نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

بررسی بازی Star Wars Battlefront 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا

Star Wars Battlefront 2 با اینکه پتانسیل زیادی برای موفقیت داشت، اما نمره‌هایی دریافت کرده که خبر از بازی متوسطی می‌دهند.

در اینکه جنگ ستارگان مجموعه بزرگ و شدیدا محبوبی است و در اینکه تا به امروز آثار مختلف فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های مختلف با محوریت آن خلق شده‌اند، شکی نیست. به هر حال در مورد مجموعه‌ای صحبت می‌کنیم که یکی از غنی‌ترین جهان‌های فانتزی و تعدادی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها را دارد. اما مساله‌ای که وجود دارد این است که لزوما داشتن پشتوانه‌ای قوی، تضمین‌کننده موفقیت نیست و این مساله به‌وضوح در رابطه با بازی Star Wars Battlefront 2 دیده می‌شود؛ بازی‌ای که پس از موفقیت خوب نسخه قبلی، ساخت آن در استودیو دایس با همکاری استودیو‌های کرایتریون و موتیو کلید خورد و این بار قرار بود اصلی‌ترین نقطه ضعف نسخه قبلی یعنی نبود بخش تک‌نفره داستانی را هم در آن شاهد نباشیم و سازندگان داستانی برای این بازی در نظر گرفته بودند که از دید یک سرباز امپراطوری روایت می‌شود. 

با این حال و با وجود اینکه همه‌چیز برای موفقیت Star Wars Battlefront 2 فراهم بود، تصمیم‌های عجیب و اشتباه EA شرایطی شدیدا حاشیه‌ای و عجیب برای این بازی به‌وجود آورد. با اینکه خرید‌های درون برنامه‌ای این روز‌ها به بخشی جدایی‌ناپذیر از بازی‌هایی بزرگ و کوچک تبدیل شده‌اند، اما حداقل بازی‌سازان مشهور کاری می‌کنند که این خرید‌ها تاثیر خیلی مستقیمی روی موفقیت یا شکست نداشته باشند. اما EA این موضوع را در رابطه با Star Wars Battlefront 2 رعایت نکرده و کاری کرد که آزاد کردن قهرمان‌های مشهور این بازی، با بازی کردن تقریبا غیرممکن شده و کاملا وابسته به خرید‌های درون برنامه‌ای باشد. همین مساله هم اعتراض شدید گیمر‌ها را در پی داشت و شاهد حاشیه‌های خیلی زیادی پیرامون این بازی بودیم که در نهایت باعث شدند تا کمپانی‌های لوکاس‌فیلم و دیزنی هم وارد قضیه شوند و کاری کنند که اعتبار برند جنگ ستارگان زیر سوال نرود! با اینکه ساعاتی مانده به انتشار بازی، خرید‌های درون برنامه‌ای آن غیرفعال شدند، اما این مساله هم باعث نشد تا اعتراض طرفداران و منتقدین کم‌تر شود و بازی در مجموع نمره‌های متوسطی را از سایت‌های معتبر دنیا دریافت کرده است و نمره‌های کاربران به بازی در سایت متاکریتیک هم حتی از یک نیز پایین‌تر است!

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Star Wars Battlefront 2 و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. در نظر داشته باشید که خیلی از سایت‌ها نمره نهایی بازی را با فاصله پس از نمره اولیه خود منتشر کردند و به همین دلیل هم نمره‌های بازی را با کمی تاخیر آماده کردیم.

Star Wars Battlefront 2

  • سازنده: دایس
  • ناشر: الکترونیک آرتز
  • سبک: شوتر اول شخص
  • تاریخ انتشار: ۲۶ آبان
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر

Star Wars Battlefront 2

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

Star Wars Battlefront 2 یک بخش چندنفره عالی دارد که سیستم آزادسازی بد شخصیت‌ها باعث شده تا این بازی آن تجربه لذت‌بخشی را که می‌توانست، ارائه نکند. علاوه بر این، بخش داستانی بازی هم با اینکه جذابیت‌هایی دارد، اما در ارائه تجربه‌ای نو و منحصر‌به‌فرد موفق ظاهر نمی‌شود و در بهترین حالت فقط خوب است.

پالی‌گان: ۷۰ از ۱۰۰

وقتی که به شکل جز به جز به بازی نگاه می‌کنیم، یک سری نقاط قوت خیلی خوب در آن می‌بینیم. اما بازی اولا قادر نیست یک تجربه کلی خوب ارائه کند و ثانیا خیلی از ویژگی‌های آن تحت تاثیر سیستم اقتصادی عجیب بخش چندنفره‌اش قرار گرفته‌اند. همین مسائل هم باعث می‌شوند تا با وجود ویژگی‌های مثبت بازی، نتوان عاشق آن شد یا آن را به چشم یک بازی شوتر واقعا درجه یک دید. با این حال Star Wars Battlefront 2 مخصوصا برای طرفداران مجموعه جنگ ستارگان جذاب خواهد بود و آن‌ها از دیدن محیط‌هایی آشنا لذت خواهند برد و اوقات نسبتا خوبی با بازی خواهند داشت.

آی‌جی‌ان: ۶۵ از ۱۰۰

Battlefront 2 تجربه‌ای از جنگ ستارگان ارائه می‌دهد که بسیار زیبا است و کاملا هم به منبع اقتباسش وفادار می‌ماند. با این حال بازی با یک سری مشکلات در ارائه تجربه نهایی دست و پنجه نرم می‌کند. بخش داستانی بازی ایده خیلی خوبی دارد، اما شاهد نوعی آشفتگی هم در آن هستیم. از آن بدتر بخش چندنفره بازی است که سیستم پیشرفت بسیار ضعیف و ناکارآمدی دارد و حتی EA را مجبور کرده تا پیش از انتشار بازی تغییراتی در آن اعمال کند. امیدواریم که سازندگان در ادامه بتوانند تغییرات اساسی‌تری در این بخش اعمال کنند، اما در حال حاضر سیستم پیشرفت موجود در بازی صرفا عاملی است که کاربران را از تجربه بخش چندنفره بازی دلسرد کند.

گیم‌اسپات: ۶۰ از ۱۰۰

علی‌رغم حذف خرید‌های درون برنامه‌ای از بازی، کماکان سیستم پیشرفت بسیار بدی را در بازی شاهد هستیم که کاملا وابسته به لوت باکس‌های تصادفی عمل می‌کند. همین مساله هم ضربه زیادی به تجربه بخش چندنفره بازی وارد کرده است.

دیستراکتوید: ۵۰ از ۱۰۰

با اینکه از لوت باکس‌های بازی نفرت دارم، اما هنوز هم این بازی را تجربه می‌کنم؛ چرا که Star Wars Battlefront II واقعا بازی خوبی است که تحت‌شعاع یک سری مشکلات عجیب و غریب قرار گرفته است. پس بهتر است پیش از رفتن به سراغ این بازی، منتظر تغییراتی باشید که سازندگان در بخش چندنفره آن اعمال خواهند کرد؛ البته اگر قصد چنین کاری را داشته باشند!

در نهایت آنچه که از توضیحات منتقدین در رابطه با بازی می‌توان نتیجه گرفت، این است که Star Wars Battlefront 2 پتانسیل خیلی خوبی دارد، اما سیستم پیشرفت بد بازی در بخش چندنفره اصلی‌ترین مشکل آن است که به تجربه کلی این اثر هم ضربه می‌زند. همچنین تقریبا بیش‌تر منتقدین به نبود انسجام در بخش داستانی نیز اشاره کرده‌اند. نظر شما در مورد نمره های بازی Star Wars Battlefront 2 چیست؟

نمره های Star Wars Battlefront 2

نمره های Star Wars Battlefront 2


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده