نویسنده: محمد شیرزاده
// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

هکرهای بازی فیفا توسط FBI دستگیر شدند

اف بی آی اعلام کرده که تعدادی از هکرها از طریق FIFA توانستند میلیون‌ها دلار از کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) دزدی کنند.

شخصی به نام آنتونی کلارک اعتراف کرده که سکه‌های بازی FIFA را به کمک سه نفر دیگر از سرورهای الکترونیک آرتز استخراج کرده و آن‌ها را در بازار سیاه اروپا و چین به فروش رسانده است. اف بی آی گفته است که کلارک با استفاده از این روش به همراه هم دستانش مبلغی در حدود ۱۵ الی ۱۸ میلیون دلار به دست آورده است.

سکه‌های FIFA در واقع پول رایج بازی فوتبال محبوب الکترونیک آرتز است که بازیکنان با استفاده از آن پک‌های بازیکن در نسخه‌های مختلف FIFA خریداری می‌کنند. سکه‌های FIFA را می‌توان با بازی کردن و یا خرج کردن پول واقعی به دست آورد. سکه‌های FIFA  همچنین در بازارهای شخص ثالث نیز بسیار محبوب هستند. با جستجوی عبارت FIFA coins در اینترنت چیزی غیر از فروشنده‌های شخص ثالث پیدا نخواهید کرد.

طبق اتهام اف بی آی، کلارک و همکارانش ابزاری ساختند که نشانه‌های دروغین به سرورهای الکترونیک آرتز ارسال می‌کند و بازی‌ها را شبیه سازی می‌کنند تا سکه‌های فراوان بدست بیاورند. سپس سکه‌ها را به فروشنده‌های شخص ثالث فروخته‌اند و میلیون‌ها دلار به دست آورده‌اند. گفته شده این کلاهبرداری از زمان نامشخصی در سال ۲۰۱۳ شروع شده و تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۵ (۲۶ شهریور ۱۳۹۴) که اف بی آی شروع به تحقیق در این زمینه کرد، ادامه پیدا کرده است.

اف بی آی همچنین نام ریکی میلر، نیکولاس کاستلوچی و ایتون زوار را نیز به عنوان دیگر اعضای این گروه که «RANE Developments» نام دارد، اعلام کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۵، اف بی آی میلیون‌ها دلار پول نقد را به همراه چند دستگاه کامپیوتر و ایکس باکس 360 کشف و ضبط کرد. اف بی آی همچنین مبلغ دو میلیون و هشتصد و هشتاد و هفت هزار و سیصد و شصت و دو میلیون دلار را نیز از حساب آنتونی کلارک در بانک آمریکا ضبط کرد و چندصد هزار دلار را نیز از حساب‌هایی متعلق به میلر، زوار و کاستلوچی برداشت کرد. آن‌ها همچنین چند ماشین لوکس شامل یک لامبورگینی نیز که در سال ۲۰۱۴ توسط میلر خریداری شده است را نیز ضبط کردند.

این گروه همچنین ارتباطاتی با گروه «زیرزمین ایکس باکس»، گروهی غیر رسمی از هکرها که در سال ۲۰۱۴ به دزدی از کمپانی‌های ولو (Valve) و مایکروسافت (Microsoft)  متهم شدند، داشته است. آستین آلکالا که یکی از اعضای «زیرزمین ایکس باکس» است در این مورد با اف بی آی همکاری کرده است و به مامورین اف بی آی گفته است که به متهمین کمک کرده تا چند ابزار توسعه ایکس باکس بدست بیاورند و یک نسخه غیر قانونی از FIFA 14 را با برنامه‌ای به نام Interactive Disassembler مهندسی معکوس کنند. به گفته آلکالا این روند چند ماه طول کشید اما در نهایت توانستند به سکه‌های FIFA دسترسی پیدا کنند.

آلکالا به اف بی آی گفته که آنتونی کلارک به عنوان سر دسته گروه عمل کرده است. وی همچنین به اف بی آی دسترسی اکانت‌های آنلاین و پیام‌هایش را داد که به مشخص شدن اتهام کلارک و هم دستانش ختم شد.

جلسه دادگاه امروز با حضور تیم امنیتی الکترونیک آرتز برای شهادت و چهار متهم و اعضای خانواده آن‌ها در تگزاس برگزار شد.

 


منبع Kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده