:

  • رابرت کرفت، رئیس و مدیرعامل گروه کرفت و تیم فوتبال آمریکایی نیو انگلند پتریوتس (بوستون)
  • جف ویلپن، مؤسس و سهامدار شرکت استرلینگ و مالک تیم بیسبال نیویورک متز (نیویورک)
  • نواح وینستون، مدیر عامل شرکت ایمورتالز (لس آنجلس)
  • بن اسپونت، مدیر عامل و موسس شرکت میس‌فیتز گیمینگ (میامی-اورلاندو)
  • اندی میلر، رئیس و موسس ان آر جی ای‌اسپورتز (سان فرانسیسکو)
  • نت‌ایز (شانگهای)
  • کوین چو، بنیانگذار کابام (سئول)

Overwatch League

کرفت، رئیس و مدیرعامل گروه کرفت، در بیانیه ای گفت که شرکت او چندین سال است که بر بازار ورزش الکترونیکی علاقه دارد.

موفقیت فوق العاده جهانی Overwatch از زمان عرضه آن، همراه با تمرکز دقیق آن بر روی ساختار و استراتژی لیگ، که به خوبی آینده‌ی ورزش الکترونیکی را نمایان می‌کند، نظر ما را برای ورود به این موضوع جلب کرد.

هفت تیم اعلام شده‌ی امروز برای لیگ Overwatch فقط نقطه‌ی شروع هستند. در مقایسه، لیگ برتر بیسبال آمریکا ۳۰ تیم و لیگ ملی فوتبال آمریکایی ۳۲ تیم دارد. بنابراین با پیدایش صاحبان و شرکای بیشتر، شما می‌توانید از بلیزارد انتظار افزایش تعداد تیم‌ها در دوره‌های مختلف را داشته باشید.

نانزر در این باره گفت:

ما در حال حاضر تعداد تیم خاصی مد نظر نداریم. می خواهیم در طول زمان رشد کنیم. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که صاحبان بزرگ در بازارهای بزرگ در سراسر جهان را فراهم می‌کنیم. ما انتظار داریم این اولین مورد از معرفی‌های بسیاری باشد. در طول زمان، من فکر می کنم شما می‌توانید انتظار داشته باشید که تعداد تیم‌های لیگ Overwatch نزدیک به تعداد تیم‌های لیگ‌های ورزشی مرسوم خواهد بود.

در حالی که بازی های رقابتی بدون شک در حال پیشرفت هستند، بحث سر این‌که ورزش‌های الکترونیکی حس واقعی ورزش را القا نمی‌کنند، تمام شدنی نیست. که البته نانزر اینگونه پاسخ می‌دهد:

این حقیقتاً اهمیتی ندارد. نهایتاً این رقابت است و مردم عاشق تماشای رقابت هستند. مردم سرگرمی‌هایی مثل گلف و تنیس دارند و اگر شما سرگرمی‌های اینچنینی دارید، می‌خواهید ببینید که چه کسی در این سرگرمی‌ها بهترین است. این تفاوتی در بازی‌ها ندارد.

طبق بیانیه‌ای که سال گذشته در بلیزکان منتشر شد، لیگ Overwatch در پایان سال جاری میلادی شروع خواهد شد. اطلاعات در مورد جزئیات لیگ، اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. هنوز هم بسیاری از پرسش‌ها در مورد لیگ Overwatch وجود دارند، اما روشن است که این یک گام بزرگ برای بازی های رقابتی است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده