// جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

جزئیات تازه‌ای از رابط کاربری نینتندو سوییچ منتشر شد

با بررسی نمایش کوتاه رابط کاربری نینتندو سوییچ می‌توان برخی ویژگی‌های آن را متوجه شد.

صبح امروز بود که کمپانی نینتندو در قالب کنفرانس یک ساعته به معرفی کنسول جدید خود یعنی Nintendo Switch پرداخته و علاوه بر اعلام قیمت و زمان عرضه آن، چندین تریلر از بازی‌های این کنسول را به معرض نمایش علاقه‌مندان گذاشت. اما بدون شک موردی که فقدان آن در این کنفرانس به شدت حس می‌شود، عدم نمایش بخش‌های رابط کاربری کنسول نینتندو سوییچ و اکتفا به ویدیویی سه ثانیه‌ای است. به‌همین دلیل وب‌سایت پالیگان با بررسی این ویدیو تعدادی از ویژگی‌های رابط کاربری کنسول مذکور را معرفی کرده است. 

Nintendo Switch UI

اولین بخش رابط کاربری نینتندو سوییچ که در نمایش کوتاه آن به چشم می‌خورد، Sleep Mode است. چنین بخشی را پیش از این در کنسول دستی 3DS نیز مشاهده کرده‌ایم.

Nintendo Switch UI

دومین بخش با نام System Settings مشخص شده است. هما‌نطوری که از نام این بخش نتیجه‌گیری می‌شود در آن می‌توانید تنظیمات مختلف کنسول اعم از شبکه و حساب کاربری را تغییر داده یا حافظه دستگاه را مدیریت کنید. همچنین با استناد به آیکون این بخش می‌توانیم انتظار امکان تغییر روشنایی کنسول را نیز داشته باشیم.

Nintendo Switch UI

سومین بخش رابط کاربری نینتندو سوییچ مربوط کنترلر‌های این کنسول است. از آن‌جایی که کنسول مذکور دارای کنترلر‌های مختلفی است به احتمال زیاد در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به آن‌ها را انجام دهید.

Nintendo Switch UI

آلبوم یکی از بخش‌های شش‌گانه رابط کاربری جدید‌ترین کنسول کمپانی نینتندو است. در این بخش احتمالا اسکرین شات‌ها و ویدیو‌هایی که از بازی‌ها ضبط کرده‌اید، ذخیره خواهند شد و می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. وجود این بخش را می‌توان نتیجه اضافه شدن کلید ضبط دانست. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند اسکرین شات‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند. 

Nintendo Switch UI

بخش دیگری که در ویدیو کوتاه رابط کاربری نینتندو سوییچ به آن اشاره می‌شود فروشگاه دیجیتالی نینتندو (Nintendo eShop) است. عنوان این بخش عملکرد آن را مشخص می‌کند، اما همچنان شیوه کارکرد و ویژگی‌های آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

Nintendo Switch UI

در رابط کا‌ربری نینتندو سوییچ بخش دیگری نیز دیده می‌شود که نام و عملکرد آن در ویدیو کوتاه مشخص نمی‌شود. با این‌حال در تصویر دیگری که از رابط کاربری کنسول مذکور منتشر شده، نام این بخش به زبان ژا‌پنی قابل مشاهده است که «اخبار بازی» (Game News) ترجمه می‌شود. آیکون این بخش یاد‌آور بخش اعلانات (Notifications) کنسول دستی 3DS است و به این دلیل می‌توان انتظار وجود مواردی از جمله خبر‌هایی از بازی‌های جدید فروشگاه مجازی، رویداد‌ها و بروز‌رسانی سیستم عامل را در این بخش داشت.

در بالای بخش‌های فوق‌الذکر می‌توانید بازی‌های ذخیره شده بر روی حافظه داخلی کنسول نینتندو سوییچ یا گیم‌کارت‌های آن مشاهده می‌شود. با این‌حال سوالاتی از جمله حجم بازی‌ها و حداکثر حافظه microSD قابل استفاده بی‌پاسخ مانده‌اند. در پایان می‌توانید ویدیو کوتاه رابط کاربری نینتندو سوییچ را در زیر تماشا کنید:


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده