نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

تصاویر شمایل احتمالی شخصیت ونوم منتشر شد

میکل فراندسن تصاویری از مجسمه طراحی شده برای شخصیت ونوم را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و به احتمال فراوان شمایل نهایی این شخصیت نیز تفاوت زیادی با تصاویر منتشر‌شده نخواهد داشت.

کانسپت آرت شمایل شخصیت ونوم با بازی تام هاردی در فیلم جداگانه مورد انتظارِ این شخصیت، منتشر شد. پس از آنکه کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) نتوانست دنیای مشترک ابرقهرمانی خود را با فیلم The Amazing Spider-Man 2 (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲) خلق کند و در واقع در این مسیر شکست خورد، این کمپانی قراردادی را با استودیو مارول به امضاء رساند که به موجب این قرارداد استودیو مارول اجازه پیدا کرد شخصیت مرد عنکبوتی را وارد دنیای سینمایی مارول کند. شخصیت پیتر پارکر/اسپایدرمن با بازی تام هالند جوان، سال گذشته برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول و در فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) به طرفداران این شخصیت قدیمی معرفی شد. بعد از حضور در فیلم برادران روسو، نوبت به ساخت و اکران فیلم جداگانه این شخصیت رسید و امسال بود که شاهد اکران فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) بودیم. در این فیلم بازیگرانی همچون تام هالند، مایکل کیتون، مریسا تومه، زندیا، لورا هری‌یر، تونی ریوولوری و رابرت داونی جونیور حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فروش ۸۸۰ میلیون دلاری فیلم Spider-Man: Homecoming به کارگردانی جان واتز، راه را برای ساخت دنباله‌های این فیلم هموار ساخت.

در مورد کمپانی سونی پیکچرز بگوییم که این کمپانی با وجود همکاری با استودیو مارول در مورد شخصیت اسپایدرمن، همچنان علاقمند بود که فیلم‌های جداگانه برخی شخصیت‌های فرعی کتاب‌های کمیک مارول را در دنیای مخصوص به خود بسازد. از همین روی فیلم Venom (ونوم) را می‌توان اولین فیلمی دانست که قرار است دنیای سینمایی سونی را به طرفداران معرفی کند؛ البته در انتها این دنیای سینمایی را باید نسخه‌ای الحاقی بر دنیای سینمایی مارول دانست.

همان‌طور که گفتیم فیلم Venom اولین فیلمی بود که در این دنیای جدید چراغ سبز تولید را از سوی سازندگان دریافت کرد. بعد از این فیلم نیز تصمیم به ساخت فیلم‌ Silver and Black (سیلور و بلک) گرفته شد و کارگردانی این پروژه را به جینا پرینس بایدوود، کارگردان فیلم Love & Basketball (عشق و بسکتبال) سپردند. علاوه بر این دو فیلم، کمپانی سونی پیکچرز تصمیم به ساخت پروژه‌ای با عنوان Morbius the Living Vampire (موربیوس، خون آشام زنده) گرفت که بر اساس یکی از شخصیت‌های شرور و ضدقهرمان کتاب‌های کمیک مرد عنکبوتی و مارول است؛ این فیلم هم‌اکنون در دست ساخت قرار دارد. با این حال اولین فیلمی که تماشاچیان روی پرده تماشا خواهند کرد، فیلم Venom خواهد بود و این فیلم نیز اکنون مراحل ساخت و فیلمبرداری خود را طی می‌کند.

چند روز پیش تصاویری از فیلم Venom منتشر شد که در آن‌ها شاهد مبارزه تام هاردی با اسکات هیز بودیم. همچین پیش‌تر نیز کمپانی سونی پیکچرز در حاشیه نمایشگاه کامیک کان اکسپرینس برزیل امسال اولین تصاویر تبلیغاتی فیلم Venom را نمایش داد و تا حدی طرفداران با شمایل احتمالی شخصیت ونوم آشنا شدند، اما تصاویر جدید چیزی بیش از تصویر لوگو هستند و به نظر با چنین موجودی که در تصاویر شاهد هستیم، در فیلم مواجه خواهیم شد.

میکل فراندس چند تصویر از مجسمه‌ای را که وی از شخصیت ونوم ساخته است در صفحه اینستاگرام خود قرار داد و به احتمال فراوان طرفداران در فیلم کمپانی سونی پیکچرز با این موجود ملاقات خواهند کرد. در این تصاویر تنها سر، گردن و بخش‌های محدودی از سینه شخصیت ونوم مشخص است، اما خب در این تصاویر می‌بینیم که این مجسمه با جزئیات فراوان و با دقت زیادی ساخته شده است. این سه تصویر را با هم مشاهده می‌کنیم:

Venom

البته لازم به ذکر است که میکل فراندسن در وب‌سایت خود این تصاویر را با عنوان «پروژه غیرمنتظره – ۲۰۱۸» لیست کرده است؛ پروژه‌ای که وی امسال روی آن کار کرده است و در سال ۲۰۱۸ احتمالاً به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد و اطلاعات بیشتری از داستان این تصاویر منتشر خواهد شد. این کار میکل فراندسن تأییدیه‌ای بر این موضوع است که کار ساخت مجسمه ونوم تقریباً به پایان رسیده است و می‌توان این احتمال را نیز داد که ذکر سال ۲۰۱۸ از سوی فراندسن اشاره به زمان اکران فیلم است. نکته سؤال‌‌برانگیز این سه تصویر این است که میکل فراندسن کپی‌رایت این شخصیت را به استودیو مارول منتسب دانسته؛ البته دقیق‌تر بگوییم که در دو تصویر نام از استودیو مارول آورده شده و در یک تصویر نیز تنها به مارول اشاره شده است. شاید منظور فراندسن از این کار اشاره به کمپانی خلق‌کننده شخصیت ونوم است یا شاید هم به اشتباه چنین چیزی را در زیر تصاویر نوشته است. البته این امکان نیز وجود دارد که این مجسمه اصلاً مربوط به فیلم نباشد و برای پروژه‌ای دیگر در نظر گرفته شده باشد. با این حال از آنجایی که سونی حق امتیاز ساخت فیلم لایو اکشن شخصیت ونوم را در اختیار دارد، کمی بعید به نظر می‌رسد این تصاویر به پروژه‌ای جز فیلم سونی مربوط باشند.

کمپانی سونی پیکچرز در حاشیه نمایشگاه کامیک کان اکسپرینس برزیل، اولین تصاویر تبلیغاتی فیلم Venom را نمایش داد و تا حدی طرفداران با شمایل احتمالی شخصیت ونوم آشنا شدند، اما تصاویر جدید چیزی بیش از تصویر لوگو هستند و به نظر با چنین موجودی که در تصاویر شاهد هستیم، در فیلم آتی مواجه خواهیم شد 

با تمام این تفاسیر، اولین برداشت هر کدام از طرفداران و کسانی که داستان‌های کمیک این شخصیت را دنبال کرده‌اند از این تصاویر، به فیلم آتی کمپانی سونی پیکچرز بازمی‌گردد. شمایل این مجسمه شباهت بسیار زیادی با تصاویر نسخه‌های کمیکی دارد و از طرفی رونمایی از پروژه میکل فراندسن در این بازه زمانی بعید است توجیه دیگری داشته باشد. می‌دانیم که تام هاردی در حال انجام بخش‌های موشن کپچر شخصیت ونوم است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این شخصیت کاملاً به‌صورت دیجیتالی خلق خواهد شد یا بر اساس این تصاویر منتشرشده، از سر و گردن این مجسمه در بخش خلق تصاویر کامپیوتری استفاده می‌شود.

استفن کالبرت، مسئول سایت Screen Rant تصویری ادیت‌شده و رنگی از تصاویر منتشرشده فراندسن را در اکانت توییتر خود قرار داد که دیدن آن خالی از لطف نیست و در این تصویر شباهت ونوم با آنچه در کمیک‌ها دیده بودیم خیلی بیشتر نیز شده است:

Venom-II

تام هاردی در نقش ادی براک ملقب به ونوم، ریز احمد در یک نقش نامشخص، میشل ویلیامز در نقش وکیل و بازپرس منطقه (احتمالا انه وینگ که همسر سابق ادی براک است)، رید اسکات در نقش یک دکتر، اسکات هیز در یک نقش نامشخص و جنی اسلیت در نقش یک دانشمند، از جمله بازیگرانی هستند که گفته می‌شود در فیلم Venom حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. همچنین این احتمال وجود دارد که وودی هارلسون نقش شرور و منفی کلتوس کاسدی ملقب به کارنیج (Carnage) را در فیلم Venom بازی کند. با این حال، سونی پیکچرز تا به امروز تنها حضور هاردی را در این فیلم رسماً تأیید و اعلام کرده است. کارگردانی فیلم Venom بر عهده روبن فلیشر، کارگردان فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها) خواهد بود. کار نوشتن فیلمنامه اصلی این فیلم بر عهده اسکات روزنبرگ و جف پینکنر بوده که توسط کلی مارسل، نویسنده فیلم Saving Mr. Banks (نجات آقای بنکس)، بازنویسی شده است.

فیلم Venom قرار است در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهرماه ۱۳۹۷) به روی پرده‌های سینما برود. علاوه بر این، فیلم Silver and Black، دیگر فیلم این مجموعه نیز قرار است در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۱۹ (۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷) اکران شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده