// جمعه, ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

بخش آنلاین بازی Gran Turismo 6 متوقف خواهد شد

استودیو پلی‌فونی دیجیتالی اعلام کرده است که بخش آنلاین بازی Gran Turismo 6 تنها تا سه ماه دیگر در دسترس خواهد بود.

بازی Gran Turismo 6 در سال ۲۰۱۳ به عنوان محصول مشترک استودیو Polyphony Digital و بخش Sony Computer Entertainment (سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی) که لقب ششمین بازی اصلی سری گرن توریسمو و دوازدهمین بازی این مجموعه را یدک می‌کشد، به صورت انحصاری روی پلتفرم نسل هفتم کمپانی سونی یعنی کنسول پلی استیشن 3 منتشر شد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، استودیو پلی‌فونی دیجیتال تصمیم گرفته است که بخش‌ آنلاین این بازی را پس از حدود پنج سال متوقف کند.

در وب‌سایت رسمی مجموعه Gran Turismo اعلام شده است که بخش آنلاین بازی Gran Turismo 6 روز ۲۸ مارس ۲۰۱۸ (روز ۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران) برای همیشه متوقف خواهد شد. این اقدام بخش‌های Community ،Open Lobby ،Quick Match و Seasonal Events را تحت تاثیر قرار داده و پس از تاریخ مذکور قابل استفاده نخواهند بود. علاوه بر این بسته‌ الحاقی از دسترس خارج شده و تنها در صورتی می‌توانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید که تا پیش از ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ (۱۱ بهمن) اقدام به دریافت آن کرده باشید. همچنین ارز درون بازی تا زمان متوقف شدن بخش آنلاین معتبر و قابل استفاده بوده و پس از تاریخ اعلام شده، بدون ارزش خواهند بود. در کنار بخش آنلاین، سرویس‌دهی اپلیکیشن موبایل GT Track Path Editor نیز متوقف می‌شود. استودیو پلی‌فونی دیجیتال در بیانیه رسمی خود در رابطه با متوقف شدن بخش آنلاین بازی Gran Turismo 6 چنین اعلام کرده است:

از تمامی کاربران سرویس آنلاین بازی Gran Turismo 6 که از زمان ارائه در سال ۲۰۱۳ از آن استفاده کرده‌اند، تشکر می‌کنیم. ما همچنان به بهبود سرویس‌های آنلاین بازی Gran Turismo Sport ادامه می‌دهیم.

بازی Gran Turismo 6 که دارای ۱۲۲۶ ماشین و ۱۰۰ پیست بوده و بیش از پنج میلیون نسخه از آن به فروش رسیده، یکی از بر‌ترین بازی‌های کنسول Playstation 3 است. این بازی به‌واسطه در اختیار داشتن طیف وسیعی از ماشین‌ها و طراحی واقع‌گرایانه مورد تحسین قرار گرفت، اما به دلیل باگ‌ها و گلیچ‌های پر‌تعداد در زمان عرضه و تمرکز بیش از اندازه روی تجربه آنلاین و پرداخت‌های درون بازی نتوانست آنطور که باید و شاید موفق ظاهر شود.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده