بررسی راندمان نسخه پی سی Call of Duty : Infinite Warfare

بررسی راندمان نسخه پی سی Call of Duty : Infinite Warfare

چهار شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

Call of Duty یکی از شوترهای مطرح هر سال است و در اینجا قصد داریم به بررسی راندمان آخرین بازی از این سری روی پی‌سی بپردازیم.

Call of Duty: Infinite Warfare یک بازی تیراندازی اول شخص است که توسطِ استودیوی بازی‌سازی Infinity Ward ساخته شده و Activision هم آن را منتشر کرده است. این بازی در تاریخِ ۴ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی مطابق با ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۵ برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و همین‌طور رایانه‌های ویندوزی منتشر شده است.

 Infinity Ward یک شرکت امریکایی سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی است که در سال ۲۰۰۲ میلادی توسط جِیسون وست، وینس زامپِلا و گِرنت کولیر تاسیس شد، بازی‌سازانِ مشهوری که قبلا در استودیوی ۲۰۱۵ گیمز (2015Games) کار می‌کردند و از سازندگان اصلی بازی Medal of Honor: Allied Assault در آنجا بودند. شرکت اکتیویژن هم در همان روزهای آغازین با خرید ۳۰ درصد از سهامِ این استودیو به تاسیس اینفینیتی وارد کمک کرد. اولین بازی آنها با نام Call of Duty: World at War در سال ۲۰۰۳ میلادی برای پی‌سی منتشر شد. بازی‌های بعدی این سری یعنی Call of Duty 2، Call of Duty 4: Modern warfare، Modern warfare 2 ، Modern warfare 3 و همین طور بازیِ Ghosts هم توسط این شرکت ساخته شدند. جدیدترین محصول آنها Infinite Warfare هم اکنون در اختیار گیمرها قرار گرفته است.

در این بازی در نقشِ کاپیتان رِیِس، فرمانده‌ی واحدِ ویژه برای هدایت کشتی فضایی Retribution ظاهر خواهید شد و چالش‌های ایجاد شده از طرف مخاصمان و نبردهای پیش رو در طولِ اتفاقاتی که در بازی رخ می‌دهد را مدیریت خواهید کرد. گستره‌ی مانور شما در بازی هم منظومه‌ی شمسی خواهد بود.

مشخصات فنی و ملزومات بازی

مثل همیشه این نسخه هم از موتورِ اختصاصی IW برای بازی خود استفاده کرده و این بار پس از مدت‌ها بهبود و توسعه به نسخه‌ی IW engine 7.0 ارتقا یافته است. نسخه‌ی ابتدایی موتور IW در سال ۲۰۰۵ میلادی و با بازی Call of Duty 2 عملیاتی شد، موتوری اختصاصی که خود بر اساس موتور معروفِ id Tech 3 ساخت شرکت id Software ساخته شده بود. به تدریج امکانات مختلفی به آن اضافه شد و به جای Open GL در نسخه‌ی قبلی بازی، دایرکت ایکس جایگزین شد. بعدها تکنیک‌های روزآمدترِی شامل افکت‌های نورپردازی، سایه پردازی، انیمیشن پیشرفته‌ی کاراکترها، تکنیک‌های پیشرفته‌ی تخریب وهمچنین استریم بافت‌های پر جزییات به این موتور اضافه شد تا بتواند سری Call of Duty را رقیب بازی‌های ترازِ اول دیگر نگه دارد.

برای این مقاله تعداد زیادی از کارت‌های گرافیکیِ بررسی شده در چند سالِ اخیر را در بازی بکار گرفته و در پلتفرمِ ویندوزی سیستم مرجع بررسی کردیم. ما به کمک این کارت‌ها و آخرین فناوری‌های به کار رفته در آنها تلاش خواهیم کرد تا راندمانِ موتور گرافیکی مبتنی بر دایرکت ایکس 11 را در این بازی بدست آوریم. رزولوشن‌های بررسی شده در این مقاله شامل 1080p، همین‌طور 1440p یا 2K و رزولوشن 2160p یا 4K خواهد بود. برای مقایسه در نظر بگیرید که رزولوشن 4K دقیقا چهار برابر تعداد پیکسل‌های بیشتری نسبت به رزولوشنِ 1080p دارد و به همین نسبت هم بار تراشه‌ی گرافیکی برای پردازش آن سنگین‌تر خواهد بود.

دانلود 360p |

طبق ملزوماتِ اعلام شده، این بازی برای اجرا به حداقل ۸ گیگابایت حافظه‌ی اصلی نیاز دارد و از آنجایی که مثل اغلبِ بازی‌های جدید ۶۴ بیتی است، فقط روی سیستم عامل‌های ۶۴ بیتی کار می‌کند. بررسیِ ما هم نشان داد که داشتنِ ۴ گیگابایت حافظه‌ی اصلی برای بازی قابل قبول نیست و اجرای بازی در این حالت امکان پذیر نخواهد بود. توصیه‌ی ما برای این بازی داشتنِ حداقل رم ۸ گیگابایتی است، هر چند که اگر بخواهید به سرعت دچار کمبودِ منابعِ سیستمی نشوید، استفاده از ترکیبِ ۱۶ گیگابایتیِ حافظه توصیه می‌شود. این بازی هم مثل نسخه‌ی قبلی به سرعت می‌تواند حافظه‌ی سیستمِ شما را پر کند. فضای موردِ نیاز روی هارددیسک هم ۷۰ گیگابایت اعلام شده که البته نصبِ کامل آن از کلاینت استیم تا به حال ۷۰.۳ گیگابایت را روی ذخیره ساز اشغال کرده است.

توجه: این بازی بر اساس سیاست‌های اکتیویژن دارای محدودیت‌های شدید منطقه‌ای یا همان Region برای فعال سازی بازی در نسخه‌ی پی‌سی است که برخی از این تمهیدات برای اولین بار در این نسخه لحاظ شده است. پس حتما قبل از خرید بازی از اجرای آن با آدرس‌های آی پی کشور اطمینان حاصل کنید.

همچنین برای این بازی ملزومات پیشنهادی اعلام نشده است.

حداقل سیستم مورد نیاز

پردازنده:

Intel Core i3-3225 @ 3.30GHz or equivalent

حافظه‌ی اصلی:

8GB

سیستم عامل:

Windows 7 64-Bit or later

کارت گرافیک:

NVIDIA GeForce GTX 660 2GB / AMD Radeon HD 7850 2GB

فضای دیسک:

70GB

ملزومات حالت آنلاین:

Broadband Internet connection


امکانات گرافیکی بازی

برای این بازی قابلیت‌های تکنیکی متنوعی مانند نور پردازی پویا، سایه‌های تعاملی، HDR و همچنین سیستمِ پیشرفته‌ی تخریب پذیری به توانایی‌های موتور اصلی اضافه شده و سیستمِ Net Code هم برای تعادلِ بهتر و ملزومات این بازی در حالت چند نفره‌ی آنلاین ارتقا پیدا کرده‌ است. البته گزینه‌ها به تنوعِ گزینه‌های Battlefield 1 و Gears of war 4 نیست و کیفیت گرافیک فنی بازی هم در سطح آنها نیست.

در تصاویر زیر روی هر یک از آنها کلیک کرده و پس از بزرگنمایی با کلیدهای جهتیِ چپ یا راستِ صفحه کلید یا کلیک مجدد روی تصویر، تفاوت‌ها را مشاهده و مقایسه کنید. برای دقتِ بیشتر در مقایسه می‌توانید تمام عکس‌ها را دانلود کرده و در Windows Photo Viewer مقایسه کنید.

گزینه‌ی Anti-Aliasing در نسخه‌ی پی‌سی از تکنیک‌های FXAA و SMAA استفاده می‌کند. برای SMAA هم دو روشِ SMAA 1X و SMAA T2X استفاده شده است که در نسخه‌ی قبلی این سری یعنی Black Ops 3 هم با آنها آشنا شده بودیم. SMAA اختصاری از Subpixel Morphological Antialiasing است و عملکردی مشابه با FXAA دارد و با تجزیه و تحلیل تصویر سعی در برطرف کردن لبه‌های مشبک و دندانه‌ای اشیا و بافت‌ها می‌کند. SMAA T2X عملکردِ فوق را به سطحی بالاتر ارتقا می‌دهد و با ترکیبِ SMAA 1X و TAA 2X خروجی نهایی با کیفیت‌تری ارائه می‌کند. خود TAA را هم قبلا در بررسی راندمان بازی‌های دیگر معرفی کرده بودیم و در واقع همان Temporal AA برای رفع اعوجاجِ اشیای سه بعدی است که نمونه‌های مختلفی از آنها را با فریم‌های قبلی بازسازی می‌کند.

متدهای Anti-Aliasing در این بازی از کیفیتِ قابل قبولی برخوردارند و بستگی به توان کارت گرافیکی خود می‌توانید تکنیکِ مناسب را از منوی گرافیکی بازی انتخاب کنید. اما اگر کارت گرافیک شما قدرتِ زیادی داشته باشد، می‌توانید کیفیتی بالاتر از گزینه‌های یاد شده و مشابه با Supersampling را در بازی شبیه سازی کنید و از افزایش رزولوشن از طریقِ گزینه‌ی Render Resolution استفاده کنید تا پردازش تصویر با دقتی بالاتر از رزولوشن نمایشگر انجام شود، ولی در هنگام ایجاد خروجی اصطلاحا به رزولوشنِ Native نمایشگر شما Scale شود.

در ادامه فهرستی از این تنظیمات و گزینه‌های قابل انتخاب برای آنها را مشاهده می‌کنید:

VIDEO OPTIONS

Brightness = Slider

Colorblind Filter = Disabled /Enabled

FPS Counter = Disabled /Enabled

Optimal Video

Advanced Video

DISPLAY OPTIONS

Display Adapter = GTX 1080,etc ,Graphic card Model

Display Mode = Windowed /Fullscreen /Fullscreen Borderless

Monitor = Monitor Model

Screen Refresh Rate = 60 /100 /120 /144 Hz

Sync Every Frame = Yes /No

Render Resolution = Native , 70% ~ 200%

TEXTURE OPTIONS

Texture Resolution = Very Low /Low /Normal /High

Texture Filter Anisotropic = Low /Normal /High

LIGHT AND SHADOW OPTIONS

Shadow Map Resolution = Auto /Normal /High /Extra

Shadow Caster Levels Low /Normal /High

Cache Spot Shadows = Yes /No

Cashe Sun Shadows = Yes /No

Volumetric Lighting = Yes /No

Ambient Occlusion = Yes /No

Particle Lighting Low /Normal /High /Ultra

POST PROCESS OPTIONS

Depth Of Field = Yes /No

Motion Blur = Yes /No

Anti Aliasing = Off /FXAA /Filmic SMAA 1X /Filmic SMAA T2X

Filmic Strength = Full

Film Grain = Full

MISCELLANEOUS OPTIONS

Bullet Impact = Yes /No

Tessellation = Off /Near /All

Particle Quality = Normal /High

Level of Detail Low /Normal /High /Ultra

FOV Scale = 80 ,Slider

در این جدول گزینه‌های پیش فرض در بنچمارکِ ما برجسته شده‌اند.

 

یادآوری کنیم که این بازی تنظیماتِ پیش فرض و کلیِ Graphics Quality مثل باقیِ بازی‌های پی‌سی ندارد، اما یک گزینه با نام Optimal Video برای تنظیم خودکار کیفیت گرافیکی بازی بر اساس مشخصه‌های کلی سیستم دارد که چندان قابل اتکا نیست. در اینجا کارکردِ برخی از مهمترین تنظیماتِ گرافیکی بازی و انتخاب‌های موجود را مرور می‌کنیم:

Render Resolution: در اینجا می‌توانید با تنظیم رزولوشن اصلی بازی به میزانی بالاتر، خروجی با کیفیت‌تر و با لبه‌های هموارتر دریافت کنید تا نیاز به کاربرد AA و افت راندمانِ ناشی از آن برطرف شود. به عنوان نمونه در رزولوشن 1080 در 1920، تنظیم روی ۲۰۰ درصد باعث تولیدِ خروجی با دقت 4K خواهد شد.

توصیه‌ی ما این است که اگر کارتِ گرافیکی قدرتمندی دارید، با توجه به نمودارهای تهیه شده از بنچمارک‌های ما در انتهای مقاله سعی کنید رزولوشن مناسب برای اجرای بازی را پیدا کنید و بازی را در همان رزولوشن Scale کنید. به این ترتیب تکنیکِ Supersampling را شبیه سازی کرده و کیفیت خیلی بهتری در جزئیاتِ بافت‌ها و محیط در بازی بدست خواهید آورد و از همه مهمتر، نیاز به استفاده از تکنیک‌های رفع ناهمواری لبه‌ها از طریق سه گزینه‌ی Antialiasing هم مرتفع می‌شود.

Texture Resolution: کیفیتِ بافت‌ها را تنظیم می‌کند. تغییر این گزینه تاثیر محسوسی در راندمان بازی ندارد، به شرط این‌که کارت گرافیکی با میزان حافظه‌ی متناسب با رزولوشن خود در اختیار داشته باشید.

Shadow Map Resolution: کیفیت و دقت سایه‌های ایجاد شده را تعیین می‌کند. حالت Extra تا حدود ۱۰ درصد افت راندمان ایجاد خواهد کرد، اما گزینه‌های High و پایین‌تر تاثیر محسوسی نخواهند داشت.

Cashe Sun Shadows و Cache Spot Shadows: تاثیر کیفی ندارند و فقط میزان مصرف حافظه‌ی گرافیکی را تا جای ممکن افزایش می‌دهند تا برای کش کردن برخی افکت‌های از پیش رندر شده استفاده کنند. اگر افت فریم یا لگ یا محو شدنِ بیش از حد بافت‌ها رادر بازی مشاهده کردید، این دو گزینه را خاموش کنید.

Volumetric Lighting: جلوه‌های تابش اشعه‌ی خورشید (Godrays) و بازتابش پرتوهای ناشی از آن را در بازی مخصوصا در ذرات شفاف مثل مه و دود تعیین می‌کند.

Antialiasing: با این گزینه می‌توان برای هموار سازی لبه‌ها یکی از تکنیک‌های AA را از میانِ SMAA 1X ،FXAA و SMAA T2X انتخاب نمود. تاثیر SMAA روی راندمان زیاد نیست ولی در عوض طبق معمول کمی تصاویر را محو می‌کند.

Ambient Occlusion: یا AO سایه‌های تماسی را به بازی اضافه می‌کند، در جایی که دو سطح یا شئ در مجاورتِ هم باشند و یکی از آنها مانع رسیدن نور به دیگری شود. تکنیکی که استفاده می‌شود و کیفیت پیاده سازی آن روی جزییات و دقت سایه‌ها تاثیر خواهد داشت.

Particle Quality: کیفیت پردازش مواردی همچون مه، دود و اثرات ناشی از شلیک تیر از اسلحه، شعله‌های آتش و غیره را تعیین می‌کند.

FOV Scale: میدانِ دید افقی شما را در بازی تعیین می‌کند. گیمرهای مجرب در بخش چند نفره‌ی آنلاین معمولا این مقدار را به میزان بالاتری تغییر می‌دهند، هر چند که باعث کشیدگی و اعوجاج تصویر می‌شود.

تنظیمات گرافیکی بازی

از آنجایی که این بازی بنچمارکِ داخلی برای سنجشِ راندمان خروجی ندارد، از یک بنچمارکِ اندازه‌گیریِ زمانی برای ضبط گیم‌پِلی استفاده کردیم. برای هر تست یک مرحله‌ی مشخص را آغاز کردیم و تا بخش مشخصی از آن را از مسیری ثابت پیمودیم تا میانگین فریمِ مورد نظر را بدست آوریم. تنظیمات گرافیکی و گزینه‌های مربوطه را در ادامه شاهد هستید:

بنچمارک زومجی

بنچمارک به گونه‌ای که در بالا شرح داده شد در بالاترین سطح و فعال کردنِ تمام گزینه‌ها روی Ultra به ترتیب در رزولوشنِ 2K ،FULL HD و 4K اجرا شد. بازی را از طریقِ کلاینتِ استیم اجرا کردیم و آخرین درایورهای گرافیکی ای‌ام‌دی و انویدیا را هم نصب کردیم. در نظر داشته باشید که بازی از SLI و CF پشتیبانی می‌کند، اما راندمان در این حالت متغیر است و گاهی به ۵۰ و گاهی هم به ۹۰ درصد روی هر یک از کارت‌ها می‌رسد. در درایورهای انویدیا نسخه‌های 375.86 و 375.95 هم باگی وجود دارد که باعث ایجاد مشکل Flickering در برخی بافت‌ها برای دارندگان SLI می‌شود و هنوز هم برطرف نشده است. این بازی روی مانیتورهای ۱۰۰ یا ۱۴۴ هرتزی هم با آخرین نرخ بازسازیِ تصویر اجرا خواهد شد و بنابراین مشکلی با مانیتورهای گیمینگ حرفه‌ای نخواهد داشت.

Infinite warfare Screenshot

سیستم تست

• پردازنده: Intel Core i7 – 6700K
• مادربورد/ حافظه: GigaByte Z170 Gaming 5/ GSkill DDR4 2400Mhz 16GB
• سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه‌ی Anniversary با آخرین آپدیت‌ها
• درایورها: انویدیا GeForce 375.95 WHQL و ای‌ام‌دی Crimson Edition 16.11.3

کارت‌های گرافیک

• GeForce GTX 1080 8GB
• GeForce GTX 1070 8GB
• GeForce GTX 980 Ti 6GB
• GeForce GTX 980 4GB
• GeForce GTX 970 4GB
• GeForce GTX 1060 6GB
• Radeon RX 470 4GB
• Radeon R9 290X 4GB
• Radeon R9 290 4GB
• Radeon R9 280X 3GB
• GeForce GTX 960 4GB
• GeForce GTX 950 2GB
• GeForce GTX 750 Ti 2GB
• Radeon R9 270 2GB
• Radeon R9 Fury NANO

راندمان 1080p

با اولین نگاه به نتایجِ پردازش شده از بنچمارک‌های رزولوشن 1080p درخواهید یافت که موتور گرافیکی بازی بهتر از انتظار عمل می‌کند و تمام کارت‌های گرافیکی در این رزولوشن راندمانی قابل بازی کردن دارند. برخی نسخه‌های قبلی این سری در ابتدای عرضه علاوه بر برخی مشکلات فنی از نظر راندمان هم بهینه عمل نمی‌کردند، اما این قضیه در مورد Infinite warfare صادق نیست. با کارت R9 280X یا GTX 970 می‌توان فریمی فراتر از میانگینِ ایده‌آل را با آخرین تنظیمات گرافیکی در این بازی تجربه کرد. کارت‌های گرافیک GTX 980 Ti و بالاتر هم مناسبِ بازی با نمایشگرهای گیمینگ ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز هستند که چاشنی لذت از تجربه‌ی یک بازی شوتر مانند این را دو چندان می‌کند.

راندمان 1440p

با وجود افزایش بار پردازشی در این رزولوشن باز هم راندمانی مطلوب را در تمام سطوح شاهد هستیم، اما راندمان کمینه‌ی کارت‌های قعر جدولی مانند GTX 750 Ti و GTX 950 به زیر خطِ قرمز ۳۰ فریم هم سقوط می‌کند که باعث حذفشان در این رقابت می‌شود. اما درست در صدرِ نمودار هنوز کارت گرافیکِ GTX 1080 را داریم که با اقتدار عرض اندام می‌کند و برای اجرای عالی این بازی با مانیتورهای گیمینگ هم به تنهایی کفایت می‌کند.

آمار بدست آمده نشان‌گر این مطلب است که راندمان موتور گرافیکی IW Engine 7.0 هنوز هم نسبت به موتورهای گرافیکی استفاده شده در بازی‌هایی مانند Battlefield 1 و حتی Titanfall 2 سبک‌تر اجرا می‌شود.

راندمان 2160p

رزولوشن 4K یک ماراتنِ سنگین را پیش روی کارت‌های گرافیکی قرار می‌دهد که حتی برای موتور گرافیکی IW هم کار ساده‌ای نخواهد بود. در اینجا فقط کارت‌های R9 280X به بالا قابلِ بازی خواهند بود و تنها GTX 1080 و GTX 980 Ti هستند که می‌‌توانند خود را به ایده‌آلِ ۶۰ فریم برسانند. در این رزولوشن دیگر داشتن فریمِ بالای ۱۰۰ اولویت نیست، اما این واقعیت که بدون استفاده از ترکیب دو کارتی SLI یا CF هم می‌توان به این حد نصاب رسید برای گیمرهای حرفه‌ای و پر توقع با نمایشگرهای 4K یا چند مانیتوری یا کسانی که از DSR استفاده می‌کنند جای خوشحالی دارد.

مصرف حافظه‌ی گرافیکی

در مصرف حافظه‌ی گرافیکی هم این بازی به تبعیت از نسخه‌‌های قبلی روالِ پر کردن آن را در پیش می‌گیرد و علاوه بر جابجایی و ذخیره‌ی بافت‌ها و داده‌های مورد نیاز، با توجه به میزانِ کل حافظه از باقیمانده‌ی آن با روشی کاملا پویا به عنوان حافظه‌ی میانجی یا Cache برای بهبود استریم و بافر خود استفاده می‌کند. چه کارت گرافیکی ۴ گیگابایتی داشته باشید و چه کارت ۸ گیگابایتی، بازی تقریبا از تمام آن بهره خواهد گرفت.

حداکثر میزان استفاده از حافظه‌ی گرافیکی در این بازی در دو اجرای پیاپی هم یکسان نیست و گاهی تفاوت‌های محسوسی با هم دارند. بنابراین اگر رفتاری غیر طبیعی را در مصرفِ رم گرافیکی مشاهده کردید، نباید تعجب کنید.

Infinite warfare ingame 2

جمع بندی

بخش تک نفره‌ی بازی داستانی حماسی و هیجان انگیز را روایت می‌کند و به نظر می‌رسد که نسبت به Battlefield 1 تجربه‌ی لذت بخش‌تری را ارائه کند، اما قطعا بخش چند نفره و آنلاینِ آن از جهات بسیاری با Black Ops 3 تشابه دارد و تکراری است و قابل رقابت با تجربه‌ی بی نظیر و فوق العاده‌ی بتلفیلد در جنگ جهانی اول نخواهد بود.

کیفیت بصری اینفینیت وارفر طبق روال گذشته قابل قبول است، اما از نظرِ جلوه‌های گرافیکی و مدرن در سطح کیفیِ بازی‌هایی مانند Battlefield 1 نیست و واقعیت این است که با آن فاصله‌ی زیادی دارد. طبیعی است که با این شرایط نیاز به کارت‌های گرافیکی رده بالا برای اجرای مناسب بازی مرتفع می‌شود و با بیشتر ترکیب‌های سیستمی قابل اجرا خواهد بود.

از نظر گرافیکی بازی گزینه‌های متعددی برای بهینه سازی راندمان در اختیار کاربر قرار داده تا روی بیشتر کارت‌های گرافیکی به خوبی اجرا شود. از آنجایی که بازی گرافیکِ سنگینی ندارد، در اکثر موارد نیازی به کاهش تنظیمات نخواهید داشت و با بالاترین گزینه‌ها هم نرخ فریمِ مناسبی خواهید گرفت. برخی ایرادت به نسخه‌ی پی‌سی وارد است و مهم‌ترین آنها این است که میان صحنه‌های سینمایی بازی با سرعتِ ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شوند که این کاهشِ ناگهانی نرخ فریم در حین بازی شاید به تجربه‌ی گیمر خدشه وارد کند و می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. در مجموع عملکرد کلی بازی بسیار خوب است و ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن 4K هم با کارت‌های رده بالای گرافیکی به سهولت قابل دسترسی است.

عملکرد کلی بازی بسیار خوب است و ۶۰ فریم بر ثانیه در رزولوشن 4K هم با کارت‌های رده بالای گرافیکی به سهولت قابل دسترسی است

در مورد پردازنده‌ی مناسب برای این بازی هم نتیجه گیری چندان متفاوت از بازی‌های قبلی این سری نیست. این بازی تا هشت هسته‌ی پردازشی را روی پردازنده در اختیار خواهد گرفت، هر چند که با چهار هسته‌ی منطقی هم مشکلی نخواهد داشت. با دارا بودن یک پردازنده‌ی نسل جدید و ارزان قیمت مانند Core i3 6100 هم می‌توانید مطمئن باشید که دست کم ۸۵ درصد از سقفِ راندمان گرافیکی را بدست خواهید آورد، اما برای داشتن راندمان پایدارتر و با افتِ فریم کمتر یک پردازنده‌ی اینتلی Core i5 6600 نقطه‌ی عطف تلاقی راندمان و بودجه در این بازی خواهد بود. گزارشاتی ارائه شده که نشان می‌دهد راندمانِ پردازنده‌های ای‌ام‌دی در این بازی مطلوب نیست و از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای سری FX هم نباید انتظاری در حد Core i3 نسل جدید داشت.

call of Duty infinite warfare ingame

بازی چه از نظر تکنیکی و چه گیم‌پلی تغییراتِ مثبتی نسبت به بازی قبلی داشته است.برای اجرای بازی نیازی به ارتباط اینترنتی نخواهید داشت، مگر این که بخش چند نفره‌ی آن را اجرا کنید. بازی را می‌توانید از طریق کلاینت استیم خریداری کرده و سپس دانلود کنید. دریافتِ دیتا از سایت‌های دیگر هم امکان‌پذیر است و قرار دادن آن در پوشه‌ی نصب و شناساندنِ آن به استیم کار دشواری نیست. فقط در نظر داشته باشید که بازی ریجن‌های متفاوت منطقه‌ای دارد (در کل ۸ ریجن) و در صورتی که به خاطر قیمتِ ارزان‌تر بازی را از استور یک کشور دیگر خریداری کرده و سعی در اجرای آن با آدرس اینترنتی در یک ریجن دیگر داشته باشید، ممکن است با پیامی مبنی بر عدمِ امکان فعال سازی بازی مواجه شوید. حتی گزارش شده که خرید بازی به صورت گیفت و استفاده در ریجن غیر اصلی هم با مشکلاتی مواجه شده است. با این که بازی یک ریجن با نام Middle East Version هم دارد که زبان عربی را هم پشتیبانی می‌کند، اما کشور ایران را در بر نمی‌گیرد. در واقع ایران در دسته‌ی دیگری به نام Unsupported Regions است و با استناد به قوانینِ تحریم‌هایی که هنوز هم پابرجا است، به صورت رسمی پشتیبانی نمی‌شود.

Infinite Warfare یکی از بازی‌های خوب با تجربه‌ی قابل قبول در بین بازی‌های امسال خواهد بود که حداقل تجربه‌ی بخش داستانی آن را به تمام دوست داران بازی‌های شوتر پیشنهاد می‌کنیم، فقط در خرید بازی و انتخاب نسخه‌ی مناسب و ملاحظاتی که بخشِ آنلاین بازی خواهد داشت دقت لازم را به خرج دهید.

اگر از علاقه‌مندان به بازی Call of Duty: Infinite Warfare هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این بازی را در صفحه‌ی Call of Duty: Infinite Warfare مشاهده کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده