نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

معرفی بازی موبایل Hocus

بازی Hocus یک بازی در سبک معمایی و الهام گرفته از نقاشی‌های موریس اشر است.

موریس اشر، هنرمند مشهور هلندی، به خلق نقاشی‌هایی که قادر هستند با بهره بردن از خطای دید مخاطب را به اشتباه بیندازند، مشهور است. پیش از این بازی‌های متعددی با الهام از نقاشی‌های این هنرمند ساخته شده‌اند که مشهور‌ترین آن‌ها را می‌توان بازی Monument Vally دانست. حال در این مطلب قصد معرفی بازی اندروید و آیفون Hocus، ساخته gamebra.in، را داریم که یک بازی در سبک معمایی و پازل است و برای اندروید، آیفون و همچنین رایانه‌های شخصی عرضه شده است.

hocus

hocus

در بازی Hocus شما یک هدف کلی دارید و آن هم رساندن مکعب قرمز رنگ به نقطه قرمز رنگ است. در قسمت بالای صفحه یک دایره سیاه رنگ دیده می‌شود که روی آن جهت‌هایی که می‌توانید مکعب را در آن‌ها حرکت دهید، نمایان می‌شود و سپس تنها کافی است انگشت‌تان را روی صفحه در آن جهت کشیده یا نقطه‌ای را که می‌خواهید مکعب به آن برود انتخاب کنید تا شاهد حرکت آن باشید. مراحل بازی در ابتدا بسیار ساده هستند و با یکی دو حرکت می‌توان مکعب را به مقصد رساند. ولی به مرور درجه سختی مرحله‌ها هم بیشتر می‌شود و اشکال پیچیده‌تر می‌شوند و اینجا است که بازی خطای دید را به چالش می‌کشد و رساندن مکعب به مقصد به یک چالش واقعی تبدیل می‌شود.

hocus

hocus

البته Hocus بیش‌تر از آنکه یک بازی چالش‌برانگیز باشد، یک اثر آرامش‌بخش است که می‌تواند کمک شایانی به بهبود تمرکز شما بکند. به همین دلیل هم در بازی خبری از محدودیت در تعداد حرکات و زمان نیست و حتی اگر یک مرحله یک ساعت هم طول بکشد، مشکلی پیش نخواهد آمد. بازی در مجموع ۱۰۰ مرحله دارد که طراحی آن‌ها اصلی‌ترین نقطه قوت بازی است و گاهی با مراحلی روبرو می‌شوید که پیچیدگی‌شان این حس را به‌تان می‌دهد که رساندن مکعب به مقصد غیرممکن است. نسخه‌های iOS و پی‌سی این بازی، با قیمت یک دلار قابل خرید هستند و پس از پرداخت پول می‌توانید هر ۱۰۰ مرحله را تجربه کنید. ولی نسخه اندروید بازی را می‌توان به صورت رایگان هم دانلود کرد و پس از انجام دادن چند مرحله، در صورتی که از بازی خوشتان آمد می‌تواند با پرداخت یک دلار باقی مراحل را نیز باز کنید.

از حیث بصری بازی Houcs طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و دو رنگ طوسی و قرمز رنگ‌های غالب در طراحی بازی هستند. از حیث موسیقی نیز در کل شاهد پخش شدن یک قطعه بسیار آرام در طول بازی هستیم. در مجموع اگر به دنبال یک بازی موبایل معمایی و آرامش‌بخش هستید، دانلود بازی Hocus پیشنهاد می‌شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده