نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

معرفی بازی موبایل Battle Chess 3D

بازی اندروید و آیفون Battle Chess 3D یک تجربه سرگرم‌کننده از شطرنج را ارائه می‌دهد.

شطرنج یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سرگرمی‌های بشر در طول تاریخ است. این بازی که هم به عنوان یک سرگرمی و هم به عنوان یک ورزش شناخته می‌شود، از دیرباز در مدیوم بازی‌های ویدیویی نیز حضور داشته و آثار متعددی با محوریت آن عرضه شده‌اند؛ آثاری که برخی از آن‌ها شکل و شمایل سنتی شطرنج را حفظ کرده‌اند و برخی هم قالبی فانتزی به آن بخشیده‌اند. امروز قصد معرفی یک بازی موبایل با نام Battle Chess 3D را داریم که همان‌طور که از اسمش مشخص است، یک شطرنج جنگی است و کمی المان‌های فانتزی را با این بازی کلاسیک ترکیب کرده است.

بازی اندروید و آیفون Battle Chess 3D توسط استودیو GS Games ساخته شده و به صورت رایگان قابل دانلود است. قوانین این بازی همان قانون‌های معمولی شطرنج هستند و از این حیث شاهد المان خاصی در بازی نیستیم. ولی Battle Chess 3D مهره‌های معمولی شطرنج را با نیرو‌های فانتزی تعویض کرده است. در ابتدای آغاز یک بازی شما می‌توانید شکل و شمایل مهره‌هایتان را از بین بَربَر‌ها، دوارف‌ها، اسپارتان‌ها، اسکلت‌ها یا اورک‌ها انتخاب کنید. هریک از این گروه‌ها نیرو‌های مختص خود را برای مهره‌هایی چون فیل، اسب، وزیر یا سرباز دارند و در مجموع شاهد تنوع بالا و طراحی بسیار خوبی در زمینه مهره‌ها هستیم.

بازی Battle Chess 3D دارای سه حالت متفاوت است. در اولین حالت شما می‌توانید در برابر هوش مصنوعی بازی کنید که درجه سختی آن از بین چند گزینه قابل انتخاب است. حالت دوم بازی با یک بازیکن دیگر به صورت آفلاین روی یک گوشی انجام می‌شود که در این حالت یک حرکت شما انجام می‌دهید و سپس دوست‌تان حرکت بعدی را انجام می‌دهد. حالت سوم هم که قطعا جذاب‌ترین بخش بازی نیز به حساب می‌آید، قسمت آنلاین است که در آن می‌توانید با سایر بازیکنان شطرنج بازی کنید و مهارت‌تان در این بازی را به رخ حریف بکشید. در بخش آنلاین هم می‌توان با بازیکنان تصادفی بازی کرد و هم امکان دعوت کردن دوستان نیز وجود دارد.

Battle Chess 3D از حیث بصری هم یک بازی خوب است و طراحی محیط، مهره‌ها و انیمیشن‌های مهره‌ها در حین زدن یکدیگر نیز برای یک بازی موبایل خوب طراحی شده است. در کل اگر به بازی شطرنج علاقه دارید و در عین حال دنبال یک اثر متفاوت هستید، دانلود بازی Battle Chess 3D را پیشنهاد می‌کنیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده