// یکشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

رکورد کاربران همزمان استیم باری دیگر شکسته شد

بیش از ۱۷ میلیون کاربر در جریان حراج پاییزی و جمعه سیاه به طور همزمان در پلتفرم استیم آنلاین شده‌اند.

پلتفرم استیم یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های دیجیتالی بازی‌ برای کامپیوتر است که با توجه به گزارش اخیر توانست آمار بزرگ و جدیدی را به خود اختصاص دهد. با توجه به حراج بازی‌های استیم، ۱۷ میلیون کاربر به طور همزمان به این پلتفرم مراجعه کرده‌ و آنلاین شده‌اند. با اطیمنان می‌توان گفت که حراج‌ Steam آمار‌ چشم‌گیری را برای این پلتفرم به ارمغان آورده و یک رکورد جدید را در تاریخ آن ثبت کرده است.

آخرین آمار مربوط به کاربران همزمان، به اوایل ماه اکتبر برمی‌گردد که تعداد ۱۶ میلیون کاربر گزارش داده شد که تنها پس از دو هفته توانست از ۱۵ میلیون، خود را به رقم یاد شده برساند. با توجه به پیشرفت‌های استیم به نظر می‌رسد که شاهد ارقام بزرگ‌تری از این فروشگاه باشیم. یکی از موارد جالب دیگر بازی PlayerUnknown’s Battleground است که از آن می‌توان به‌عنوان محبوب‌ترین بازی استیم یاد کرد که ۳ میلیون نفر کاربر همزمان را از آمار کلی به خود اختصاص داده است. بازی مذکور در فروردین‌ماه سال جاری منتشر شد و هنوز یک سال از عرضه‌اش در قالب Early Access نگذشته است.

حراج پاییزی فروشگاه استیم چند روز پیش آغاز شد و تا سه‌شنبه ۷ آذرماه (۲۸ نوامبر) ادامه دارد و کاربران هم‌اکنون می‌توانند از تخفیف‌های آن بهره‌مند شوند. البته احتمال می‌رود که تا انتهای حراج استیم شاهد ارقام و رکورد‌های جدیدی از سوی استیم باشیم. همچنین در آماری دیگر چندی پیش در جریان اخبار بازی اعلام شد که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۶ هزار بازی در این پلتفرم منتشر شده است.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده