نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰

آمار فروش کنسول سوییچ در ژاپن از پلی استیشن 2 هم جلو افتاد

تازه‌ترین آمارهای فروش نینتندو سوییچ نشان می‌دهند که این کنسول در کشور ژاپن نسبت به پلی‌استیشن 2 سریع‌تر فروش رفته است.

بر اساس گزارش موسسه Media Create که یکی دو روز پیش منتشر شده بود، کنسول نینتندو سوییچ و بازی Super Mario Odyssey در صدر جداول فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بازی‌ها در کشور ژاپن قرار داشتند. طبق این گزارش، در هفته منتهی به تعطیلات کریسمس، کنسول سوییچ نزدیک به ۲۷۰ هزار واحد فروش داشته که این میزان در مقایسه با کنسول پلی استیشن 4 که در رتبه دوم جدول قرار دارد حتی از ۵ برابر هم بیشتر است (پلی‌استیشن 4 فروش ۵۰ هزار واحدی داشت). اما آمار فروش کنسول سوییچ زمانی چشمگیرتر و تحسین‌برانگیزتر می‌شود که آن را با کنسول قدیمی پلی استیشن 2، که به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول تاریخ شناخته می‌شود مقایسه کنیم. اگر فقط سال ابتدایی فروش این دو کنسول را در نظر بگیریم، سوییچ میزان فروش بالاتری را در ژاپن به ثبت رسانده است.

هم پلی‌استیشن 2 و هم کنسول سوییچ در ماه مارس عرضه شده‌اند؛ اولی در سال ۲۰۰۰ و دومی در سال ۲۰۱۷. اگرچه پلی‌استیشن 2 در اولین ماه عرضه‌اش بهتر کار کرده و ۸۸۵ هزار دستگاه فروخته است (در مقایسه با ۵۲۴ هزار دستگاه فروش رفته سوییچ در ماه اول)، اما اگر بازه یک ساله (تا پایان سال میلادی) را در نظر بگیریم، سوییچ موفق‌تر بوده و حدود ۳.۲ میلیون دستگاه فروخته است؛ در حالی که پلی‌استیشن 2 فروش ۳ میلیون واحدی را تا پایان ماه دسامبر ۲۰۰۰ تجربه کرده بود.

با توجه به فهرست غنی بازی‌های موجود برای سوییچ و با در نظر گرفتن بازی‌هایی که قرار است سال ۲۰۱۸ برای این کنسول عرضه شوند، انتظار می‌رود که روند رو به رشد فروش برای کنسول جدید نینتندو همچنان ادامه‌دار باشد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده