نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷

کمپانی تنسنت WeGame را به عنوان رقیب استیم معرفی کرد

کمپانی چینی تنسنت فروشگاه بازی‌های دیجیتالی WeGame را برای رقابت با استیم راه‌اندازی کرد.

کمپانی چینی تنسنت بزرگ‌ترین کمپانی در صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود؛ کمپانی‌ای که مالک استودیو رایوت گیمز، سازنده League of Legends است و همچنین جزو سهام‌داران کمپانی‌هایی چون اکتیویژن، سوپرسل و اپیک گیمز محسوب می‌شود. طبق اعلام موسسه آماری نیوزو، بازار بازی‌های ویدیویی کشور چین در سال ۲۰۱۶ ارزشی معادل ۱۳.۸ میلیارد دلار داشت که سهم اعظم این مبلغ مربوط به تنسنت بود.

تنسنت از مدت‌ها پیش فروشگاه و پلتفرم مخصوص خود را با نام Tencent Games Platform راه‌اندازی کرده بود که بازی‌های رایگانی چون League of Legends از آن قابل دریافت بودند. با این حال این شرکت اخیرا اعلام کرده که قصد دارد اسم این پلتفرم را که پیش‌تر فقط در چین فعال بود، به WeGame تغییر داده و آن را به رقیبی جهانی برای استیم تبدیل کند. در همین راستا از این پس شاهد اضافه شدن بازی‌های زیادی از ناشران غربی به فروشگاه WeGame خواهیم بود و حتی بازی‌های واقعیت مجازی نیز در این فروشگاه موجود خواهند بود.

فروشگاه استیم در حال حاضر محبوب‌ترین فروشگاه برای کاربران پی‌سی است و ۱۲۵ میلیون کاربر دارد. با این حال دانیل احمد، تحلیل‌گر موسسه نیکو پارتنر، اعلام کرده که فروشگاه مخصوص تنسنت فقط در چین ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و قطعا با تغییر نام آن به WeGame و فراهم‌سازی دسترسی کاربران غربی، این تعداد بیش‌تر نیز خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا WeGame می‌تواند محبوبیت استیم را تهدید کند؟


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده