نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۲

جزئیات تنظیمات درجه سختی و گرافیکی بازی Ratchet & Clank Rift Apart

استودیوی اینسامنیاک با انتشار تصاویری از بخش Accessibility بازی Ratchet & Clank Rift Apart رونمایی کرده که برای دسترسی راحت‌تر برای هر نوع بازیکنی توسعه یافته است.

همینطور که به زمان عرضه بازی Ratchet & Clank Rift Apart در ماه ژوئن ۲۰۲۱ نزدیک می‌شویم، اطلاعات بیشتری از این بازی شوتر پلتفرمر در اختیار ما قرار می‌گیرد. در جدیدترین تریلر این بازی مشاهده کردیم که چطور می‌توان با توقف موقتی حرکات، از برخورد با ضربات دشمن جلوگیری کرد یا اینکه فهرست تروفی‌های بازی به بازیکن اجازه می‌دهد تا در یک دور تجربه بازی به Platinum Trophy دست پیدا کند.

اما به‌راحتی می‌توان گفت که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Ratchet And Clank: Rift Apart فهرست کامل گزینه‌های Accessibility در این بازی است که امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر به وبسایت رسمی استودیوی اینسامنیاک (Insomniac) مراجعه کنید، با یک صفحه‌ی طولانی مواجه خواهید شد که گزینه‌های مختلفی از تنظیمات این بازی بازی اختصاص دارد.

در میان این آپشن‌ها، موارد معمول از جمله گزینه‌های مربوط‌به درجه سختی بازی را داریم که از حالت Rookie Recruit (یا همان حالت آسان) تا Renegade Legend (یا حالت خیلی سخت) متغیر است. توضیحات راهنمای گیم‌پلی بازی می‌تواند برای بازیکنان تازه وارد فعال شده یا توسط باتجربه‌ترها غیرفعال شود.

منوی تنظیمات بازی رچت اند کلنک

بعد از حالت‌های مختلف سطح دشواری بازی، گزینه‌های مربوط‌به مبارزات بازی را داریم که به شما اجازه می‌دهد تا نحوه کارکرد تریگرهای کنترلر در زمان شلیک با سلاح‌های مختلف بازی را به دلخواه خود تغییر دهید. شما می‌توانید با انتخاب از میان گزینه‌های «پیش فرض، رگبار و ضامن»، سطح هدفگیری اتوماتیک بازی یا همان auto-aim را از وضعیت معمولی تا حالتی که دوربین به‌صورت خودکار روی نزدیک‌ترین هدف قفل می‌کند، تغییر دهید.

اگر همیشه بخش پلتفرمینگ بازی‌های Ratchet And Clank برای شما سخت‌تر از بخش شوتر این بازی‌ها بوده، حتماً از گزینه‌های مربوط حرکات بازیکن در منوی Accessibility خوشحال خواهید شد. در این قسمت برای اطمینان از دستیابی به حداکثر سرعت در زمان استفاده از هاوربوت‌ها، می‌توانید از حالت کمکی Hoverboot Auto-Pump استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید قبل از استفاده از هاوربوت سرعت دویدن را تغییر داده و همچنین از حالت‌های «تاب خوردن» یا « Speetle Boost» استفاده کنید.

در مورد تنظیمات مربوط‌به جلوه‌های گرافیکی بازی، گزینه‌های HDR، میزان روشنایی و کنتراست تصویر را داریم که همگی به‌صورت دستی قابل تنظیم هستند. مثلاً می‌توانید با فعال کردن حالت کنتراست بالای پس زمینه‌ی تصاویر بازی، به شناسایی بهتر جزئیات تصاویر در جریان بازی کمک کرده و با استفاده از گزینه Hero or Enemy Shaders، کاراکتر Ratchet یا دشمنان بازی را با یک رنگ خاص و ثابت مشخص کنید. برای کسانی که در تشخیص رنگ‌های خاص مشکل دارند نیز ۱۰ طیف مختلف رنگی در این قسمت تعبیه شده است.

گزینه های اکسسبیلیتی بازی رچت اند کلنک ریفت اپارت

موشن بلور، جزئیات سینماتیک، FOV، لرزش صفحه و چندین حالت مختلف دیگر نیز در این بخش قابل تنظیم و شخصی‌سازی خواهد بود. ضمن اینکه می‌توانید عملکرد کل کلیدهای کنترلر را به دلخواه خود تنظیم کنید. در Ratchet & Clank Rift Apart امکان تنظیم مجدد کل عملگرهای کنترلر فراهم شده و بازیکن می‌تواند علاوه‌بر حرکات اصلی، یک سری شورت کات‌ها را به دلخواه خود روی دسته تعریف کند.

گزینه‌های دسترسی در بازی Rift Apart فراتر از چیزی است که در این مطلب به آن پرداخته شد. به‌عنوان مثال باید به گزینه‌های مربوط‌به ویژگی‌های دوال سنس اشاره کرد که خود شامل تنظیمات گسترده و متنوعی می‌شود. برای دسترسی به فهرست کامل این موارد می‌توانید از وبسایت اینسامنیاک استفاده کنید.

بازی Ratchet & Clank Rift Apart در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی  و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع thegamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده