نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

بازی Nier: Automata در عرض یک ماه یک میلیون نسخه فروش داشته است

بازی Nier: Automata توانست در اولین ماه انتشار خود به فروشی یک میلیون نسخه‌ای دست پیدا کند.

اسکوئر انیکس (Square Enix)، ناشر بازی Nier: Automata، گزارش فروش آن را اعلام کرد. به‌گفته‌ی کمپانی ژاپنی، در عرض یک ماهی که از انتشار آتوماتا می‌گذرد، دست‌کم یک میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروخته شده است. این رقم مجموع فروش نسخه‌های دیجیتال و فیزیکی بازی را در دو پلتفرم پی‌سی و پلی‌استیشن 4 شامل می‌شود.

نسخه‌ی پیشین Nier نسبت به Nier: Automata در بازار عملکرد ضعیفی داشته است. بنا به گزارش‌ها، بازی Nier در عرض هفت ماه از آغاز عرضه‌اش به فروشی حدودا ۱۳۴ هزار نسخه‌ای در ژاپن دست پیدا کرده بود. در همین حال، Automata توانسته است طی اولین هفته‌ی انتشارش در کشور ژاپن و آن‌هم تنها روی پلی‌استیشن 4، فروشی معادل ۱۹۸ هزار و ۵۴۲ نسخه داشته باشد. بازی Nier در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود.

با توجه به بازخوردهای مثبت Nier: Automata در میان منتقدین و مخاطبان، به نظر می‌رسد که موفقیت تجاری این بازی از همان ابتدا تضمین شده است. آتوماتا علاوه بر پلی‌استیشن 4 روی رایانه‌های شخصی ویندوزی هم وضعیت بسیار خوبی دارد و با وجود بعضی مشکلات فنی‌اش روی این پلتفرم، تا اینجا ۸۶ درصد از پنج هزار کاربری که در استیم درباره‌ی این بازی نظر داده‌اند دیدگاه مثبتی نسبت به آن داشته‌اند.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده