نویسنده: آرش عیاری
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

بازی‌های ساخت مایکروسافت با رزولوشن 4K در ایکس باکس اسکورپیو اجرا می‌شوند

توسعه‌دهندگان در مایکروسافت از اجرای بازی‌های ساخت این شرکت با رزولوشن 4K در ایکس‌باکس اسکورپیو صحبت می‌کنند.

کنسول جدید مایکروسافت و خانواده ایکس‌باکس با اسم رمز پروژه اسکورپیو در نمایشگاه E3 امسال معرفی شد. مایکروسافت در جریان نطق‌ خبری‌اش در این نمایشگاه ایکس‌باکس اسکورپیو را قوی‌ترین کنسول بازی لقب داد که تا به حال تولید شده است. 

همین جمله سبب شد تا نگاه‌ها به سمت این کنسول معطوف شود. در تازه‌ترین شنیده‌ها خبر می‌رسد که شَنِن لافتیس، مدیر انتشارات استودیو‌های مایکروسافت اظهار داشته که ایکس‌باکس اسکورپیو به جای آپ‌اسکیل کردن بازی‌ها به رزولوشن 4K، آن‌ها را به صورت بومی و از ابتدا روی این رزولوشن اجرا خواهد کرد. 

لافتیس این جمله را در بخشی از صحبت‌هایش با نشریه USA Today اعلام کرده است.

هر بازی که ما در حال کار روی آن برای عرضه در بازی زمانی انتشار ایکس‌باکس اسکورپیو هستیم، سعی در اطمینان از این موضوع داریم که بتواند به صورت بومی یا Native با رزولوشن 4K اجرا شود.

کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو یا هر اسمی که مایکروسافت در نهایت به آن اختصاص خواهد داد، تعطیلات سال نوی میلادی ۲۰۱۷ یعنی حدود ۱۴ ماه دیگر عرضه خواهد شد. هنوز خبری از قیمت رسمی این کنسول نیست اما مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که اسکورپیو یک کنسول ممتاز است و ممکن است قیمت بالایی داشته باشد. 

در سوی دیگر، سونی هم کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را که پیش از این در جریان نشست پلی‌استیشن معرفی کرد، ۲۰ آبان همین امسال روانه بازار خواهد کرد؛ برچسب قیمت ۴۰۰ دلاری را به خود می‌بیند. پیش‌بینی‌ها خبر از این دارند که اسکورپیو ۴۰ درصد قوی‌تر از پلی‌استیشتن 4 پرو خواهد بود. 

پلی‌استیشن 4 پرو هم قابلیت به تصویر کشیدن رزولوشن 4K را دار است. البته پیش از این، اندرو هاوس، مدیر پلی‌استیشن در مصاحبه‌ای با دیجیتال اسپای اعلام کرده بود که بیشتر بازی‌های این کنسول به جای اینکه در رزولوشن 4K به صورت بومی رندر شوند؛ به این رزولوشن آپ‌اسکیل خواهد شد. 

برای اخبار بیشتر مربوط به این دو کنسول می‌توانید به صفحات اختصاصی پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس اسکورپیو مراجعه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده