بازی موبایل Cat Quest نشان داد که می‌توان یک بازی نقش آفرینی خوش ساخت را روی پلتفرم‌های موبایل عرضه کرد.

یکی از اصلی‌ترین اهداف بازی‌های ویدیویی، سرگرم کردن گیمر است. بازی‌های موبایل زیادی وجود دارند که این اصل مهم را فراموش کرده‌اند و سازندگان، بازی‌هایی ساخته‌اند که پول بازیکنان را هدف قرار داده‌اند و فقط به فکر جیب خود هستند؛ یا بازی‌هایی هستند که فقط برای ابراز وجود عرضه شده‌اند که بدون رعایت هیچ اصولی در توسعه بازی، در فروشگاه‌ها جا خشک کرده‌اند. اما استودیوهایی هستند که با ساخت بازی‌های سرگرم‌کننده همراه با چاشنی خلاقیت، اثری ماندگار و جذاب را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند؛ استودیو The Gentlebros‌ یکی از این توسعه دهندگان هست و با ساخت بازی Cat Quest فضایی جدید را در اختیار بازیکنان گذاشته است. با بررسی این بازی اندروید و آیفون با زومجی همراه باشید.

بررسی بازی Cat Quest

کوئست‌های جانبی دارای ماجراهای متنوعی است

بازی آیفون و اندروید Cat Quest یک بازی در سبک نقش آفرینی دو بعدی و جهان باز است که داستان آن درباره یک گربه بی‌نام اما معروف به Catventurer (گربه ماجراجو) است که در شهر گربه‌ها به نام Mew Town زندگی می‌کند. در این شهر جادوگر بدجنسی به نام Drakoth است که خواهر گربه ماجراجوی بازی را می‌دزدد و او را در قایقش غرق می‌کند. Catventurer از غرق شدن نجات پیدا می‌کند و متوجه می‌شود نشانی بر سرش قرار دارد که نشان معروف شکارچیان اژدها معروف به جنگجویان Dragonblood است که دارای نیروهای ویژه‌ای هستند. گربه ماجراجو تصمیم می‌گیرد به همراه Spirry، روح نگهبان جنگجویان Dragonblood، به دنبال خواهرش برود و Drakoth را از بین ببرد. داستان بازی در نوع خود جذاب است و روایت آن در جهان گربه‌ها به همراه گویش و اصطلاحات خاص آنها دلنشین است. هر گربه دارای دیالوگ و گویش مخصوص به خود است و ما شاهد کلمات خلاقانه‌ای در مکالمات گربه‌ها هستیم؛ به عنوان مثال گربه‌ای پس از پایان مأموریتی که به Catventurer داده شده است، برای تحسین کردن وی به جای ادای کلمه «Perfect» کلمه «Purrfect» را ادا می‌کند یا Spirry به دوست ماجراجوی ما به جای اینکه بگوید «Partner» می‌گوید «Pawtner» که حس بودن در جهان گربه‌ها را بیش از پیش به بازیکن القا می‌کند.

بررسی بازی Cat Quest

جهان بازی دارای فضایی شاد و فانتزی همراه با جزئیات زیاد است

گربه‌ها همیشه برای انسان‌ها موجوداتی دوست داشتنی و ملوس هستند و به همین دلیل بازیکن جذب فضای شهر Mew Town می‌شود. اما داستان بازی خالی از اشکال هم نیست و روند پیشروی داستان به کندی پیش می‌رود که این اتفاق ممکن است بازیکن را خسته کند. شخصیت‌پردازی گربه‌ها در حد قابل قبولی است و بازیکن به مرور با شخصیت اصلی و همراهش به خوبی آشنا می‌شود. در مأموریت‌های جانبی بازی، داستان‌ها و ماجراهای متنوعی وجود دارند که هر ماجرا دارای سه الی چهار مرحله است که به مرور اتفاقات مختلفی در مأموریت‌ها رخ می‌دهد. جالب است بدانید که در بعضی از مأموریت‌های جانبی بازی موبایل Cat Quest تعدادی ایستراگ وجود دارد که جذاب‌ترینش حضور لارا کرافت است، اما در اینجا نام وی کارا لافت است و به گربه ماجراجوی بازی مأموریت می‌دهد که برای یافتن گنج Dragonblood به او کمک کند.

بررسی بازی Cat Quest

 فضای قالب موسیقی بازی، حالتی حماسی دارد

گیم‌پلی بازی موبایل Cat Quest دارای عناصر اصلی نقش‌آفرینی است. سیستم ساده گیم‌پلی بازی باعث شده است که بازیکن به سرعت با روند بازی آشنا شود و به خوبی بازی را پیش ببرد. سازندگان اسپل‌های مختلفی را برای قهرمان بازی طراحی کرده‌اند که بازیکن می‌تواند برای از بین بردن دشمنان از آنها استفاده کند و با پرداخت سکه قدرت‌ آنها را افزایش بدهد. با پیشروی در مراحل بازی، سطح قدرتی شخصیت اصلی به مرور افزایش پیدا می‌کند، اما پس از ارتقا سطح قهرمان، افزایش قدرت آن کم است که برای از بین بردن دشمنان کافی نیست و بازیکن باید سطح xp قهرمان بازی را بیشتر از چند سطح افزایش بدهد. در بازی Cat Quest تعدادی باس وجود دارد که سطح قدرت آنها نسبت به گربه ماجراجو بیشتر است و بازیکن برای کشتن آنها نیاز دارد که سطح قدرت او را افزایش بدهد و برای این کار بازیکن باید به انجام کوئست‌های جانبی بپردازد. کوئست‌ها یا مأموریت‌های جانبی بازی بسیار زیاد و متنوع هستند و بازیکن به خوبی می‌تواند تمام ماجراهای جانبی را در تمام نقاط جهان بازی دنبال کند و سطح قدرتی قهرمان بازی را افزایش بدهد. یکی از مشکلاتی که در بازی وجود دارد، سختی و قدرت بالای دو باس اول بازی است؛ به طوریکه بازیکن باید سطح xp خود را حداقل تا سطح ۳۰ برساند تا بتواند باس اول را از پای دربیاورد، اما باس‌های بعدی سختی کمتری نسبت به دو باس اول دارند که این توازن در سطح قدرت باس‌ها رعایت نشده است. اسلحه‌ها و زره‌های مختلفی در بازی تعبیه شده است که بازیکن می‌تواند با استفاده از آنها سطح دفاعی گربه ماجراجو را افزایش بدهد که به بازیکن برای از بین بردن باس‌ها و دشمنان کمک خواهد کرد.

بررسی بازی Cat Quest

داستان بازی در نوع خود جذاب و روایت آن در جهان گربه‌ها دلنشین است

گرافیک بازی Cat Quest به صورت انیمیشنی دو بعدی کار شده است که محیط آن دارای فضایی شاد و فانتزی است. جهان بازی دارای آب و هوای گوناگونی است که از نظر بصری بسیار زیبا طراحی شده است و جزئیات گرافیکی بسیاری به چشم می‌خورد. بزرگی جهان بازی باعث شده است که استودیو The Gentlebros به راحتی تمامی ایده‌های خود را در بازی پیاده کند؛ به نظر من استودیوهای بازی‌ساز می‌توانند برای طراحی محیط بازی‌های خود از جهان بازی Cat Quest الگوبرداری کرده و محیطی زیبا و جذاب را برای بازی‌های خود توسعه بدهند. شخصیت‌ها به خوبی طراحی شده‌اند و انیمیشن شخصیت‌ها محدود به دو سه حرکت است که به مرور تکرار می‌شوند که به عنوان یک بازی موبایل قابل قبول هستند. به نظر من سازندگان می‌توانستند برای مبارزه کردن قهرمان و دشمنان بازی، انیمیشن‌های بیشتری بسازند چون پس از مدتی این انیمیشن‌ها تکراری می‌شوند و احتمال اینکه بازیکن از ادامه دادن بازی دست بکشد وجود دارد. موسیقی بازی مانند دیگر مسائل فنی دارای تنوعی بالا است که فضای قالب آن، حالتی حماسی دارد و آهنگساز ترک‌ها را به خوبی ضبط کرده است. هر بخش از بازی دارای موسیقی خاص خود است و شرایط محیطی بازی را به خوبی به بازیکن القا می‌کند. همچنین، صداها روی موارد مختلف بسیار مطلوب صداگذاری شده است و این بخش نمره قبولی را می‌گیرد.

بررسی بازی Cat Quest

استودیو The Gentlebros با ساخت بازی Cat Quest توانایی‌های خود را در ساخت یک بازی خوش ساخت و زیبا اثبات کرده است. به نظر من این بازی جزو بهترین بازی‌های موبایل چند سال اخیر بوده است و به طرفداران بازی‌های سبک نقش آفرینی و همچنین دوستداران گربه‌ها تجربه این بازی را پیشنهاد می‌کنم. امید است استودیو The Gentlebros روند رو به رشد خود را حفظ کند و بازی‌های بعدی خود را مانند اولین پروژه کاری خود به خوبی توسعه بدهد. البته Cat Quest علاوه بر موبایل، برای پی‌سی نیز منتشر شده و به‌زودی برای پلی‌استیشن 4 نیز منتشر خواهد شد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Cat Quest


منبع زومجی

Cat Quest

بازی Cat Quest یک بازی جذاب و سرگرم کننده است. گیم‌پلی ساده و روان آن باعث شده است که بازیکن به راحتی با بازی ارتباط برقرار کند و از تجربه آن لذت ببرد. داستان جذاب آن در سرزمین گربه‌ها می‌تواند بازیکن را تا مدت‌ها درگیر کوئست‌های متنوع و گوناگون خود کند. بازیکنان می‌توانند یک بازی نقش‌ آفرینی زیبا را تجربه کنند و غرق در شهر رنگارنگ Mew Town بشوند.
سجاد پاک آیین

9

نقاط قوت

  • - گیم‌پلی ساده و روان
  • - گرافیک زیبا و چشم‌نواز
  • - دیالوگ‌های بامزه
  • - کوئست‌های متنوع
  • - موسیقی متن حماسی
  • - صداگذاری مطلوب
  • - شهر Mew Town

نقاط ضعف

  • - افزایش کم قدرت قهرمان پس از ارتقای سطح
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده