نویسنده: میثم خلیل زاده
// شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

تحلیلگران: نینتندو سوییچ نمی تواند قیمتی بالاتر از ۳۰۰ دلار داشته باشد

با توجه به دیدگان برخی از تحلیلگران احتمالا کنسول نینتندو سوییچ قیمتی زیر ۳۰۰ دلار خواهد داشت.

نینتندو در نهایت با رونمایی از نینتندو سوییچ (Nintendo Switch)، رسما تایید کرد که کنسول هیبریدی جدید این شرکت به دو شکل خانگی و پورتابل قابل استفاده است. نینتندو بدون شک منحصر به فرد است اما همچنان سوالات بسیاری پیرامون آن وجود دارد. یکی از سوالاتی که هنوز پاسخ داده نشده، قیمت نهایی سوییچ در هنگام عرضه جهانی است. همین موضوع برخی از تحلیلگران را برآن داشته تا براساس جزئیاتی که تا کنون منتشر شده ارزش نهایی این کنسول را تخمین بزنند.

اکنون وبسایت گیمزایندیستری (GamesIndustry) دیدگاه برخی از معروف‌ترین تحلیلگران را در رابطه با قیمتی که نینتندو برای موفقیت محصولش در نهایت باید برای این کنسول قرار دهد، پرسیده است. در ابتدا مایکل پچر (Michael Pachter)، در این رابطه گفت:

اگر مشخصات فنی نزدیک به پلی‌استیشن 4 باشد، قیمت را می‌توانند حول و حوش همان ۲۴۹ دلار یا حداکثر ۲۹۹ دلار بگذارند. اگر مشخصات فنی ضعیف‌تر باشد، قیمت می‌تواند پایین‌تر [تعیین] شود.

در ادامه دکتر سرکان توتو (Dr. Serkan Toto) افزود:

ارائه دستگاه در چندین نسخه غیر ممکن نیست، به عنوان مثال، بدون داک خانگی. طرفداران بازی‌های ویدیویی هاردکور، در بازه‌ی ۲۹۹ دلار، هم‌اکنون نیز دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای را از سونی و مایکروسافت در اختیار دارند. استفاده از پورتابل گیمینگ نیز در مقام قیاس، به دست دستگاه‌های موبایل افتاده است.

اما جوست وان درانن (Joost van Dreunen)، از سوپر دیتا کمی پا را فراتر گذاشته و اعتقاد دارد قیمت نباید بالاتر از ۳۰۰ دلار برود:

امیدوارم که آنها قیمت را زیر ۳۰۰ دلار نگه دارند، ایده‌آل‌تر [عرضه] در باندلی به همراه زلدا یا ماریو کارت است. هر قیمتی بیشتر از این، به شدت پتانسیل بازار را محدود خواهد کرد.

مسلما در دیدگاه تحلیلگران یک اجماع کلی وجود دارد و آن این است که نینتندو باید قیمت سوییچ را پایین‌تر از سایر کنسول‌ها تعیین کند. البته هرچند همچنان از مشخصات فنی دقیق کنسول اطلاعی نداریم، اما دیروز و به دنبال رونمایی رسمی از نینتندو سوییچ، شرکت انویدیا رسما تایید کرد که این کنسول از پردازنده تگرا بهره می‌برد. با این حال، در صورتی که نینتندو در نهایت موفق به ارائه یک لاین‌آپ مناسب برای بازی‌های محبوب خود شود، می‌توان امیدوار بود که کنسول عملکرد بهتری را نسبت به ‌Wii U داشته باشد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده