نویسنده: سارا مرتضوی
// سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰

معرفی بازی موبایل Silent World

آخرالزمان است و زمین بر اثر نبرد هسته‌ای ویران شده؛ ساکنان این کره خاکی همگی به موجودات جهش یافته تبدیل شده‌اند و این‌بار نیز شما باید در نقش آخرین بازمانده، راهی برای فرار و زنده‌ماندن پیدا کنید.

Silent World قرار است یک بازی ماجراجویی و معمایی باشد. با شروع بازی، شما که تصمیم گرفته‌اید شهر را برای همیشه ترک کنید، کوله‌پشتی خود را برداشته، کلاه عجیب و غریب خود را نیز به سرگذاشته و عازم سفری پرخطر می‌شوید. از آن‌جایی که در این نسخه از دنیای آخرالزمانی همه‌جا تاریک است، شما تنها می‌توانید بخش کوچکی از محیط اطراف خود را ببینید. این در حالی است که باقی صفحه در تاریکی مطلق فرو رفته و هر از چندگاهی صداهای ترسناکی هم از این بخش تاریک به گوش می‌رسد. صداهایی که نشان می‌دهد در این بازی، فاصله زیادی میان شما و زامبی‌ها وجود ندارد. تنها یک برخورد کوتاه با این زامبی‌های درنده کافی است تا جان خود را از دست دهید. با هر بار شکست خوردن، باید مرحله را از ابتدا آغاز کنید.

Silent World

تنها سلاح شما برای مقابله با زامبی‌ها، همان کلاه عجیب و غریب‌تان است. البته که نمی‌شود زیاد روی این کلاه هم حساب کرد، چرا که تنها چند ثانیه می‌توانید در کلاه خود پنهان شوید و درنهایت اگر به موقع فرار نکنید، بازهم طعمه زامبی‌ها خواهید شد.

تاریک بودن محیط درواقع تنها چالشی است که در این بازی با آن رو به رو هستید؛ پیدا کردن مسیر درست در راه پرپیچ و خم این بازی، بدون دیدن محیط اطراف به کار سخت و دشواری تبدیل شده. جدا از پیدا کردن راه، از آن‌جایی که ادامه مسیر نامعلوم است، شما نمی‌توانید زامبی‌هایی که جلوتر کمین شما را می‌کشند ببینید و ممکن است ناخواسته به دام‌شان گرفتار شوید. تنها آیتم کمکی‌ای که این بازی در اختیار شما قرار می‌دهد، یک بسته کبریت است؛ بسته کبریتی که با توجه به توصیفات محیط بازی باید خوب به ارزش آن پی برده باشید. از آن‌جایی که تعداد چوب کبریت‌هایی که بازی در اختیارتان قرار می‌‌دهد محدود است، باید در مصرف این کالای ارزشمند احتیاط کنید.

Silent World

با پیدا کردن راه درست و پشت سرگذاشتن موانع کم تعداد مسیر، مرحله به اتمام می‌رسد. معماهای بازی اما تنها به پیدا کردن مسیر درست خلاصه می‌شود، کاری که با چند بار آزمون و خطا و خرج کردن تعدادی چوب کبریت به راحتی از پس آن برمی‌آیید.

بهتر است به بازی Silent World به چشم یک پازل پیچیده نگاه نکنید، درواقع تنها جذابیت این بازی، طراحی محیط تاریک و ترسناک و صداگذاری مناسب آن است. در غیر این‌صورت گیم‌پلی بازی، با توجه به سرعت کند حرکت شما در محیط تاریک، به سرعت خسته کننده می‌شود. پازل‌هایی که تنها به فشار دادن چند سوئیچ و هل دادن چند جعبه خلاصه می‌شود، شاید تنها برای کم تجربه‌ترها جذابیت داشته باشد، در غیر این‌صورت اگر از طرفدارن بازی‌های معمایی هستید و تا به حال انواع و اقسام بازی‌های این سبک را تجربه کرده باشید، درواقع می‌توان گفت Silent World هیچ تجربه جدیدی به شما اضافه نخواهد کرد.

درنهایت کماکان اگر به‌دنبال تجربه محیطی ترسناک و کمی متفاوت هستید، بد نیست بازی Silent World را نیز تجربه کنید.

دانلود بازي موبايل Silent World


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده