نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۸

احتمال تصاحب یوبی سافت توسط ویوندی در سال جاری

آن طور که به نظر می‌رسد کمپانی ویوندی دست از سر یوبیسافت برنمی‌دارد و تا آخر امسال این کمپانی را تصاحب خواهد کرد.

به تازگی مطلع شدیم که ممکن است کمپانی ویوندی (Vivendi) پیش از پایان سال جاری، به روشی خصومت آمیز یوبی سافت را تصاحب کند.

طبق گزارش Reuters، در حالیکه ارزش سهام یوبی سافت رو به کاهش بوده و سرمایه‌داران نسبت به خط سیر کمپانی مطمئن نبوده و آشفته هستند، امسال ویوندی نسبت به مالکیت یوبی سافت پشتکار بیشتری خواهد داشت. غول رسانه‌ای فرانسه به تازگی تمرکز خود را روی چیزی فراتر از عناصر صنعت بازی قرار داده، اما گفته می‌شود یوبیسافت یکی از اهداف اولیه کمپانی خواهد بود. علاوه بر یوبیسافت، شرکت تبلیغاتی Havas که ویوندی مالک ۶۰ درصد از سهام آن است نیز یکی از اهداف احتمالی خواهد بود.

یکی از منابع Reuters در مورد یوبی سافت و Havas ادعا کرده است:

ویوندی در حال ورود به فاز دوم است؛ همه چیز امسال رخ خواهد داد.

یکی از منابع دیگر وب‌سایت مذکور نیز گفته است در حالیکه ویوندی برای مبلغ خرید یوبی سافت محدودیت خواهد داشت، حرکت منطقی خرید این کمپانی است. همچنین در یکی از جلسات امروز سهامداران ویوندی، وینسنت بالوره، با وجود مخالفت یکسری از سرمایه‌گذاران، مجددا به عنوان مدیر کمپانی انتخاب شد.

قصد اخیر ویوندی برای خرید یوبی سافت بر کسی پوشیده نیست؛ کمپانی به آرامی در حال خرید سهم بیشتری از این ناشر بازی بوده و در ماه دسامبر ۲۵ درصد از سهم یوبی سافت را به همراه ۲۲ درصد از حق رای کمپانی را خریداری کرد. طبق قوانین فرانسه، در صورتیکه مقدار سهم به ۳۰ درصد برسد، ویوندی می‌تواند جهت کنترل سهام یوبی سافت، اقدامات قانونی را انجام دهد.

در ماه آوریل سال گذشته بود که ویوندی اعلام کرد قصد تصاحب یوبی سافت را ندارد. در آن زمان، ویوندی به دنبال نمایندگی در هيئت مدیره یوبی سافت نبود، اما به نظر می‌رسد پیش از جلسه سهامداران یوبی سافت در سپتامبر گذشته، این اتفاق رخ داده باشد. یوبی سافت و ایو گلوموت، مدیرعامل کمپانی، در واکنش به اعمال ویوندی ابزار مخالفت شدید کرده‌اند. گلوموت گفته است که تصاحب یوبی سافت، مهارت و ریسک پذیری کمپانی را نابود خواهد کرد.

ویوندی که زمانی صاحب بلیزارد بود، سال گذشته کمپانی تولید بازی موبایل گیم لافت را خریداری کرد. نکته جالب اینکه مایکل گلوموت، موسس گیم لافت، برادر ایو گلوموت است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده