بررسی ماوس گیمینگ Logitech G402 Hyperion Fury

بررسی ماوس گیمینگ Logitech G402 Hyperion Fury

شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

ماوس مخصوص بازی G402 محصول لاجیتک، یکی از ماوس‌های خوش‌‌قیمت و دارای ویژگی‌های زیادی است. با بررسی این محصول همراه زومجی باشید.

به طور کلی تجهیزات مخصوص بازی، تجهیزات ارزان‌قیمتی نیستند و اگر گیمری قصد خرید یک محصول بسیار خوب را داشته باشد، باید پول نسبتا زیادی را برای آن خرج کند. لاجیتک که سابقه بسیار خوبی در ساخت و تولید تجهیزات مخصوص بازی دارد، این بار با ماوس G402 Hyperion Fury خود که در حقیقت نسل جدید ماوس G400s محسوب می‌شود،‌ آمده تا با قیمت نسبتا معقول، یک محصول بسیار خوب را در اختیار گیمرها قرار دهد. آیا لاجیتک در این مسیر موفق شده است؟ با زومجی و بررسی ماوس گیمینگ G402 Hyperion Fury محصول لاجیتک، همراه باشید.

مشخصات فنی

  • ابعاد: ۱۳۶ در ۷۲ در ۴۱ میلی‌متر
  • وزن:‌ ۱۴۴ گرم با احتساب سیم / ۱۰۸ گرم بدون احتساب سیم
  • نوع ارتباط:‌ سیم‌دار
  • رزولوشن: ۲۴۰ - ۴۰۰۰ DPI
  • عمر ماوس: ۲۰ میلیون کلیک و ۲۵۰ کیلومتر
  • بیشینه سرعت: بیش از ۵۰۰ ips
  • بیشینه شتاب: بیش از 16G
  • ۸ کلید قابل برنامه‌ریزی
  • دارای حسگر هیبریدی Fusion Engine
  • توانایی تغییر DPI با فشار یک کلیک
  • دارای پردازنده ۳۲ بیتی آرم

Logitech G402

از همان ابتدا که جعبه ماوس G402 را می‌بینید، پیش خود فکر می‌کنید که با یک ماوس خیلی معمولی طرف هستید که چند ویژگی مخصوص بازی دارد. این ماوس یک بسته‌بندی فوق‌العاده معمولی دارد اما به محض اینکه جعبه را باز می‌کنید و دست خود را روی G402 می‌گذارید، حس می‌کنید که موردی در این ماوس با دیگر ماوس‌ها در این بازه قیمت فرق دارد. نسبت به دیگر ماوس‌های هم‌رده، G402 کمی باریک‌تر و کمی درازتر است و همین مساله باعث می‌شود که دست شما به راحتی روی آن قرار بگیرد و پس از مدتی متوجه می‌شوید که به دلیل ارگونومی فوق‌العاده این ماوس، دست شما در زمانی که در حال بازی کردن به مدت طولانی هستید، تحت هیچ شرایطی خسته نخواهد شد.

لاجیتک برای بدنه این ماوس از پلاستیک استفاده کرده است که ممکن است در نگاه اول کمی به نظر ارزان‌قیمت به نظر برسد اما همانطور که اشاره کردیم، به محض شروع به استفاده از این ماوس، تمام این نکات را فراموش می‌کنید. همچنین روی بدنه این ماوس یک لوگوی G (لوگوی محصولات مخصوص بازی لاجیتک) دیده می‌شود که در هنگام اتصال ماوس به رایانه شخصی، به رنگ آبی در می‌آید و شما می‌توانید از طریق برنامه لاجیتک نحوه روشن / خاموش شدن، مقدار روشنایی و دیگر متغیرهای این لوگو را تغییر دهید. 

Logitech G402

ماوس G402 Hyperion Fury دارای ۸ کلید قابل‌ برنامه‌ریزی است. کلیدهای چپ و راست به همراه چرخ اسکرول و ۵ کلید دیگر در سمت چپ این ماوس، کلیدهای آن را تشکیل می‌دهند. شاید با خواندن این مطلب فکر کنید که وجود ۵ کلید در یک سمت ماوس، تصمیم اشتباهی باشد و شما در هنگام استفاده از ماوس،‌ به دفعات دستتان به صورت تصادفی به کلیدها برخورد کند اما باید به شما بگویم که G402 یکی از بهترین چینش دکمه‌ها را در بین ماوس‌هایی که تا به حال بررسی کرده‌ام، دارد. علاوه بر اینکه دکمه‌ها به نحوی تعبیه شده‌اند که به راحتی بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید، امکان ندارد که به صورت تصادفی دست شما به یکی از آنها برخورد کند. اما این دکمه‌ها به صورت پیش‌فرض چه دکمه‌هایی هستند؟ (به این دلیل می‌گوییم پیش‌فرض که شما می‌توانید از طریق برنامه مخصوص لاجیتک، کارایی دکمه‌ها را به دلخواه تغییر دهید و حتی ماکروهای پیچیده‌ای را برای آن‌ها تعریف کنید.)

با نگه داشتن دکمه اسنایپ، DPI ماوس شما به طور آنی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند

دکمه‌های عقب و جلو، که تقریبا در تمام ماوس‌های مدرن وجود دارند، در قسمت بالایی شصت کاربر تعبیه شده‌اند و شما به راحتی می‌توانید از این دکمه‌ها استفاده کنید. دو دکمه دیگر کمی جلوتر و در کنار دکمه چپ ماوس قرار گرفته‌اند که برای تغییر DPI ماوس استفاده می‌شوند. شما می‌توانید مقادیر دلخواه خود را از طریق نرم‌افزار مخصوص لاجیتک برای سه DPI مختلف تعیین کنید و در هنگام بازی و بدون هیچ زحمتی، بین آنها سوییچ کنید. سه چراغ کوچک نیز در زیر این ماوس‌ تعبیه شده‌اند که به شما اعلام می‌کنند کدام یک از سه DPI تعیین شده را انتخاب کرده‌اید. اما در زیر این سه چراغ، یک دکمه اضافه دیگر وجود دارد که لاجیتک نام آن را دکمه اسنایپ گذاشته است. با نگه داشتن این دکمه، DPI ماوس شما به طور آنی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند (که باز هم می‌توانید این مقدار را از طریق برنامه لاجیتک به صورت دلخواه تغییر دهید) و پس از رها کردن دکمه، DPI ماوس به حالت قبلی خود باز می‌گردد. این قابلیت به ویژه در بازی‌های شوتر اول شخص و زمانی که می‌خواهید با دقت نشانه‌گیری کنید، بسیار قابلیت کارآمدی محسوب می‌شود. 

Logitech G402

به دلیل استفاده از حسگر هیبریدی Fusion Engine، ماوس G402 سریع‌ترین ماوس جهان محسوب می‌شود

اما می‌رسیم به یکی از بارزترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این ماوس که حسگر آن است و لاجیتک نام حسگر هیبریدی Fusion Engine را برای آن برگزیده است. بنا به گفته لاجیتک، G402 سریع‌ترین ماوس جهان محسوب می‌شود و این به دلیل استفاده از این حسگر مخصوص است. پیش از توضیح دادن ویژگی‌های این حسگر، بد نیست کمی در رابطه با سرعت سنسور که با واحد IPS (اینچ در ثانیه) شناخته می‌شود، توضیح دهیم. این عدد در حقیقت بیشترین سرعتی است که حسگر اپتیکال ماوس می‌تواند حرکت کاربر را تشخیص بدهد. این عدد در ماوس‌های معمولی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ IPS است و در ماوس G900 که بالارده‌ترین ماوس لاجیتک است، کمی بیشتر از ۳۰۰ است. اما جالب است بدانید که این عدد در ماوس G402، به مقدار قابل توجه بیش از ۵۰۰ IPS رسیده است. لاجیتک برای رسیدن به این عدد فوق‌العاده، از یک شتاب‌سنج و ژیروسکوپ در G402 استفاده کرده است. به این ترتیب این دو حسگر به کمک پردازنده تعبیه شده در این ماوس می‌توانند به عدد فوق‌العاده ۵۰۰ IPS برسند. 

در طول استفاده از این ماوس برای بررسی،‌ چه در کارهای روزانه و چه در بازی، به هیچ عنوان به مشکلی برخورد نکردم و ارگونومی فوق‌العاده و سرعت آن، چه در کارهای روزانه و چه در مقاطع طولانی بازی کردن، لذت‌بخش بود. با اینکه ماوس لاجیتک G402 ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد و عنوان سریع‌ترین ماوس جهان را یدک می‌کشد، اما این محصول ایراداتی نیز دارد. اولین و مهم‌ترین مشکل این ماوس، ماکسیمم DPI آن است. در سال‌های اخیر عادت کردیم که ماوس‌های مخصوص بازی را با DPI بسیار بالا ببینیم و حتی ماوس G900 لاجیتک از DPI تا رقم ۱۲ هزار نیز پشتیبانی می‌کند اما بیشینه DPI در ماوس G402، تنها رقم ۴۰۰۰ است. از طرف دیگر اگر شما از جمله افراد چپ‌دست هستید، باید قید استفاده از این ماوس را بزنید زیرا تمام ویژگی‌های G402 برای افراد راست دست طراحی شده است. یکی دیگر از ایراداتی که به لاجیتک برای ساخت این ماوس وارد است، عدم توانایی تنظیم وزن ماوس است. وجود وزنه‌های مختلف برای تنظیم وزن ماوس، در ماوس‌های مخصوص بازی میان‌رده به بالا، امری طبیعی است که متاسفانه در این ماوس وجود ندارد. 

Logitech G402

پس از استفاده چند روزه از این ماوس، به این نتیجه رسیدم که ماوس G402 لاجیتک، اگر بهترین انتخاب در این بازه قیمتی برای بازی نباشد، بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. سرعت فوق‌العاده، جایگاه فوق‌العاده دکمه‌ها و ارگونومی خوب باعث شده تا مشکلات این ماوس مانند طراحی فقط برای افراد راست‌دست، عدم توانایی تنظیم وزن ماوس و DPI پایین اصلا به چشم نیاید. اگر به دنبال یک ماوس مخصوص بازی با قیمت مناسب هستید، G402 یکی از بهترین گزینه‌های موجود است.

کاربران وب‌سایت زومجی، می‌توانند ماوس گیمینگ Logitech G402 Hyperion Fury را از لینک پایین خریداری کنند. مچنین برای مشاهده لیست قیمت موس های مختلف گمینگ و اداری و همچنین مشخصات آن‌ها می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع ماوس لاجیتک، ماوس تسکو، ماوس ریزر و ماوس های A4Tech و دیگر برندها را در این بخش مشاهده خواهید کرد.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده