// شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۸

بازی Quake Champions رایگان خواهد بود

در جریان نمایشگاه PAX East مشخص شد که بازی Quake Champions یک بازی رایگان خواهد بود.

زمانی که کمپانی بتسدا، ناشر بازی Quake Champions، این بازی را معرفی کرد، استودیو اید سافتور، سازنده این بازی، اعلام کرد که هنوز مشخص نیست که آیا این بازی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد یا اینکه برای خرید بازی باید هزینه کنند. حال در جریان جدیدترین اخبار بازی و رویداد PAX East مشخص شده است که بازی Quake Champions رایگان است.

تیم ویلیتس، کارگردان بازی، در جریان گفت و گوی خود با سایت گیم‌اسپات اعلام کرده که بازی رایگان و بازیکنان تنها به قهرمان Ranger دسترسی خواهند داشت و برای در اختیار گرفتن مابقی قهرمان‌ها می‌بایست پک مربوط به قهرمان‌ها را خریداری کنند و متاسفانه، هزینه این پک‌ اعلام نشده است. با این حال یک سیستم دیگر برای دست‌یابی رایگان به قهرمان‌ها تعبیه شده است که Favor نام دارد و از طریق آن، شما با پرداخت پول داخل بازی، می‌توانید برای مدتی به شخصیت مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

استودیو اید سافتور هنوز بازه زمانی برای در دسترس بودن قهرمان‌ها در حالت Favor در نظر نگرفته است ولی تیم ویلیتس گفته که اصلا از کلمه «اجاره دادن» برای این قابلیت استفاده نکنید. وی در این باره می‌گوید:

هسته‌ی بازی، بر پایه بازی‌های رایگان تعبیه شده است و در این میان، اگر می‌خواهید به تمامی قهرمان‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توانید پک مربوط به قهرمان‌ها را خریداری کنید. در این میان خیلی از بازیکنان هستند که با تجربه نسخه پیشین، به سیستم کسب و کار قبلی ما عادت کرده و با آن هیچ مشکلی ندارند. اینکه با پرداخت هزینه بازی مورد علاقه خود را خریداری کنند و از همان ابتدا به تمامی قهرمان‌ها دسترسی داشته باشند.

ولی ما به این هدف رسیدیم که می‌خواهیم تا آن‌جایی که می‌شود، بازیکنان را جذب بازی Quake Champions کنیم. مخصوصا گیمرهایی که در خارج از آمریکا و غرب اروپا حضور دارند. از این‌رو با قرار داردن گزینه رایگان و قابلیت‌های ذکر شده، یک انعطاف پذیری برای بازیکن بوجود آوردیم.

شاید با خود فکر کنید که در طول مسابقات، قطعا کسانی که قهرمان‌ها را خریداری کرده‌اند برتری کامل دارند ولی نکته اینجاست که کسانی که به صورت رایگان به بازی کردن می‌پردازند و کسانی که با پرداخت هزینه، قهرمان‌های بازی را خریداری می‌کنند، هیچوقت با یکدیگر مسابقه نمی‌دهند. به عبارتی سیستم Matchmaking این دو گروه از یکدیگر جدا است ولی نقشه‌هایی که در آن‌ها بازیکنان به مسابقه دادن می‌پردازند، یکسان خواهد بود.

بازی Quake Champions در تاریخ نامشخصی به صورت انحصاری برای رایانه‌ های شخصی عرضه خواهد شد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده