نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

آمارهای جدیدی از درخواست های کاربران از پشتیبانی استیم منتشر شد

روزانه بیش از ۷۵ هزار نفر از استیم درخواست پشتیبانی می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها مربوط به بازپس‌گیری پول بازی‌های خریداری شده است.

کمپانی ولو به تازگی اطلاعات بیشتری در مورد عملکردش جهت رسیدگی به درخواست‌های پشتیبانی استیم منتشر کرده و یک ردیاب هم منتشر کرده است تا به کاربران وضعیت بخش پشتیبانی را نشان دهد.

در یک پست جدید در بلاگ استیم که توسط ولو منتشر شده است، کمپانی در مورد تلاش‌های صورت گرفته جهت بهبود بخش عملیاتی پشتیبانی استیم صبحت کرده است و با وجود اینکه اطلاعات جدید فراوانی در مورد توضیح دقیق تکامل بخش پشتیبانی از مشتری عرضه نشده است، به وضوح عظمت این کار آشکار شده است. ولو به طور متوسط روزانه نزدیک به ۷۵ هزار درخواست کمک را دریافت کرده و به تازگی آمار درخواست‌های روزانه که برای پاسخ در صف انتظار قرار می‌گیرند، به زیر ۱۰ هزار کاهش پیدا کرده است. این آمار در مقایسه با آمار ۵۰ هزار درخواست بی‌پاسخ که در ماه فبریه و ژانویه گزارش شده بود، کاهش چشمگیری محسوب می‌شود. ولو در این رابطه توضیح می‌دهد:

هدف ما در آینده کاهش درخواست‌های بی پاسخ و پاسخ به تمامی درخواست‌ها در اسرع وقت است.

هم‌زمان با این پست بلاگ، ولو یک صفحه آماری نیز برای درخواست‌های پشتیبانی منتشر کرده است. این صفحه آمار درخواست‌های ثبت شده در هر تاریخی را که وارد کنید و آمار درخواست‌هایی که برای دریافت پاسخ از جانب استیم در انتظار هستند را نشان می‌دهد.

استیم

این صفحه همچنین درخواست‌ها را در بخش‌های مشخصی دسته بندی کرده است. به این ترتیب آمار دقیق درخواست استرداد و سوالات امنیتی حساب‌های کاربری که در ۲۴ ساعت اخیر ثبت شده به نمایش در خواهند آمد و زمان معمول برای رسیدگی به آن‌ها نیز ذکر شده است. در هنگام نگارش این مطلب، فقط در روز گذشته ۴۸ هزار درخواست استرداد ثبت شده که به طور معمول در ۱.۳۵ تا ۱.۹۹ ساعت رسیدگی شده است.

پشتیبانی فقط یکی از بخش‌های استیم است که ولو برای بهبود آن در سال‌های اخیر تلاش می‌کند. مانند تمامی فروشگاه‌های آنلاین، با توجه به تعداد فراوان بازی‌هایی که روزانه در استیم منتشر می‌شوند، پیدا کردن بازی‌های مورد علاقه به مشکلی بزرگ در استیم تبدیل شده بود. با این حال سال گذشته به لطف طراحی جدید فروشگاه، این مشکل تا حدودی برطرف شده، اما مانند دیگر بخش‌های استیم هنوز برای رسیدن به کمال راه نسبتا طولانی در پیش است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده