// پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

بازی Destiny 2 دومین بازی دیجیتال پرفروش ژاپن در ماه سپتامبر شد

بازی Destiny 2 با وجود کاهش فروش ۵۰ درصدی نسبت به ماه اول انتشار خود، همچنان در بالای جدول کشور ژاپن باقی ماند.

طی آخرین اخبار بازی، جدیدترین شماره از مجله فامیتسو اشاره‌ای به فروش دیجیتالی بازی‌ها در ماه سپتامبر در کشور ژاپن داشته است که بازی Destiny 2 با برجای گذاشتن عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از نسخه قبلی خود، توانسته است جایگاه دوم پرفروش‌ترین بازی‌های ماه گذشته میلادی را از آن خود کند.

با اینکه Destiny 2 با فروش ۲۶ هزار و ۲۴۲ نسخه‌ای خودش همچنان از بالانشینان جدول فروش ماهانه ژاپن به شمار می‌رود، اما در قیاس با نسخه قبلی این مجموعه که توانسته بود روی دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 3 در مجموع فروشی بیش از ۱۴۰ هزار نسخه را تجربه کند، فاصله زیادی دارد. کاهش فروش تقریبا ۵۰ درصدی بازی Destiny 2 نسبت به ماه گذشته، باعث شد تا Pokemon Gold/Silver بتواند صدرنشین ماه سپتامبر باشد؛ اثری که فروش نسخه‌های دیجیتالی‌اش بیشتر از نسخه‌های فیزیکی بوده است.

اگر فروش‌ نسخه‌های فیزیکی را در جدول دخالت می‌دادیم، این بازی Everybody’s Golf بود که با بیش از ۱۶۵ هزار نسخه فروش، بایستی در رتبه نخست جای می‌گرفت. با این حال، فروش دیجیتالی نسبتا خوب این اثر باعث شد تا بتواند بالاتر از بازی 2 Splatoon قرار بگیرد.

یکی دیگر از نکات جالب چارت ماه سپتامبر این است که نسخه نینتندو سوییچ بازی Dragon Quest X توانست بیش از سه برابر نسخه پلی‌استیشن 4 آن فروش داشته باشد. جالب‌تر اینکه بازی Dragon Quest XI که اواخر ماه جولای منتشر شده بود با فروش نزدیک به ۶ هزار نسخه‌ای خودش در رتبه آخر جدول قرار گرفت. نسخه 3DS بازی هم به قدری فروش کمی داشت که حتی نتوانست وارد چارت ده بازی برتر بشود. با این حال با احتساب فروش نسخه‌های فیزیکی، در مجموع نسخه 3DS بازی Dragon Quest XI فروش به مراتب بیشتری را نسبت به نسخه پلی‌استیشن 4 تجربه کرده است.

رتبهنام بازیمیزان فروش (نسخه) 
۱Pokemon Gold/Silver۷۸٫۸۳۴
۲Destiny 2۲۶٫۲۴۲
۳Everybody’s Golf۲۰٫۵۶۳
۴ Dragon Quest X (Switch)۱۹٫۹۵۹
۵Splatoon 2۱۸٫۶۵۲
۶Pro Evolution Soccer 2018۱۱٫۶۵۲
۷Minecraft: PlayStation 4 Edition۱۰٫۷۶۳
۸Pokkén Tournament DX۱۰٫۱۸۲
۹ Dragon Quest X (PS4)۶٫۳۴۸
۱۰ Dragon Quest XI (PS4)۵٫۶۸۵


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده