نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

فروشگاه استیم اکنون کاملاً از کنترلر پلی استیشن 4 پشتیبانی می‌کند

استیم با بروزرسانی جدیدش از گیم‌پد DualShock 4 کنسول پلی‌استیشن 4 در ویندوز به‌طور تمام‌وکمال پشتیبانی می‌کند.

کمپانی ولو (Valve) در زمینه‌ی سازگار کردن پلتفرم گیمینگ‌اش با گیم‌پدهای مطرح یک گام دیگر به جلو برداشته است. این کمپانی اکنون با عرضه‌ی یک بروزرسانی، نرم‌افزار فروشگاه استیم را در سیستم‌عامل ویندوز کاملاً با کنترلر پلی‌استیشن 4 سازگار کرده است.

بروزرسانی فوق که نخستین‌بار دو ماه پیش رونمایی شد، به بازیکنان امکان می‌دهد تا گیم‌پدشان را «در حد و اندازه‌ی کنترلر استیم» تنظیم و سفارشی‌سازی کنند. درواقع اینک استیم با دوآل‌شاک 4 شبیه به کنترلر استیم برخورد می‌کند؛ به‌طوری که می‌توان از تاچ‌پد و ژیروسکوپ داخلی دوآل‌شاک 4 در بازی‌ها بهره برد و آن‌ها را بعضا به‌عنوان جایگزینی برای عملیات مختلف ماوس و کیبورد به کار گرفت. البته کلیدهای گیم‌پد همچنان در بازی‌ها به شکل ABXY به نمایش درمی‌آیند و این دیگر به بازی‌سازها بستگی دارد که در مورد جایگزین کردن آیکن‌های کلیدها با طرح آشنای دکمه‌های پلی‌استیشن تصمیم بگیرند. در این میان، هنوز مشخص نیست که قابلیت فوق چه زمانی در دسترس کاربران سیستم‌عامل مک قرار می‌گیرد.

کمپانی سونی چندین ماه پیش یک مبدل USB بی‌سیم را برای به‌کارگیری دوآل‌شاک 4 در پی‌سی معرفی کرد؛ هرچند که در این پلتفرم بخشی از بازی‌ها با کنترلر فوق سازگاری ندارند. در آن‌سو سرویس ابری PlayStation Now سونی هم مدتی است که در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده