نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

فصل هشتم سریال Game Of Throne احتمالا تا سال ۲۰۱۹ پخش نخواهد شد

از آنجایی که فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) نسبت به فصول قبل تفاوت زیادی دارد و تولید آن گسترده است، زمان بیشتری را هم برای ساخت می‌طلبد.

طرفداران پر و پا قرص سریال محبوب Game Of Thrones (بازی تاج و تخت) به‌خوبی می‌دانند که تنها یک فصل دیگر از این مجموعه تلویزیونی باقی مانده است، اما به نطر می‌رسد که آنها باید بیشتر از آنچه که تصورش را می‌کردند برای فصل جدید انتظار بکشند. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون گزارشی منتشر شده که اعلام می‌دارد که فیلمبرداری فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت به احتمال خیلی زیاد تا آخر تابستان سال آینده طول خواهد کشید که همین منجر به این می‌شود که پخش فصل هشتم این سریال تا قبل از سال ۲۰۱۹ بسیار بعید به نظر برسد.

بر اساس گزارش‌های جدید مجله خبری اینترتینمنت ویکلی، فیلمبرداری فصل هشتم سریال Game Of Thrones تا این ماه کلید زده نمی‌شود و با توجه به فصل‌های قبل این مجموعه، به احتمال زیاد فیلمبرداری این فصل دیرتر آغاز خواهد شد. حتی اگر قرار بر این باشد که تیم تولید این سریال بخواهد همانند گذشته عمل کند و طرح و برنامه ۶ ماهه‌ای را که فصول قبلی برای تولید خود از آن پیروی می‌کردند دنبال کند، باز هم تولید فصل هشتم این مجموعه تلویزیونی تا فصل بهار پیش رو به پایان نخواهد رسید. با این حال، همانطور که در اخبار مرتبط با این سریال هم به آن اشاره شد، مقیاسی که قسمت‌های پایانی این مجموعه دارد و همه در فصل آخر گنجانده شدند بسیار بزرگ‌تر و گسترده‌تر از فصول قبل است و به نظر می‌رسد که به خاطر همین موضوع، تیم تولید به احتمال زیاد کارش حتی تا بعد از تابستان سال آینده هم به طور بینجامد. اگرچه این فصل قرار است کوتاه‌ترین فصل در طول تاریخ سریال بازی تاج و تخت باشد که به روی آنتن می‌رود، اما طبق گفته‌‌ها و اخبار اخیر و همچنین برنامه‌‌ریزی‌های انجام‌شده، هر قسمت از آن قرار است طولانی‌تر از حد معمول باشد.

مجله خبری اینترتینمنت ویکلی به نقل از صحبت‌های لیام کانینگهام، بازیگر ایرلندی نقش داوس سیورث، درباره فصل جدید سریال اینگونه نوشته است:

مطمئن باشید که قسمت‌هایی که در فصل جدید وجود دارد به طور قطع بزرگ‌تر است و طبق چیزی که من شنیدم قطعا قرار است نسبت به قبل طولانی‌تر هم بشود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط تیم تولید، فکر می‌کنم که ما درست تا تابستان سال آینده فیلمبرداری خواهیم داشت. زمانی که به این مسئله فکر کنید، ما تا قبل از این فصل، یک برنامه ۶ ماهه برای تولید و فیلمبرداری ۱۰ قسمت از هر فصل را داشتیم، اما حالا قرار است زمانی خیلی بیشتر از ۶ ماه را برای تولید تنها ۶ قسمت صرف کنیم. پس از این موضوع اینگونه می‌توان برداشت کرد که ما در نسخه نهایی فصل هشتم این سریال شاهد قسمت‌هایی با مدت زمان طولانی‌تر خواهیم بود.

Game Of Thrones

علاوه بر این صحبت‌ها، دلیل دیگری هم که برای این تولید گسترده با مدت زمان طولانی عنوان شد توسط ایان گلن، بازیگر نقش جوراه مورمنت مطرح شد.

اگرچه در این فصل ما شاهد قسمت‌های کمتری هستیم، اما به نظر نمی‌رسد که مدت زمان کلی این فصل با فصل‌های گذشته تفاوت آنچنان زیادی داشته باشد

گلن در دلایل خود به این موضوع اشاره کرد که بر خلاف فصول قبلی که آنها از روش فیلمبرداری همزمان استفاده می‌کردند، دیگر در این فصل قادر به انجام این کار نیستند. او برای این موضوع این دلیل را عنوان کرد که به خاطر خط داستانی فصل جدید، لازم است که برخی از شخصیت‌های کلیدی به صورت دسته‌جمعی در یک زمان خاص در یک مکان خاص حضور داشته باشند. او خطاب به گزارشگر سایت خبری ایندیپندنت در ادامه توضیحات بیشتری درباره این موضوع ارائه کرد:

من فکر می‌کنم که تولید فصل آخر و مخصوصا فیلمبرداری آن نسبت به فصول قبلی زمان خیلی بیشتری را بطلبد و به همین دلیل انتظارها طولانی‌تر خواهد شد؛ زیرا آنها می‌توانند از یک یا چند بازیگر فقط در یک مکان استفاده کنند و طبق اطلاعاتی که من دارم این اتفاق امکان‌پذیر نیست؛ چرا که همه ما تقریبا در همه صحنه‌ها با هم حضور داریم. ما در داستان جدید قرار است همه به طور همزمان در مکان‌های یکسانی حضور داشته باشیم و بیشتر بازیگران در خط زمانی بازیگران دیگر هستند و به نوعی مدام با هم تلاقی دارند. پس با این اوصاف تیم تولید دیگر نمی‌تواند همانند فصول قبل از روش فیلمبرداری همزمان استفاده کند.

با اینکه در طول پخش فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت، این مجموعه تلویزیونی شاهد حملات هکری خیلی زیادی بود و فیلمنامه و حتی قسمت‌هایی از آن هم در فضای اینترنت به طور غیرقانونی درز پیدا کرد، اما آمارهایی که بعد از اتمام پخش این فصل منتشر شده نشان می‌دهد که فصل هفتم سریال Game Of Thrones توانسته رقم بیشترین بیننده را جابه‌جا و رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند. در ابتدا فیلمنامه‌ها و اسکریپت‌ها به طور مستقیم از خود شبکه HBO گرفته شد و بعد از آن هم اتفاقاتی روی داد که منجر به دزدیده شدن قسمت‌های واقعی این مجموعه از شریک هندی این شبکه شد. اما با این اوصاف از محبوبیت شبکه و این مجموعه تلویزیونی هیچ کم نشد و طبق آمار منتشر شده، قسمت آخر فصل هفتم با تعداد کل ۱۶.۵ میلیون نفر بیننده توانست رکورد پربیننده‌ترین قسمت در کل تاریخ این سریال را از آن خود کند. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده