نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Flipping Legend

بازی موبایل Flipping Legend، یک اثر آرکید چالش‌برانگیز، سریع و بسیار زیبا است که با گیم‌پلی منحصربه‌فرد خود، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را روی گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند.

گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها به سرعت از نظر سخت‌افزاری در حال پیشرفت هستند و با پیشرفت روز افزون آنها، ساخت بازی‌های جاه‌طلبانه و بزرگ، شدیدا رو به افزایش است. در میان ساخته‌های متفاوت برای موبایل که این روزها سعی دارند با ارائه‌‌ی تجربه‌ای نزدیک به بازی‌ها روی کنسول‌های خانگی مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب کنند، هستند بازی‌های ساده همراه با یک ایده‌های ساده‌تر تا به شما یادآوری کنند ماهیت اصلی یک گیم روی گوشی‌های هوشمند در درجه‌ی اول ارائه‌ی یک تجربه‌ی ساده و در عین حال سرگرم کننده است. بازی اندروید و آیفون Flipping Legend ساخته‌ی استودیو نودل‌ کیک (NoodleCake) دقیقا از همین نوع بازی‌ها است! 

بازی Flipping Legend با ارائه‌ی یک گیم‌پلی بسیار سریع، چالش‌برانگیز و در عین‌حال منصفانه یکی از بهترین تجربه‌های من در سال جاری روی موبایل بوده است که آن را شدیدا به شما هم پیشنهاد می‌کنم.

در بخش گیم‌پلی بازی Flipping Legend، به صورت کلی، بازیکن باید کاراکتر اصلی را به طرفین چپ یا راست به حالت مورب جهش داده تا از این طریق به راه خود ادامه دهد. مسیر حرکت شخصیت اصلی به ۳ لاین متفاوت تقسیم می‌شود که به‌وسیله‌ی محیط‌های مربعی از هم جدا شده‌اند. با لمس قسمت راست یا چپ نمایشگر، شخصیت بازی به سمت مورد نظر و برای قرار گیری در هرکدام از قسمت‌های مربع شکل، جهش خواهد کرد. اگر کاراکتر بازی در خط چپ یا راست تصویر ایستاده باشد، با لمس نمایشگر در همان سمت، او به جهت مخالف تصویر پرش خواهد کرد. البته به‌جز جهش به طرفین به صورت مورب، بازیکن قابلیت پرش شخصیت اصلی یک خانه به عقب را خواهد داشت؛ حرکتی کلیدی در کنترل بازی که نقش مهمی را در پیشروی شما و قرار گیری در مسیر صحیح ایفا می‌کند. البته برای استفاده از قابلیت پرش به عقب باید یک خانه از نوار توانایی‌های شخصیت اصلی پر شود و در صورت پر شدن کامل آن، بازیکن می‌تواند از قابلیت‌های ویژه که جلوتر به آن اشاره خواهیم کرد، استفاده کند.

گیم‌پلی و کنترل در بازی Flipping Legend به معنای واقعی بی نقص است

استفاده از قوانین اشاره شده، کل ماهیت کنترل در بازی Flipping Legend را نشان می‌دهد؛ با استفاده از گیم‌پلی تعاملی و بسیار کارامد در بازی، بازیکن باید کاراکتر اصلی را تا جایی که می‌تواند به جلو حرکت دهد و از میان چالش‌های گوناگون قرار گرفته در مسیر عبور کند؛ چالش‌هایی مانند گودال‌هایی که با تیغه‌های کشنده پر شده‌اند، عقرب‌ها، راهزن‌ها، ارواح و از این دست موارد. اما مهم‌ترین بخش گیمپلی در بازی Flipping Legend به قسمت نوار سلامتی شخصیت اصلی باز می‌گردد، این نوار سلامتی دائما درحال کم و کم‌تر شدن است و بازیکن باید با جهش به درون قطعه‌هایی از محیط که شامل دشمنان می‌شوند، آنها را نابود کرده و تا حدودی به میزان نوار سلامتی خود بیافزاید. از این رو، برای زنده ماندن و ادامه حرکت در مسیر پیش‌رو، علاوه بر دوری جستن از سقوط در قسمت‌های گودال یا برخورد با ارواح و غیره، شما باید مکررا به درون بخش‌هایی که دشمنان حضور دارند پرش کنید، آنها را قطعه قطعه کرده و نوار سلامتی را تا جایی که می‌توانید بالا نگه دارید.

بازی Flipping Legend از کاراکتر‌ها و کلاس‌های متفاوت مربوط به آنها با نام‌های Ninja ،Archer و Warlovk استفاده می‌کند. هر کدام از کلاس‌های اشاره شده دارای توانایی‌های خاص خود هستند و نحوه پیشروی و تعاملات شما در طول مراحل را با توجه به قابلیت‌های به‌خصوص خود کاملا تغییر خواهند داد. شما در ابتدا با کلاس نینجا کار خود را آغاز خواهید کرد. در کنار کلاس‌های اشاره شده، Flipping Legend شامل شخصیت‌های دیگری نیز می‌شود که فقط با به‌دست آوردن آیتم‌های خاص در طول مراحل قابل دست‌یابی خواهند بود. در طول مسیر حرکت، سکه‌هایی وجود دارند که بازیکن می‌تواند با جمع‌آوری آنها به تعداد مورد نیاز، کلاس و شخصیت‌های دیگر را نیز به‌دست آورد. البته سکه‌های اشاره شده تنها برای آزادسازی شخصیت‌های جدید نیستند، Flipping Legend از یک بخش برای به‌دست آوردن و ارتقا توانایی‌های جدید شخصیت‌ها (Skill Tree) در بازی نیز استفاده می‌کند که تنها به طریق سکه‌های به‌دست آورده شده در طول بازی قابل خریداری و آپگرید هستند. 

در طول بازی آیتم‌های بسیار زیادی برای دست‌یابی و ارتقا وجود دارند

در طول مسیر پیشروی در بازی، Flipping Legend از یک سیستم XP نیز استفاده می‌کند؛ به‌وسیله‌ی این بخش، می‌توانید هرکلاس در بازی را قدرتمند‌تر کرده و کاهش نوار سلامتی او را کندتر کنید. این مورد به بازیکن اجازه خواهد داد تا رفته رفته با استفاده از سیستم ارتقا، مسافت‌های بیشتری را طی کند و به طبع سکه‌های بیشتر و نرخ XP بالاتری را به‌دست آورد. 

Flipping Legend یک بازی رایگان با پرداخت‌های درون برنامه‌ای است که هیچ‌کدام از بخش‌های آن نیازمند پرداخت اجباری نیست. بازی تنها از بخش تبلیغات پیشتیبانی می‌کند که برای رها شدن از آن‌ها، باید ۴ دلار را پرداحت کنید. کلیت ویژگی و بخش‌های بازی با پیشروی بازیکن، به‌دست آوردن سکه‌ها و نرخ XP مورد نیاز، قابل دستیابی خواهند بود. روی هم رفته، گیم‌پلی در بازی Flipping Legend به شکل فوق‌العاده سریع، چالش برانگیز و اعتیاد آور است که با پرداخت کم نظیر و سرعت پاسخگویی بسیار بالا نسبت به عملکرد بازیکن، یکی از بهترین بازی‌هایی است که اخیرا برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده است.

حالت Pixelated در خلق گرافیک بازی، نمای منحصربفردی را به Flipping Legend بخشیده است

از نظر ظاهری و طراحی بصری، استفاده از حالت Pixelated در خلق گرافیک بازی، نمای منحصربه‌فردی را به Flipping Legend بخشیده است. استفاده از تم رنگ‌های کدر در کنار به‌کار گیری صحیح از ترکیب‌بندی آنها، جلوه خاصی را به ظاهر بازی بخشیده است. محیط و اجزا کاملا سه‌بعدی در کنار دیزاین عالی انیمیشن‌های حرکت و قطعه قطعه کردن دشمنان در کنار سرعت پاسخگویی بسیار بالا، احساس فوق‌العاده‌ای را حین تجربه Flipping Legend به بازیکن منتقل خواهد کرد. بازی از صداگذاری و موسیقی‌های متن بسیار خوبی نیز بهره می‌برد. موزیک‌های پس زمینه Flipping Legend با ریتم هیجانی و خاص خود در هر استیج از بازی احساس گوناگون و بسیار خوبی را به بازیکن منتقل می‌کنند؛ استفاده مناسب بخش موسیقی متن در کنار افکت‌های صوتی عالی، بخش صداگذاری بازی Flipping Legends را مانند دیگر اجزای تشکیل دهنده‌ی آن در سطح عالی قرار می‌دهد.

| |

بازی Flipping Legend با گیم‌پلی هیجان‌انگیز و نوآورانه خود در زمره بهترین ساخته‌های موبایل در ژانر بازی‌های آرکید-رانر طبقه بندی می‌شود. استودیو نودل‌کیک پیشینه‌ی بسیار خوبی در ساخت بازی‌های سرگرم کننده روی پلتفرم‌های موبایل دارد و از نظر من، بازی Flipping Legend در کنار بازی Chameleon Run بهترین ساخته‌های این استودیو تاکنون هستند که تجربه آنها برای هر شخصی پیشنهاد می‌شود. شما هم‌اکنون می‌توانید بازی فوق‌العاده Flipping Legend را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و تلفن‌های موبایل هوشمند مبتنی بر اندروید و iOS به صورت رایگان تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Flipping Legend


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده