نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۹

فروش بسیار بیشتر بازی Assassin's Creed Origins نسبت به نسخه قبل

یوبی سافت در گزارش مالی نیمه اول سال مالی ۲۰۱۸ به فروش Assassin's Creed Origins و عملکرد تجاری چند بازی دیگر مثل بازی Rainbow Six Siege اشاره کرد.

کمپانی یوبیسافت امروز گزارش مالی خود برای نیمه اول سال مالی ۲۰۱۸ را منتشر کرد. با وجود اینکه بازی Assassin's Creed Origins در این دوره زمانی عرضه نشده است، کمپانی در این گزارش به طور ویژه‌ای به این بازی پرداخته و به افزایش فروش فراوان بازی Assassin's Creed Origins در مقایسه با بازی قبلی مجموعه یعنی بازی Assassin's Creed Syndicate اشاره داشته است.

در شرایط مشابه، که در اینجا به میزان فروش دو بازی در ۱۰ روز اول عرضه باز می‌گردد، فروش بازی Origins دوبرابر بازی Syndicate بوده است. متاسفانه یوبی سافت از ارایه آمار دقیق اجتناب کرده، اما این خبر نشانه‌ای دلگرم کننده برای کمپانی است که یک سال به مجموعه استراحت داده بود. با وجود اینکه واکنش‌ها نسبت به بازی Assassin's Creed Syndicate عموما مثبت بود، فروش این بازی در سال ۲۰۱۵ به علت عرضه نامناسب نسخه قبلی یعنی بازی Assassin's Creed Unity در سال ۲۰۱۴، افت فراوانی داشت. در جریان کنفرانس مالی، ایو گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت اعلام کرد که مجموعه رسما بازگشته است.

کل فروش یوبیسافت در سه‌ماهه دوم سال مالی جاری ۲۶۴.۲ میلیون یورو بوده است، در حالیکه فروش نیمه اول امسال، مجموعا در مقایسه با سال گذشته ۶۵.۷ درصد افزایش داشته و به رقم ۴۶۶.۲ میلیون یورو رسیده است. کمپانی این رشد قابل توجه را مدیون عرضه بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle و فروش سه بازی خود یعنی بازی Ghost Recon: Wildlands، بازی Rainbow Six Siege و بازی For Honor می‌داند.

الین مارتینز، مدیر مالی ارشد کمپانی هم اشاره مخصوصی به بازی Ghost Recon: Wildlands داشته و آینده‌ای درخشان و هیجان انگیز را برای آن پیش‌بینی کرده است. مارتینز همچنین عملکرد قدرتمند و ادامه‌دار بازی Rainbow Six Siege را هم به رخ کشید. وی در ادامه گفت که فروش بازی Mario + Rabbids بهتر از انتظارات بوده و احتمالا فروش آن در ادامه هم بهتر از معمول خواهد بود، چرا که هر روز به دارندگان کنسول نینتندو سوییچ افزوده می‌شود. همانطور که قبلا رونمایی شده بود، بازی مذکور پرفروش‌ترین بازی third-party (بازی ساخته شده توسط شخص یا کمپانی ثالث) نینتندو سوییچ است.

تغییر جهت گسترده صنعت به سوی بازی‌های دیجیتالی شرایط مطلوبی برای یوبیسافت ایجاد کرده است. درآمد دیجیتالی کمپانی در مقایسه با سال گذشته ۶۹.۱ درصد افزایش داشته و به رقم ۳۴۲.۶ میلیون یورو رسیده است و با توجه به تلاش فراوان کمپانی برای زنده نگه داشتن بازی‌های کنونی خود مثل Siege و Wildlands، سرمایه‌گذاری تکرارشونده بازیکنان (بخشی از طبقه بندی مالی یوبیسافت که مربوط به مواردی مثل فروش بسته‌های الحاقی و سرویس‌های اشتراکی می‌شود) رشدی ۸۲.۹ درصدی داشته و به ۱۷۴.۵ میلیون یورو رسیده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده