بررسی هدست گیمینگ G633 لاجیتک

بررسی هدست گیمینگ G633 لاجیتک

پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

هدست گیمینگ G633 لاجیتک یک هدست با قیمت مناسب و البته ویژگی‌های مثبت بسیار برای موبایل‌، کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی است.

کمپانی لاجیتک اگرچه سال‌های طول و درازی است که به طراحی و ساخت ابزارهای جانبی برای گیمرها مشغول است اما در همین چند سال، رشد بسیار خوبی چه در طراحی و چه در فهم مخاطب خود داشته است. 

گیمرها حالا با وجود شرکت‌هایی مانند لاجیتک، استیل‌سریز و ریزر، هیچ نگرانی از بابت انتخاب از سبد نامتهاهی محصولات مخصوص بازی ندارند و این موضوع وقتی پررنگ‌تر می‌شود که به بازه متنوعی از قیمت محصولات برمی‌خوریم. 

در افسانه‌های یونان، آرتمیس الهه شکار است که با کمان‌هایش و استفاده از حس‌های شنوایی و بینایی خود، به شکار می‌پرداخت. امروز در زومجی قصد داریم به بررسی هدست گیمینگ G633 Artemis Spectrum لاجیتک بپردازیم. 

طراحی

هدست G633 لاجیتک،‌ مدل ارزان‌‌قیمت‌تر هدست G933 است. هدستی که امروز در زومجی قصد بررسی آن را داریم مدل باسیم هدست وایرلس G933 است؛ اگرچه در طراحی و ظاهر فرق محسوسی با یکدیگر ندارند. 

G633 یک هدست گیمینگ زیبا است که از المان‌های طراحی مختلفی بهره برده است. رنگ قالب مشکلی این مدل باعث شده تا رنگ‌آمیزی با استفاده از اپلیکیشن مخصوص و خطوط روی هدست به خوبی به چشم بیایند و جلوه خوبی ایجاد کنند. در واقع همین خطوط و رنگ‌ها باعث شدند تا ظاهر G633 هم مانند کارایی‌اش، دقیقا برای گیمرها ساخته شده باشد.

هدست گیمینگ لاجیتک

پدهای روی گوش G633 شکلی مربع مانند دارند که به خوبی روی گوش قرار می‌گیرند و احساس بسیار راحتی دارند. اگرچه تنظیم کردن پدهای روی گوش و نوار بالای سر کمی طول می‌کشد تا به جایگاه ایده‌آل خود برسد. 

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، هدست G633 از دسته محصولات قابل شخصی‌سازی لاجیتک است. این شخصی‌سازی به دو قسمت تعویض دو بدنه کناری هدست و چراغ‌های تعبیه شده روی G633 می‌شود. با استفاده از اپلیکیشن مخصوص این هدست می‌توانید به دلخواه خودتان و از میان ۱۶ میلیون رنگ، هدست‌تان را شخصی‌سازی کنید. 

قسمت دیگری که در طراحی این هدست به چشم می‌خورد،‌ تعداد زیاد دکمه‌های روی آن است. روی قسمت کناری هدست دکمه‌های تنظیم میزان صدا، میوت کردن میکروفون، سوییچ کردن بین ارتباط USB و جک ۳.۵ میلی‌متری و ۳ دکمه G1، G2 و G3 است که می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن مخصوصی که به آن اشاره شد، پروفایل‌های مدنظرتان را تنظیم کرده و روی این ۳ حالت بارگذاری کنید. 

میکروفون G633 هم به صورت مخفی در بدنه دستگاه تعبیه شده که می‌توانید در صورت نیاز آن را بیرون بیاورید. همین که میکروفون را از بدنه جدا می‌کنید، صدایی که از درون هدست گوش می‌رسد نشان از فعال شدن میکروفون دارد. طراحی زیبای میکروفون باعث شده تا دست و پا گیر نباشد و فقط وقتی نیاز به استفاده از آن دارید، میکروفون را از جایگاه خود بیرون بکشید. بخش زیری هدست هم دو خروجی مینی یو‌اس‌بی و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا وجود دارد که بنا بر نیازتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در مجموع، هدست G633 لاجیتک یه محصول گیمینگ زیبا از نقطه نظر طراحی است که دقیقا زبان طراحی بازی‌ها را دارد. شاید تنها ایرادی که می‌توان به طراحی G633 گرفت، حمل و نقل مشکل‌تر آن نسبت به رقبا باشد. دو پدی که روی گوش قرار می‌گیرند قابلیت چرخش دارند اما این مسئله باعث شده تا جابه‌جایی این هدست مشکل‌ شود و به آسانی هدست‌های دیگر نباشد.

هدست گیمینگ لاجیتک

کارایی و عملکرد

 اگرچه بحث طراحی و ظاهر به خصوص در محصولات مرتبط با بازی، یکی از مهم‌ترین المان‌ها است اما مهم‌تر از طراحی، عملکرد و کارایی این محصولات است. همانطور که پیش از این در بررسی به آن اشاره کردیم، G633 مدل غیروایرلس هدست G933 است که از نظر قیمتی هم ۵۰ دلار از آن ارزان‌تر است. 

G633 این قابلیت را دارد تا صدا را در ۷ کانال مجازی به گوش شما برساند و یک صدای فراگیر با به مخاطب ارائه دهد. همین موضوع باعث می‌شود تا صدا در بازی‌ها تفکیک مناسبی داشته باشند. اگرچه این کانال‌ها به صورت مجازی ایجاد می‌شوند اما به خوبی می‌توان کیفیت و تفکیک را در صدای ایجاد شده حس کرد. 

G633 سه پروفایل شنیداری از پیش تعیین شده برای بازی‌های اول شخص، MOBA و بازی‌های سینمایی دارد. هر کدام از این پروفایل‌ها بسته به سبک بازی، صدای مخصوص به خود را دارند. اگرچه حس کردن اختلاف بین این ۳ پروفایل کمی مشکل است اما وقتی وارد بازی می‌شوید، این موضوع کمی آسان‌تر می‌شود. مثلا وقتی به انجام بازی‌های اول شخص روی پروفایل مخصوص این سبک مشغول شوید، صدای انفجار و تیراندازی‌ها بیشتر از صدای محیط و البته صحبت بین NPCها و هوش مصنوعی به گوش می‌رسد. این در حالی است که در بازی‌های سبک MOBA توازن بین این دو موضوع برقرار می‌شود.

هدست گیمینگ لاجیتک

البته همانطور که اشاره شد شما محدود به این ۳ پروفایل نیستید و می‌توانید با استفاده از برنامه مخصوص این هدست، به تنظیم و بارگزاری پروفایل دلخواه‌تان مشغول شوید. البته از این موضوع فقط می‌توانید در سیستم عامل ویندوز استفاده کنید و این ویژگی برای لینوکس و مکینتاش در دسترس نیست. 

اما شاید مهم‌ترین خصیصه و ویژگی مثبت هدست G633 لاجیتک، چندپلتفرمه بودن آن باشد. از آنجایی که این هدست هم از درگاه USB و هم جک ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برد، می‌توانید از آن در کنسول‌های بازی، کامپیوتر شخصی و تلفن‌های هوشمند استفاده کنید و همین موضوع از G633 یک محصول با ارزش می‌سازد که می‌تواند نیاز شما به هدفون‌ها و هدست‌های دیگر را مرتفع کند. 

صدای میکروفون هم شفاف و رسا است و می‌تواند به خوبی از پس برقرار کردن ارتباط در بازی‌های شلوغ و چند نفره بربیاید. همچنین از این میکروفون می‌توانید برای برقرار کردن یک ارتباط صوتی با کیفیت در بستر اپلیکیشن‌هایی مانند اسکایپ استفاده کنید.

هدست گیمینگ لاجیتک

یکی از مسائلی که همیشه در هدست‌های گیمینگ مورد بحث بوده، میزان لذت بردن از موسیقی در این محصولات است. گوش دادن به موسیقی در این هدست اگرچه مانند هدست‌های مخصوص موسیقی نیست اما تجربه لذت بخش و صدای با کیفیتی را به مخاطب ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید هم‌اکنون مدل جدیدتر G633 را با نام G635 از لینک پایین خریداری کنید. همچنین برای مقایسه مشخصات فنی انواع هدفون سونی، هدفون شیائومی، هدفون ریزر، هندزفری های سامسونگ و دیگر برندهای معتبر هدفون و هدست از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده