// دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱

فروش بیش از ۸۰ هزار کنسول ایکس‌ باکس وان ایکس در هفته اول

طبق آمار منتشر شده در هفته اول عرضه کنسول ایکس‌‌باکس وان ایکس در انگلستان، تعداد ۸۰ هزار دستگاه به فروش رسیده است.

در نمایشگاه E3 2017 کمپانی مایکروسافت از نسخه قوی‌تر کنسول ایکس باکس وان یعنی کنسول ایکس باکس وان ایکس که پیش از این با اسم رمز Project Scorpio شناخته می‌شد، رونمایی کرد. این کنسول که امکان تجربه بازی‌های مختلف با رزولوشن 4K را فرا‌هم کرده و به‌واسطه توان پردازشی ۶ ترافلاپسی‌اش لقب «قوی‌ترین کنسول بازی» را یدک می‌کشد، نهایتا سه‌شنبه هفته گذشته در بازار‌های جهانی عرضه شد. حال بر اساس جدید‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، وب‌سایت GamesIndustry خبر از فروش بیش از ۸۰‌ هزار واحدی کنسول Xbox One X در هفته اول عرضه در کشور انگلستان داده است.

استقبال از کنسول ایکس‌باکس وان ایکس بیش از رقیبش یعنی کنسول پلی استیشن 4 پرو بوده است. کمپانی سونی در هفته اول عرضه نسخه ارتقا یافته کنسول پلی استیشن 4 توانست تعداد ۵۰ هزار دستگاه از آن را به فروش برساند که پس از گذشت چهار هفته، مجموع فروش کنسول مذکور به ۸۰ هزار واحد رسید. همچنین در مقام مقایسه با جدید‌ترین کنسول‌های عرضه‌شده، می‌توان به کنسول نینتندو سوییچ اشاره کرد که از نظر میزان فروش در هفته اول عملکردی مشابه کنسول ایکس‌باکس وان ایکس داشته است.

با استناد به جدید‌ترین توییت کریستوفر درینگ از نویسنده‌های وب‌سایت گیمزاینداستری، نسخه Project Scorpio کنسول ایکس‌باکس وان ایکس ۵۵ درصد فروش این کنسول در هفته اول را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این اعلام شده است که بازی Call of Duty: WWII پر‌فروش‌ترین بازی کنسول ایکس‌باکس وان در هفته گذشته بوده است. در رتبه‌های بعدی بازی‌های Assassin's Creed Origins ،FIFA 18 ،Forza Motorsport 7 و Forza Horizon 3 قرار دارند. 


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده