نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل Oxenfree

به بهانه انتشار بازی Oxenfree برای اندروید، معرفی مختصری از این بازی مستقل موفق خواهیم داشت. با زومجی همراه باشید.

بازی Oxenfree یک بازی مستقل ساخته استودیو نایت اسکول است که اولین بار در ماه ژانویه ۲۰۱۶ برای پی‌سی و ایکس‌باکس وان منتشر شد و توانست با حس و حال خاص و منحصر‌به‌فردش به بازی موفقی تبدیل شود؛ بازی‌ای که هم نمره‌های خیلی خوبی دریافت کرد و هم استقبال عالی گیمر‌ها را در پی داشت. این بازی به مرور برای پلتفرم‌های دیگر از جمله iOS منتشر شد و از چند روز پیش نسخه اندروید آن نیز در دسترس قرار گرفته است که به مناسبت انتشار آن، تصمیم گرفتیم تا دوباره معرفی مختصری از این بازی داشته باشیم. زومجی پیش‌تر نسخه پی‌سی این بازی را هم نقد کرده است که می‌توانید آن را بخوانید.

Oxenfree داستانی در مورد شخصیت الکس روایت می‌کند؛ شخصیتی که شبی همراه با دوستانش به یک جزیره سفر می‌کند تا یک مهمانی دوستانه داشته باشند. با این حال خیلی زود عوامل ماورا الطبیعه نیز وارد این دورهمی دوستانه می‌شوند تا شخصیت‌های بازی درگیر ماجراهای جالبی در این جزیره اسرار‌آمیز شوند. داستان مهم‌ترین و به جرات می‌توان گفت جذاب‌ترین بخش بازی Oxenfree است و صد البته شما تاثیر بسیار زیادی در نوع روایت آن دارید. Oxenfree را می‌توان یک بازی داستان-محور دو و نیم بعدی معرفی کرد که در آن باید حسابی حواس‌تان به صحبت‌های دیگر شخصیت‌ها باشد و پس از آن هم باید با انتخاب دیالوگ‌هایی که بالای سر الکس ظاهر می‌شوند، به این صحبت‌ها واکنش نشان دهید.

بازی oxenfree

Oxenfree روی کنسول‌ها و پی‌سی گرافیک خیلی خوبی داشت و حال گرافیک این بازی که با موتور یونیتی ساخته شده، روی صفحه نمایش به مراتب کوچک‌تر گوشی‌های موبایل حتی بیش از پیش زیبا جلوه می‌کند

البته با اینکه داستان اهمیت بسزایی در بازی Oxenfree دارد، اما بازی فاقد جذابیت‌های دیگر هم نیست. برای مثال، در طول بازی با یک سری پازل مختلف روبه‌رو می‌شوید که کلید اصلی حل آن‌ها، استفاده از رادیوی مخصوص الکس است. همچنین در بازی شاهد لحظه‌هایی خواهید بود که در آن‌ها در یک دوراهی قرار می‌گیرید و باید بین دو مورد انتخاب کنید؛ انتخاب‌هایی که گاهی هم سخت و دشوار می‌شوند. همچنین تاثیر این انتخاب‌ها در بازی صرفا سطحی نیست و سازندگان برای Oxenfree پایان‌های مختلفی طراحی کرده‌اند که بسته به انتخاب‌هایتان با آن‌ها رو‌به‌رو خواهید شد.

Oxenfree روی کنسول‌ها و پی‌سی گرافیک خیلی خوبی داشت و حال، گرافیک این بازی که با موتور یونیتی ساخته شده، روی صفحه‌نمایش به مراتب کوچک‌تر گوشی‌های موبایل حتی بیش از پیش زیبا جلوه می‌کند. نوع طراحی شخصیت‌ها و انیمیشن حرکات آن‌ها واقعا زیبا است و علاوه بر آن، محیط کلی جزیره‌ای که بازی در آن جریان دارد، هم تنوع بسیار خوبی دارد و هم به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده است. در کل، سبک طراحی بازی بسیار زیبا است و دقت سازندگان به جزییات در این بخش کاملا به چشم می‌آید. همچنین در ابتدای بازی، سازندگان به‌تان می‌گویند که بهتر است Oxenfree را با هدفون تجربه کنید و این مساله بی‌دلیل نیست. در طول بازی موسیقی‌هایی الکترونیکی را خواهید شنید که کاملا با حس و حال مرموز بازی هم‌خوانی دارند. از طرفی دیگر، صداپیشه‌هایی که برای شخصیت‌های بازی انتخاب شده‌اند، همگی کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و از این نظر نیز با یک بازی عالی روبه‌رو هستیم.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

با اینکه شاید قیمت ۵ دلاری بازی کمی شما را در خرید این اثر دچار تردید کند، اما اگر پیش از این Oxenfree را تجربه نکرده‌اید، مطمئن باشید که تجربه ارزشمندی را از دست داده‌اید و حال شاید بهترین فرصت باشد که با خرید نسخه اندروید یا آیفون این بازی، بتوانید وارد ماجراجویی لذت‌بخش و مرموز الکس و دوستانش شوید. همچنین داشتن چندین پایان مختلف، عاملی است که باعث می‌شود بازی ارزش تکرار بالا و در نتیجه گیم‌پلی طولانی‌مدتی هم داشته باشد و بتواند شما را برای مدت‌های طولانی سرگرم نگه دارد.

دانلود بازی Oxenfree


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده