نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵

Cyberpunk 2077 در ماه دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش دیجیتالی داشته است

به گزارش وبسایت سوپردیتا، مجموع فروش دیجیتالی بازی Cyberpunk 2077 در ماه دسامبر به ۱۰.۲ میلیون نسخه می‌رسد که ۸۰ درصد این تعداد به فروش بازی روی پلتفرم پی سی اختصاص دارد.

به نظر می‌رسد که باوجود حواشی و اتفاقات غیرمنتظره زیادی که در زمان عرضه بازی سایبرپانک 2077 رخ داد، این بازی روند بسیار خوب و موفقیت آمیزی را در بحث فروش و درآمدزایی تجربه می‌کند. استودیوی سی دی پراجکت رد از زمان عرضه بازی مورد انتظار خود، آپدیت‌های متعددی را برای رفع مشکلات فنی این بازی به‌ویژه روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر کرده است و انتظار می‌رود که در ادامه شاهد بالا رفتن سطح رضایت کاربران از این بازی اکشن و نقش آفرینی باشیم.

وبسایت آنالیز و تحقیقات SuperData در گزارش جدید خود به آمار فروش دیجیتالی برخی از بزرگ‌ترین بازی‌های حال حاضر بازار جهانی پرداخته است. براین اساس، Cyberpunk 2077 در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذرماه - دی ماه) ۱۰.۲ میلیون نسخه دیجیتالی را به فروش رسانده است. ۸۰ درصد این تعداد به فروش بازی روی پلتفرم پی سی اختصاص دارد که از زمان عرضه بازی مشکلات فنی کمتری در آن گزارش شده است. این آمار نهایتاً منجر به ثبت رکورد بالاترین فروش دیجیتالی بازی در طول یک ماه با درآمد ۱۲ میلیارد دلاری شده است.

نمایی از گیم پلی بازی Cyberpunk 2077

لازم به ذکر است که آمار مربوط‌به نسخه‌هایی که توسط کاربران پس داده شده در این گزارش لحاظ نشده است. براساس ادعای سوپردیتا، این آمار تأثیر چندانی روی فروش چشمگیر این بازی در آخرین ماه سال گذشته میلادی نداشته است. به‌طور کلی، آمار فروش سایبرپانک 2077 نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته که فروش نسخه‌های کنسولی این بازی نیز به‌طور ویژه ۱۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. میزان درآمدزایی بازی روی پلتفرم پی سی نیز یک جهش ۴۰ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش CD Projekt، تا تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ (یکم دی‌ماه ۹۹) بیش از ۱۳ میلیون نسخه از بازی Cyberpunk 2077 به فروش رسیده که نسخه‌های پس گرفته شده‌ی بازی نیز در آن اعمال شده است. بالا بودن قابل‌توجه آمار فروش این بازی روی پلتفرم پی سی نیز نکته‌ی جالبی است که می‌توان به آن اشاره کرد. ناشر این بازی قبل از عرضه رسمی آن اعلام کرده بود که ۷۴ درصد از پیش خریدکنندگان این بازی، نسخه دیجیتالی سایبرپانک را سفارش دادند که از این تعداد ۵۹ درصد برای پی سی و ۴۱ درصد روی سایر کنسول‌ها خریداری شده است.

نمایی از بازی سایبرپانک

در این بین، جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که آپدیت 1.1 این بازی هم‌اکنون قابل دسترسی است. محتوای این به‌روزرسانی بیشتر به رفع باگ‌های بازی تمرکز داشته و نسخه‌های مختلف آن را بهینه‌سازی می‌کند. پچ 1.2 بازی نیز در دست ساخته بوده و توسعه‌دهندگان این بازی به‌صورت پیوسته نظرات و انتقادات مخاطبان را برای رفع ایرادات بازی دریافت می‌کنند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده