نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۷

Assassin's Creed Origins روی ایکس باکس وان ایکس و PS4 Pro با 4K واقعی اجرا نمی‌شود

بازی Assassin's Creed: Origins روی ایکس‌باکس وان ایکس و پلی‌استیشن 4 پرو با رزولوشن 4K واقعی اجرا نمی‌شود، اما پیشرفت‌های گرافیکی همچنان بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

با عرضه‌ی کنسول‌هایی چون پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس همه به دنبال این هستند که ببینند بازی‌های چند پلتفرمی چگونه و با چه کیفیتی روی این کنسول‌ها اجرا می‌شوند و اختلاف گرافیکی آن‌ها دقیقا تا چه اندازه است. اکنون دیجیتال فاندری که شاخه‌ای از یوروگیمر است و با تحلیل‌هایش از مسائل فنی مشهور شده، اطلاعاتی از نحوه‌ی اجرای بازی Assassin's Creed Origins را روی دو کنسول قدرتمند ارائه کرده است.

نخست باید گفت این بازی از رزولوشن داینامیک استفاده می‌کند. رزولوشن بازی بر اساس موقعیت گیم‌پلی می‌تواند به صورت ریل تایم تنظیم شود تا نرخ فریم بازی همچنان پایدار بماند. در واقع به جای اینکه فریم ریت تغییر کند تا رزولوشن ثابت باشد، این رزولوشن است که عوض می‌شود تا نرخ فریم پایدار بماند. این بازی برای جلوگیری از کم شدن میزان کیفیت تصویر، از Anti-Aliasing موقت استفاده می‌کند که دندانه‌های پیکسلی اشیاء را از بین می‌برد و تصویری نرم و شفاف را تحویل می‌دهد.

به گزارش Digital Foundry، ایکس‌باکس وان ایکس در لحظاتی حتی توانست به رزولوشن ۲۰۱۶ در ۳۵۸۴ نیز برسد که به رزولوشن 4K واقعی (۲۱۶۰ در ۳۸۴۰) بسیار نزدیک است. اما این صرفا یک رکورد است و وضوح تصاویر بازی در لحظات معمولی گیم‌پلی، چیزی میان 1700p و 1800p است. بالاترین رکوردی که پلی‌استیشن 4 پرو به ثبت رساند 1584p بود (۱۵۸۴ در ۲۸۱۶)، اما بازی به طور متوسط با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ اجرا می‌شد. کمترین وضوحی که در این آزمایش‌ها ثبت شد در ایکس‌باکس وان ایکس 1656p و در پلی‌استیشن 4 پرو 1350p بود.

در بحث افکت‌های بصری هر دو کنسول عملکردی یکسان دارند. طبق گزارش، کیفیت نمایش فواصل دور و همچنین سطح کلی جزئیات، کاملا یکسان هستند. فریم ریت بازی در هر دو کنسول یکسان بوده و بسیار پایدارتر از پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان معمولی گزارش شده. به گفته‌ی نویسنده‌ی این گزارش یعنی دیوید بیرتون، نرخ فریم در کنسول‌های نوع قدیمی‌تر به دفعات فراوان به زیر عدد ۳۰ می‌رود، اما کنسول‌های جدید توانسته‌اند پایداری بسیار بهتری داشته باشند و کارایی مدنظر را از خود ارائه دهند.

در نسخه‌ پی سی اما اوضاع اندکی متفاوت است. این نسخه از رزولوشن 4K واقعی بهره می‌برد و از نرخ فریم ۶۰ پشتیبانی می‌کند. در این نسخه حتی مواردی نظیر سایه‌های بهتر و باکیفیت‌تر نیز پیدا می‌شود، اما ناگفته نماند که برای بهره‌گیری از تمامی این قابلیت‌ها باید کامپیوتری همه چیز تمام داشته باشید. البته در گزارش هیچ‌گونه مشخصاتی برای کامپیوتری که بتواند از تمامی این موارد بهره بگیرد ذکر نشده است. بیرتون در نهایت درباره‌ی عملکرد بازی روی پلی‌استیشن 4 معمولی گفت: «ممکن است به دفعات حس کنید فشار زیادی بر کنسول وارد می‌شود.» این موضوع در کنسول ایکس‌باکس وان معمولی نیز شدت بیشتری خواهد گرفت. نهایتا می‌توان گفت بهترین نسخه‌ی بازی متعلق به پلتفرم پی‌سی است و پس از آن ایکس‌باکس وان ایکس به خاطر رزولوشن بهتر نسبت به پلی‌استیشن 4 پرو در جایگاه بعدی می‌ایستد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده