// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۹

Devolver Digital به بازیسازانی که حق ورود به آمریکا را ندارند کمک خواهد کرد

کمپانی دولور دیجیتال ( Devolver Digital) به بازی‌سازانی که تحت تاثیر قانون ممنوعیت ورود ایران و پنج کشور دیگر قرار دارند، امکاناتی ارائه می‌دهد.

مدتی پیش بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قانونی مبنی بر توقف هر‌گونه ویزا اعم از مهاجرت و غیر‌مهاجرت برای  شهروندان ایرانی و پنج کشور دیگر از جمله عراق، یودان و لیبی وضع کرد. فعالان حوزه بازی‌های ویدیویی نیز همگام با مردم به این تصمیم اعتراض کرده‌اند. حال بر‌طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی دولور دیجیتال که به عنوان ناشر بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کند، قصد دارد به سوی بازی‌سازان این کشور‌ها دست یاری دراز کند.

برنامه حمایتی دولور دیجیتال، ناشر بازی‌های Enter the Gungeon ،Broforce و Hotline Miami، به این‌صورت است که به بازی‌سازان تحت تاثیر قانون مذکور کمک می‌کند که بازی خود را در کنفرانس بازی‌سازان (Game Developers Conference) به نمایش بگذارند. این دسته از بازی‌سازان که اجازه سفر به سان فرانسیسکو را ندارند، می‌تواند در اینجا ثبت نام کرده و وظیفه نمایش محصول را به کمپانی دولور دیجیتال واگذار کنند.

کمپانی دولور دیجیتال اعلام کرده است که برای نمایش آثار بازی‌سازان محروم از ورود به خاک آمریکا در مکانی خارج از محل برگزاری کنفرانس بازی‌سازان، امکاناتی نظیر پی‌سی‌های مخصوص بازی و هدست واقعیت مجازی HTC Vive فراهم خواهد کرد. فضایی که این کمپانی در نظر گرفته محدود بوده که در نتیجه امکان نمایش تمامی پروژه‌ها وجود ندارد.

پیش از این تعدادی از بازی‌سازان تصمیم گرفته‌اند که بخشی از در‌آمد خود را به اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا اهدا کنند. این اتحادیه در بین ارگان‌هایی قرار دارد که با قانون فوق‌الذکر مخالف است. همچنین دیگر بازی‌سازان از جمله Insomniac و Harmonix نیز این قانون را محکوم کرده و انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری، برگزار کننده نمایشگاه E3، اعلام کرده است که این روند تاثیر منفی بر روی صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد داشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده