// دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۸

نینتندو سوییچ، پرفروش ترین کنسول بلک فرایدی

کمپانی ادوبی با بررسی عملکرد فروشگاه‌های آنلاین، پنج محصول پر‌فروش در روز بلک فرایدی را اعلام کرده است که در بین آن‌ها نام کنسول نینتندو سوییچ به‌عنوان صدر‌نشین به چشم می‌خورد.

جمعه سیاه را به‌عنوان روزی می‌شناسیم که فروشگاه‌های عرضه محصولات مختلف، اجناس خود را با قیمت پایین به فروش می‌رسانند. صنعت بازی‌های ویدیویی نیز با این آیین همراهی کرده و از خرده‌فروشی‌های بزرگی همچون گیم استاپ و تارگت تا فروشگاه‌های دیجیتالی بازی‌ها مانند پلی استیشن استور و ایکس باکس استور تخفیف‌های متعددی را اعمال می‌کنند. حال طبق جدید‌ترین گزارش فروش، کمپانی ادوبی از اختصاص یافتن لقب «پرفروش‌ترین محصول رویداد Black Friday» به کنسول نینتندو سوییچ خبر داده است.

کمپانی Adobe که در قالب گزارش Adobe Digital Insights به بررسی بازار‌‌های دیجیتالی و عملکرد فروشگاه‌های آنلاین می‌پردازد، برای رده‌بندی محصولات پر‌فروش روز بلک فرایدی تعداد ۴۵۰۰ خرده‌فروشی آنلاین را به زیر چتر خود آورده و عملکرد آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرده است. نکته جالب توجه در لیست پنج محصول پر‌فروش روز بلک فرایدی این است که به جز جدید‌ترین کنسول کمپانی نینتندو یعنی کنسول Nintendo Switch هیچ محصول مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی در آن حضور ندارد. این کنسول در برخی از فروشگاه‌ها با تخفیف همراه نشده و فروشگاه‌های والمارت و تارگت با همان قیمت ۳۰۰ دلار کنسول مذکور را به فروش رساندند. با این حال میزان استقبال از آن بیش از کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بوده است.

کنجکاوی بازیکنان نسبت به کنسول‌های جدید و عطش آن‌ها نسبت به تجربه بازی‌های موفق کمپانی Nintendo از جمله بازی‌های Super Mario Odyssey و The Legend of Zelda: Breath of the Wild یکی از اصلی‌ترین دلایل استقبال بالای کنسول نینتندو سوییچ است. وب‌سایت Business Insider اعتقاد دارد «تنها کاری که خرده‌فروشی‌ها برای خالی کردن ققسه‌هایشان از کنسول نینتندو سوییچ لازم بود انجام دهند، این بود که اعلام کنند این کنسول جدید را برای فروش گذاشته‌اند». کمپانی‌هایی که کنسول نینتندو سوییچ را در تبلیغات خود جای داده‌اند، نقش موثری در جذب علاقه‌مندان داشته‌اند. همچنین کمیاب بودن کنسول می‌تواند یکی از عواملی باشد که موجب فروش بالا در روز بلک فرایدی شده است. بسیاری از بازیکنان پیش از آنکه موجودی نینتندو سوییچ به اتمام برسد و پیدا کردن آن دشوار شود، تصمیم به خرید آن گرفتند. در این بین از قدرت جذب‌کننده باندل‌ها نیز نباید چشم‌پوشی کرد.

گزارش کامل عملکرد فروشگاه‌های آنلاین را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده