// پنجشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۴

به فروش رفتن تمام فایل های دزدیده شده از استودیو سی دی پراجکت رد

متاسفانه ظاهرا تمام فایل‌های دزدیده‌شده از سرورهای استودیو بازی‌سازی سی‌دی پراجکت رد به فروش رسیدند؛ فایل‌هایی که شامل کدهای سایبرپانک 2077، ویچر 3 وایلد هانت و حتی موتور بازی‌سازی اختصاصی شرکت هستند.

گروهی از هکرها که قصد باج‌گیری از شرکت سی‌پی پراجکت رد را داشتند و دیروز کل فایل‌های اصلی بازی Gwent را در اینترنت پخش کردند، شوربختانه به‌تازگی موفق به فروش تمام فایل‌ها شدند. آن‌ها در خریدی انجام‌شده داخل دارک وب و با دریافت حدودا هفت میلیون دلار، تمام اسناد و فایل‌هایی را فروختند که از سرورهای استودیو سازنده‌ی بازی Cyberpunk 2077 دزدیده شده‌اند.

مقاله مرتبط:

دارک وب چیست ؛ کارهایی که نباید در آن انجام دهید!

همچنین به نظر می‌رسد که فراتر از فایل‌های کامل نسخه‌ی عرضه‌نشده‌ی بازی ویچر 3 وایلد هانت، سایبرپانک 2077 و نسخه‌ی رسمی بازی The Witcher 3: Wild Hunt، تمام فایل‌های موتور بازی‌سازی Red Engine هم به فروش رفت؛ انجینی که استودیو سی‌دی پراجکت رد برای توسعه‌ی بازی‌های مختلف خود از آن بهره می‌برد. حالا تمام فایل‌ها در کنترل کامل و اختصاصی خریدار هستند؛ تا او (شاید هم آن‌ها) هر کاری که می‌خواهد با فایل‌های بازی‌ها و موتور بازی‌سازی انجام بدهد. ویکتوریا کیولویچ از KELA که رسانه‌ی ورج صحت اطلاعات آن در رابطه با وضعیت پیش‌آمده را تایید می‌کند، در گفت‌وگو با رسانه IGN به این شکل مسئله را توضیح داده است.

فایل‌ها با یک خرید به قیمت حدودا هفت میلیون دلار در دارک وب به فروش رسیدند

منابع مختلف می‌گویند که باتوجه‌به ظاهر ماجرا باید پذیرفت که هک توسط گروه HelloKitty انجام شد و هیچ ارتباط خاصی با خشم برخی از بازیکنان از مشکلات فنی بازی سایبرپانک 2077 نداشت. این یک حمله‌ی سایبری به هدف باج‌گیری و کسب پول است و ارتباطی با چنین مواردی ندارد. گروه هکر تهدید کرده بود که اگر این فایل‌ها و اسناد پخش بشوند، مشکلات زیادی برای سی‌دی پراجکت رد به وجود می‌آیند و حالا باید صبر کرد و دید که در ادامه چه رخ می‌دهد. شرکت سی‌دی پراجکت هنوز هیچ اظهار نظری راجع به این اخبار بازی جدید نداشته است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده