// یکشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

بهترین بازی های مترو اندروید

در این مقاله بهترین بازی‌های اندروید مناسب مترو یا اتوبوس را برای سفرهای کوتاه معرفی می‌کنیم که در زمان تجربه آنها گذر زمان را متوجه نشوید.

بیشتر افراد به صورت روزانه با مترو یا اتوبوس برای رفتن به محل کار، مدرسه یا دانشگاه سفر می‌کنند و اصولا زمانی که در مترو، اتوبوس یا حتی تاکسی هستیم، فعالیت خاصی انجام نمی‌دهیم. اگر بخواهیم از کارهای مفیدی مثل کتاب خواندن بگذریم، یکی از کارهایی که در مترو می‌توانید انجام دهید، روشن کردن نمایشگر موبایل و اجرای یک بازی اندروید یا آیفون جذاب برای گذران وقت است. در این مقاله می‌خواهیم بهترین بازی های اندروید را برای مترو یا اتوبوس معرفی کنیم. این بازی‌ها ساده هستند، گرافیک چندانی ندارند، با یک دست قابل انجام هستند و در نهایت عمدتا حجم پایینی دارند که برای افرادی که بازی اندروید بدون دیتا می‌خواهند، مناسب خواهند بود. ما نیز در این معرفی می‌خواهیم نگاه کوتاهی به این بازی‌های بی‌اندازیم و چندی از بهترین‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. طبیعتا بازی‌های بسیاری هستند که به ویژه توسط استودیوهایی مانند کچاپ عرضه شده‌اند، درنتیجه در این مقاله تنها به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

با این حال، در صورتی که هنوز هم بازی‌های پایین نظر شما را جلب نکرد، می‌توانید با ورود بخش بهترین بازی های اندروید، به لیست بلند بالایی از بازی‌های معرفی شده در زومجی دسترسی پیدا کنید. 

بازی Ballz

Ballz

کافی است یک بار سوار متروی شهر تهران شوید تا با افراد مختلفی روبه‌رو شوید که در حال بازی کردن Ballz هستند. در این بازی باید با هدفگیری دقیق، بلوک‌های رنگارنگ را نشانه بگیرید تا با تعدادی مشخصی برخورد توپ، بلوک‌ها از بین بروند. روی هر بلوک عددی مشخص نوشته شده که نشان‌دهنده تعداد توپی است که باید به بلوک مورد نظر برای از بین رفتن آن، ضربه بزنید. سادگی بازی و آسانی ثبت رکورد‌های بالاتر باعث شده تا در هنگام تجربه Ballz متوجه گذشت زمان نشوید. بی‌نهایت بودن گیم‌پلی و ساده بودن انجام بازی، Ballz را به یک بازی اعتیادآور تبدیل کرده است.

دانلود بازی Ballz

بازی Boom Dots

Boom Dots

استودیوی آمبرلا به ساخت بازی‌های کوچک معروف‌ است و این‌بار این استودیو به سراغ دو دایره رفته تا قدرت نشانه‌گیری شما در زمان حرکت یک جسم را بسنجد. در Boom Dots هدف مشخص است؛ بازیکن باید با لمس نمایشگر، توپی در حال حرکت را نشانه بگیرد و آن را در زمان مناسب از بین ببرد. با از بین بردن هر توپ، رفتار توپ بعدی تغییر کرده و در حالی که در ابتدا شاهد حرکت آرام آن هستیم، در ادامه باید با توپ‌هایی از انواع رنگ‌ها و با سرعت بسیار بالا روبرو شوید. البته گیم‌پلی تنها به توپ‌ها خلاصه نشده‌ و ظاهر بازی به مرور تغییر می‌کند. مانند بازی‌های مبتنی بر رکود، Boom Dots نیز به بازیکنان امکان ثبت امتیاز در لیدربورد و به رقابت طلبیدن سایر بازیکنان را می‌دهد. اگر دقت‌ زیادی دارید Boom Dots را دانلود کنید.

دانلود بازی Boom Dots

بازی Canabalt

Canabalt

با مستر جامپ یا بازی Vector آشنا هستید؟ در هر دو بازی پلتفرمر باید با پریدن از روی سکو‌ها، سعی کنید تا مراحل را به پایان رسانده یا حداقل بیشترین امتیاز ممکن را کسب کنید. بازی Canabalt مشابه با ویکتور شما را با شخصی همراه می‌کند که با سرعت در حال دویدن و فرار کردن از روی سقف خانه‌ها است. در این بازی باید در دنیایی سیاه و سفید، از روی پشت بام ساختمان‌ها بپرید و با دوری از اشیاء سر راه، به بالاترین سرعت ممکن برسید. البته پریدن از داخل پنجره، پرش به موقع از روی ساختمان در حال ریزش یا پریدن روی جرثقیل‌ها بخشی دیگر از گیم‌پلی Canabalt هستند که با کوچکترین اشتباهی مجبور به شروع دوباره هستید. این بازی دقت زیادی را در پرش‌ها می‌طلبد و باید آن را به صورت افقی تجربه کنید.

دانلود بازی Canabalt

بازی Disc

D.I.S.C.

در بازی D.I.S.C. باید دو دیسک را به شکلی جابجا کنید که از داخل دیسک‌های همرنگ خود عبور کنند. کنترل بازی دقت و سرعت عمل بالایی می‌خواهد و با کوچکترین بی‌دقتی شکست خواهید خورد. Disc مانند سایر بازی‌های معرفی شده در این مقاله، طراحی ساده‌ای دارد و در محیط‌های تاریک با دیسک‌هایی به رنگ‌های آبی و قرمز انجام می‌شود. با این حال طراحی بازی به شکلی است که با پیشروی شاهد تغییر رنگ پس زمینه خواهید بود. با ثبت رکورد بالاتر می‌توانید امتیاز خودتان را برای رقابت با دیگران وارد لیدربورد کنید.

دانلود بازی D.I.S.C.

بازی Higher Lower

Higher Lower

با پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌توانید حالت‌های جدیدی را آزاد کنید

تا چه‌اندازه از آمار جستجو‌ی کلمات در موتورهای جستجو خبر دارید؟ نام یک هتل تا چه‌اندازه در موتورهای جستجو محبوب است؟ یک کلمه‌ خاص ۳۰ هزار بار جستجو می‌شود یا تنها ۸۰۰ بار؟ در The Higher Lower Game باید قدرت تشخیص خود را از آمار جستجوی بازی‌ها یا کلمات به آزمایش بگذارید و با نگاهی به عدد نمایش داده شده، تشخیص دهید که کلمه مورد نظر بیشتر از عدد × جستجو شده یا کمتر. بازی در حالت‌های کلاسیک، سوال‌های بزرگ و همچنین بازی‌ها قابل انجام است که البته برای آزاد سازی حالت‌های دیگر به غیر از کلاسیک باید مبلغی را هزینه کنید. برعکس بازی‌های مانند کوئیز، متاسفانه Higher Lower زیاد در افزایش آگاهی کاربر تاثیر ندارد، اما همچنان سرگرم‌کننده است.

دانلود بازی Higher Lower

بازی Hue Ball

Hue Ball

Hue Ball از برخی جهات شباهت زیادی به بازی Ballz، ساخته کچاپ دارد. در این بازی باید با توجه به محل قرارگیری توپ‌ها، باید به شکلی توپ‌ها را پرتاب کنید، تا توپ رها شده از زمین بازی خارج شود. اما نکته‌ مهم ممنوعیت عبور توپ از مرز مشخص شده در پایین نمایشگر است. با رد شدن توپ از این مرز، به مرور سطح سلامت شما کاهش یافته و در نهایت شکست خواهید خورد. بازی همچنین به مرور لایه‌ی محافظ توپ‌ها را افزایش می‌دهد و کار بازیکنان را در وارد آوردن ضربه سخت‌تر می‌کند. Hue Ball از نظر گیم‌پلی تا حدودی نسبت به بازی‌های مشابه سخت‌تر است و دقت زیادی را برای رقابت نیاز دارد.

دانلود بازی Hue Ball

بازی NinJump

NinJump

نین‌جامپ، بازی جدید استودیوی بک‌فلیپ داستان نینجایی عاشق پرش است که باید از روی دیواری به دیوار دیگر پریده و در حین پریدن نیز ضرباتی را به دشمنان سر راهش بزند. بازی از پایین به بالا انجام می‌شود، نینجای داستان ما با قدرت سعی می‌کند تا جای ممکن از دیوار‌ها بالا برود. بازی همچنین پاورآپ‌هایی نظیر سپر محافظ را در اختیار بازیکنان گذاشته است که می‌توانید با برداشتن یا خریدن آنها، مقاومت بیشتری را در برابر روباه‌ها و دشمنان‌تان داشته باشید. با طی کردن مسافت بیشتر، نینجاها نیز شوریکن‌های بیشتری پرت می‌کنند و شاهد حمله پرنده‌های بیشتری خواهید بود. خریدهای درون برنامه‌ای NinJump به شما امکان خریداری سپرها و حذف تبلیغات‌ها را می‌دهند.

دانلود بازی NinJump

بازی No Brakes

No Brakes

با مستطیلی خندان در بازی No Brakes محدودیت‌ها را بشکنید و به نهایت سرعت برسید. بازی در مسیری پر پیچ و خم جریان دارد و باید با فشردن چپ یا راست، مستطیل را برای چرخیدن پیچ‌ها کنترل کنید. شما باید مراقب باشید تا مستطیل به کناره‌های مسیر برخورد نکند و بدون افت سرعت، مسیر را طی کند. کاهش سرعت، کنترل مستطیل را مشکل‌ می‌کند و در نتیجه امکان شکست شما افزایش می‌یابد. بدون تعیین حداکثر برای سرعت‌تان در ۲۴ مسیر متنوع به ثبت بالاترین رکوردها بپردازید.

دانلود بازی No Brakes

بازی Nonstop Knight

Nonstop Knight

بازی‌های Auto-play به خصوص در بین افرادی که سرشان شلوغ است، محبوبیت خاصی دارد. در این آثار با فعال کردن بازی خودکار، هوش مصنوعی کنترل شخصیت اصلی داستان را برعهده گرفته و به مبارزه می‌پردازد. در بازی Nonstop Knight نیز شاهد گیم‌پلی مشابه، اما با کمی تفاوت هستیم. در این بازی شم‍ا قادر به هدایت شوالیه‌ی جوان نیستید، اما وظیفه‌ی ضربه زدن و استفاده از مهارت‌ها را برعهده دارید. همین سادگی گیم‌پلی باعث شده تا Nonstop Knight به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های برای تجربه در زمان سفر تبدیل شود. در این بازی باید با ارتقا قابلیت ها به نبرد باس‌ها بروید و با عبور از میان دالان‌های تاریک دشمنان را از بین ببرید.

دانلود بازی Nonstop Knight

بازی Putthole

Putthole

بازی گلف همیشه به این شکل بوده‌ که بازیکن با قرار گیری در پشت توپ، ضربه‌ای محکم را وارد کرده و سعی می‌کند تا توپ گلف را به داخل سوراخ انتهای زمین بازی بی‌اندازد. اما اگر بخواهیم مسیر رسیدن توپ‌ها را به نقطه‌ی پایانی هموار کنیم چطور؟ بازی Putthole از دید متفاوتی به گلف نگاه کرده است در این بازی با قرار دادن هر مسیر در جای مناسبش تلاش می‌کنیم تا راه توپ‌ها را به سمت گودال باز کنیم. بازی زمین‌های متفاوتی از برفی گرفته تا نئون دارد و می‌توانید در زمین‌های ۴ در ۴ یا ۵ در ۵، تا جای ممکن راه رسیدن توپ‌ها را به گودال‌ها هموار کنید. با قرار دادن هر خانه و طولانی‌تر شدن مسیر رسیدن توپ، امتیاز بیشتری را کسب خواهید کرد و اگر نتوانید دیگر خانه‌ای را قرار دهید شکست خورده و امتیاز را دریافت می‌کنید.

دانلود بازی Putthole

بازی Smash rocket

Smash Rocket

دور زمین مملو از شهاب سنگ‌ها و اجرام آسمانی شده و این شما هستید که باید با لمس نمایشگر راکت‌ها را به موقع برای نابود کردن سنگ‌ها ارسال کنید. بازی Smash Rocket، گیم‌پلی ساده‌ای دارد که در آن باید در ۱۰۰۰ استیج یا حالت بی‌پایان، سنگ‌های اطراف زمین را از بین ببرید. البته به موقع ضربه زدن روی نمایشگر در زمانی که نوک راکت به سمت جرم آسمانی است،‌ اهمیت زیادی دارد و با کمی اشتباه، تیر شما خطا می‌رود. طراحی ساده اما زیبای بازی دیگر ویژگی‌ مثبت Smash Rocket است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم. در این بازی شما همچنین می‌توانید با برخی راکت‌ها همزمان چند جرم آسمانی را از بین ببرید که تماشای از بین رفتن آنها لذت بخش است.

دانلود بازی Smash Rocket

بازی Spin

Spin

ترکیب استوانه و توپ را پیش از این در بازی Spiral دیده بودیم. در این بازی توپی را از استوانه‌ای چرخان بالا می‌بردید و با پرش از روی موانع بدون برخورد به گوشه‌های سکوها، بیشترین امتیاز را ثبت می‌کردید. حال در بازی Spin یک بار دیگر با ترکیب استوانه و توپ روبه‌رو هستیم. در این بازی باید با نگه داشتن انگشت خود روی نمایشگر به شکلی گوی رنگی را هدایت کنید که به مانع‌های سر راه برخورد نکند. در مسیر حرکت گوی، توپ‌های طلایی رنگی قرار دارند که باید آنها را جمع‌آوری کنید. شما همچنین می‌توانید با جمع‌آوری توپ‌ها، گوی‌های جدیدی را آزاد کنید.

دانلود بازی Spin

بازی Square it

Square it

در بازی Square it، باید انگشت خود را در چهار مسیر بالا، پایین، چپ و راست جوری حرکت دهید تا مربع‌های نمایش داده شده حرکت کنند و مسیری کامل را پوشش دهند. البته بازی ویژگی‌های مختلفی مانند تلپورت را ارائه می‌دهد که بیشتر به جای آسان‌تر کردن کار شما، روند پازل‌ها را مشکل می‌کند. بازی Square it محصولی مناسب برای افزایش دقت است و باید توجه داشته باشید که یک حرکت اشتباه باعث می‌شود تا مجبور به تکرار مرحله از اول شوید. نکته مهم در رابطه با Square it، صد در صد رایگان بودن این بازی است که بدون کوچک‌ترین هزینه‌ای می‌توانید از تجربه آن لذت ببرید.

دانلود بازی Square it

بازی Subway Surfers

Subway Surfers

بازی Subway Surfers یکی از اعتیادآورترین و محبوب‌ترین بازی‌های رانر است

قرار ندادن بازی Subway Surfers در لیست بهترین بازی‌های اندروید مناسب مترو و گذران وقت، کم لطفی به بازیکنانی است که ساعت‌ها به تجربه این بازی جذاب پرداخته‌اند. بازی Subway Surfers یکی از اعتیاد‌آورترین بازی‌های این مقاله است. در این بازی با پسرک یا دخترکی از دست بازرس و سگش فرار می‌کنید. بازی روی ریل‌های راه‌ آهن جریان دارد و در سه مسیر باید مراقب باشید تا با موانع یا قطارهای در حال حرکت برخورد نکنید. ویژگی جمع آوری سکه و پاورآپ‌های پرشماری که بازی در اختیار‌تان می‌گذارد، به روند بازی سرعت بخشیده و باعث می‌شود تا محیط‌ها تکراری نشود. شما همچنین قادر به ارتقا ویژگی‌های شخصیت‌ اصلی داستان هستید که به ویژه برای مدت زمان استفاده از پاورآپ‌ها کاربرد بسیار دارد.

دانلود بازی Subway Surfers

بازی Threes

Threes

در Threes به بازی با اعداد می‌رویم و در زمینی ۴ در ۴، اعداد مشابه با یکدیگر را جمع می‌کنیم تا بتوانیم بیشترین عدد ممکن را به دست بیاوریم. بیشترین عدد به معنی ثبت بالاترین رکورد ممکن در لیدربورد است. رکورد نهایی اما از مجموع اعدادی که در زمین باقی مانده‌اند به دست می‌آید و همین موضوع باعث می‌شود تا باری دیگر به مسابقه بازگشته و تلاش‌تان را برای به دست آوردن مجموع اعداد بیشتر انجام دهید. Threes محصولی رایگان و اعتیادآور است که می‌تواند تا مدت‌ها بازیکنان را سرگرم کند.

دانلود بازی Threes!

بدون شک بازی‌های بسیاری هستند که لایق حضور در بهترین‌های اندروید بودند. شما چه بازی‌هایی را برای تجربه در مترو یا اتوبوس پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما دیگر چه بازی‌هایی می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده