// یکشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۴

فروش ناامید‌کننده نسخه های کنسولی Cyberpunk 2077

با‌توجه به آمار ارائه‌شده توسط NPD، فروش نسخه‌های کنسولی سایبرپانک ۲۰۷۷ افت بسیار زیادی داشته است. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، میزان فروش بازی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌ها به‌طور قابل‌توجه‌ای کاهش پیدا کرده است. عرضه‌ی جدیدترین بازی استودیوی CD Projekt Red، مخصوصا روی کنسول‌های نسل هشتمی، با مشکلات و جنجال‌های فراوانی همراه بوده که همگی درباره‌ی آن‌ها شنیده‌ایم؛ مشکلاتی مانند باگ‌های بی‌شمار، نرخ فریم ناپایدار، مشکلات عدیده در گرافیک بازی و کرش کردن‌های ناگهانی.

تمام این مسائل در تمام نسخه‌های سایبرپانک 2077 در زمان عرضه وجود داشتند؛ ولی بدترین تجربه از بازی مربوط‌به کاربران کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است. استودیوی سی‌دی پراجکت رد نیز ظاهرا به عملکرد فنی بسیار بد سایبرپانک 2077 روی کنسول‌های نسل قبل واقف بوده است. آن‌ها قبل از عرضه‌ی بازی هیچ تریلری از گیم‌پلی نسخه‌های نسل هشتمی بازی منتشر نکردند و همین موضوع باعث شد که خریداران بازی روی کنسول‌های مذکور از تفاوت فاحش عملکرد بازی روی کنسول‌ها نسبت به نسخه‌ی پی سی آگاه نباشند.

با گذشت چند هفته از عرضه‌‌ی سایبرپانک 2077 روی پلی استیشن 4، سونی تصمیم گرفت که بازی را از فروشگاه پلی استیشن حذف کند. حتی با وجود اینکه سونی قبل از چنین تصمیمی، خریداران را به صبر کردن برای انتشار آپدیت‌هایی برای بازی دعوت می‌کرد، پس از حذف بازی از PSN، پول خریداران نسخه‌ی دیجیتالی بازی را بدون چون‌و‌چرا به آن‌ها پس داد. سایبرپانک 2077 هنوز هم در فروشگاه پلی استیشن برای خریداری در دسترس نیست.

جنجال‌های بازی سایبرپانک 2077 به جایی رسید که اتهاماتی جدی علیه سی‌دی پراجکت رد مطرح شد. در این اتهامات ادعا شده بود که آن‌ها سرمایه‌گذاران و مشتری‌های خود را درباره‌ی وضعیت بازی گمراه کرده‌اند. سی‌دی پراجکت رد نیز مجبور شد در چند دعوی حقوقی که از طرف سهام‌داران آن‌ها مطرح شده بود، از خود دفاع کند. علاوه‌بر مشکلات مالی و حقوقی‌ای که پس از عرضه‌ی سایبرپانک 2077 گریبان این استودیوی لهستانی را گرفت، آن‌ها با کاهش قابل‌توجه ارزش سهام خود در بازارهای بورس جهانی نیز روبه‌رو شدند. ضرر آن‌ها از کاهش سهام‌شان فقط در چند روز پس از عرضه‌ی سایبرپانک 2077 به ۱.۸ میلیارد دلار می‌رسید.

جانی سیلورهند در سایبرپانک ۲۰۷۷

حال وب‌سایت کوتاکو به نقل از شرکت تحقیقات بازار NPD گزارش کرده که سایبرپانک 2077 در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه ژانویه ۲۰۲۱ در رتبه‌ی ۱۸‌ام قرار گرفت. این بازی اکشن-نقش‌آفرینی در ماه دسامبر (ماه قبل از ژانویه) در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین‌ها جای گرفته بود. خیلی‌ها دلیل این موضوع را فروش نه‌چندان خوب نسخه‌های کنسولی و حل نشدن مشکلات آن‌ها توسط سازندگان می‌دانند. در این فهرست، بازی‌هایی مانند نسخه‌ی پلی استیشن 4 ماینکرفت و The Legend of Zelda: Breath of the Wild  در رتبه‌های بالاتر از سایبرپانک 2077 قرار دارند.

باتوجه‌به اینکه سی‌دی پراجکت رد آمار فروش نسخه‌های دیجیتالی سایبرپانک 2077 را با شرکت NPD به اشتراک نمی‌گذارد، این احتمال نیز وجود دارد که آمار فروش کلی از آمار ارائه‌شده توسط NPD بیشتر بوده باشد.

استودیوی سی‌دی پراجکت رد چند وقت پیش با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد که باید وقت بیشتری را صرف توسعه‌ی نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بازی می‌کرد. بسیاری از طرفداران بازی‌های سی‌دی پراجکت به این خاطر که این استودیو برای انتشار بازی روی کنسول‌ها عجله کرده و از طرفی قبل از عرضه آن‌ها را درباره‌ی وضعیت واقعی بازی در گمراهی نگه داشته بود، ناراحت شده‌اند. در همین راستا، اخیرا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در ماه‌های منتهی به انتشار سایبرپانک 2077 تغییراتی لحظه‌ی آخری مانند گنجاندن یک سیستم پلیس، به‌صورت سرسری در بازی اعمال شده بود.

مبارزه با سلاح گرم در بازی Cyberpunk 2077 و فضای سایبرپانکی شهر نایت سیتی

باتوجه‌به تمام اتفاقاتی که پس از عرضه‌ی Cyberpunk 2077 برای سی‌دی پراجکت رد پیش آمده، به‌نظر می‌رسد که آن‌ها راه درازی تا جلب اعتماد دوباره‌ی گیمرها در پیش دارند. آن‌ها با پنهان‌کاری‌های خود در روزهای قبل از عرضه‌ی سایبرپانک 2077، در مدت کوتاهی ضربه‌ی سختی به اعتبار خود وارد کردند؛ اعتباری که توانسته بودند با مجموعه بازی‌های تحسین‌شده‌ی ویچر در طول‌ سال‌ها کسب کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده