// جمعه, ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۸

استیم سیستم جدید جوایزدهی بهترین بازی سال خود را راه اندازی کرد

استیم سیستم جدید جوایزدهی خود را که بر پایه رای کاربران است راه‌اندازی کرد تا بتوانند بازی‌های سالیانه را رتبه‌بندی کنند.

استیم سیستم جدیدی برای انتخاب بهترین بازی سال انتخاب کرده است که بازیکنان می‌توانند بهترین بازی‌های هر بخش را انتخاب کنند. این سیستم به‌گونه‌ای است که در آخر هر بازی که بیشتری رای را از سوی کاربران در هر بخش گرفته باشد، به‌عنوان بهترین بازی انتخاب می‌شود.

در ادامه استیم ۸ بخش برای جوایزدهی بهترین بازی سال انتخاب کرده است که نام هر بخش در نوع خود جالب است.

  • جایزه Test of Time: این جایزه مخصوص بازی‌ای است که از سال پیش عرضه شده و هنوز وقتی آن را بازی می‌کنید، یک حس تازه و نو را به‌شما القا می‌کند. انگار برای اولین بار است که آن را بازی می‌کنید.
  • جایزه I'm Not Crying, There's Something In My Eye Award: این جایزه مخصوص بازی است که لحظات احساسی را برای مخاطبان به‌ارمغان آورده است.
  • جایزه Just five More Minutes: این جایزه تعلق می‌گیرد به بازی که بازی نکردن آن برای مخاطبان بسیار سخت است.
  • جایزه Whoooaaaaaaa, dude: این جایزه تعلق می‌گیرد به بازی که از نظر ذهنی شما را درگیر خود کرده و ساعت‌های برای هضم آن باید فکر کنید.
  • جایزه Villain Most In Need Of A Hug: این جایزه مخصوص بازی‌ است که بهترین شخصیت منفی را به‌خود اختصاص داده است.
  • جایزه Game Within A Game: این جایزه مخصوص بازی است که در واقع جز دسته Mini Gameها محسوب شده ولی تجربه کاملی را در اختیارتان قرار می‌دهد مثل بازی Project Gothom Racing 2.
  • جایزه I Thought This Game Was Cool Before It Won An Award: این جایزه مخصوص بازی است که قبل از عرضه تبلیغات زیادی را انجام نداده است ولی پس از عرضه و تجربه کاربران، تبدیل به یک بازی بزرگ شده است.
  • جایزه Best Use Of A Farm Animal: این جایزه تعلق می‌گیرد به بازی شبیه‌ساز کشاورزی که حیوانات نقش مهمی در آن دارند.

در آخر یک جایزه دیگر نیز در نظر گرفته شده بنام We Didn't Think Of Everything که در آن کاربران می‌توانند بازی برتر خود در سبک‌های دیگر را اعلام کنند.

استودیو ولو، سازنده شبکه استیم، در این باره می‌گوید:

به‌اندازه بازی‌هایی خوبی که هرساله منتشر می‌شوند، ایده‌هایی برای برگزاری یک سیستم جوایزدهی وجود دارد و از این‌رو، تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی سیستم جوایزدهی استیم، بستری را فراهم کنیم تا کاربران بتوانند بهترین بازی‌های خود را انتخاب کنند. همچنین اعضای ارشد این سیستم قطعا باتوجه به‌بازخوردهای کاربران، بخش‌های جدیدی را اضافه خواهند کرد.

این اعضا وظیفه دارند تا با بررسی کردن بیشترین سبک‌های مختلف که از سوی کاربران به‌ثبت رسیده، آن‌ها را انتخاب کنند.

برای اینکه استیم کاربران را تحریک به شرکت در این سیستم کند، یک سری Badge را برای بازی‌های انتخاب شده در نظر گرفته است. برای شرکت کردن آن‌چنان کار سختی را پیش روی ندارید، کافی است وارد صفحه بازی‌هایی شوید که آن‌ها را بازی کرده و آن‌ها را Nominate کنید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده