// جمعه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶

ابراز علاقه کارگردان Sunset Overdrive به ساخت دنباله این بازی

مارکوس اسمیت، یکی از کارگردان‌های Sunset Overdrive می‌گوید داستان‌های زیادی وجود دارند که می‌توان در جهان این بازی تعریف کرد و او دوست دارد دنباله‌ی آن را بسازد.

بازی Sunset Overdrive که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ برای ایکس باکس وان و سپس در سال ۲۰۱۸ برای پی سی منتشر شد، توانست نمرات خوبی را از منتقدان دریافت کند. بازیکنان در سانست اوردرایو باید با در محیطی رنگارنگ با استفاده از سلاح‌های عجیب‌و‌غریب به جنگ ارتشی از موجودات جهش‌یافته و سمی می‌رفتند.

سازنده‌ی سانست اوردرایو استودیوی معروف Insomniac Games است که قبل از اینکه این بازی را به‌صورت انحصاری برای پلتفرم ایکس باکس توسعه دهد، تقریبا بیشتر عمر ۲۰ ساله‌ی خود را با پلی استیشن همکاری کرده بود. پس از موفقیت عظیم Marvel’s Spider-Man روی پلی استیشن 4 بود که سونی اینسامنیک گیمز را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد.

حالا که سال‌ها از انتشار اولیه‌ی Sunset Overdrive می‌گذرد، مارکوس اسمیت، یکی از کارگردان‌های این بازی در خصوص احتمال ساخت دنباله‌ای برای آن صحبت کرده است. مصاحبه‌گر از نشریه GQ از او می‌پرسد که آیا هنوز به ساختن دنباله‌ی سانست اوردرایو امیدی است؟ که اسمیت پاسخ می‌دهد: «خب من همیشه رویکردم این بوده که بگویم هرگز نگو هرگز. مشخص است که الان بخشی از سونی هستیم، ولی مالکیت آی‌پی سانست اوردرایو را هم در اختیار داریم. پس غیر از کلی چیزهای جذاب و هیجان‌انگیزی که در آینده‌ی عرضه می‌کنیم، مورد دیگر وجود ندارد که جلوی ما را [از ساخت دنباله بازی] بگیرد.»

سپس مصاحبه‌گر می‌پرسد آیا او دوست دارد بازی دیگر از این آی‌پی بسازد؟ و اسمیت در جواب می‌گوید: «بله؛ دوست دارم. فکر می‌کنیم کلی داستان وجود دارند که می‌توان در جهان سانست اوردرایو تعریف کرد و خیلی دوست دارم به [ساخت] آن برگردم. در زمان ساخت این بازی کلی به من خوش گذشت.»

اخیر خبر رسید که سونی نشان تجاری Sunset Overdrive را ثبت کرده است. استودیوی اینسامنیک نیز چندوقت پیش در توییتی گفته بود که آن‌ها مالک آی‌پی سانست اوردرایو هستند، ولی نسخه‌ی اول بازی در انحصار کنسول ایکس باکس وان باقی خواهد ماند؛ گرچه این بازی در سال ۲۰۱۸ برای کامپیوتر هم عرضه شد. البته ثبت نشان تجاری سانست اوردرایو توسط سونی لزوما به معنای حتمی بودن ساخت دنباله‌ی بازی برای پلی استیشن نیست.

البته چند ماه پیش باخبر شدیم که درو موری، کارگردان دیگر Sunset Overdrive که مدتی در سمت طراح ارشد در استودیوی اینیشتیو ایکس باکس مشغول به کار بود، از این استودیو جدا شده و دوباره به اینسامنیک بازگشته است. وقتی دو خبر بازگشت موری به استودیوی قدیمی خود و ثبت نشان تجاری سانست اوردرایو توسط سونی با ابراز علاقه‌ی مارکوس اسمیت به ساخت دنباله‌ی این بازی با هم ترکیب می‌شوند، می‌بینیم که احتمال سال Sunset Overdrive 2 خیلی هم کم نیست. گفتنی است که جدیدترین بازی اینسامنیک گیمز  Ratchet & Clank: Rift Apart است که کار ساختش به‌تازگی تمام شده و برای عرضه در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) روی پلی استیشن 5 آماده شده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های مارکوس اسمیت چیست؟ آیا دوست داریم نسخه‌ی دوم سانست اوردرایو ساخته شود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده