// یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵

ویدیو فاش شده از ریمستر بازی GoldenEye 007

ویدیویی از گیم‌پلی نسخه‌ی ریمستر و لغو‌شده‌ی بازی GoldenEye 007 منتشر شده است. این بازی قرار بود برای کنسول ایکس باکس 360 منتشر شود.

Golden Eye 007 ساخته‌ی استودیوی Rare که در سال ۱۹۹۷ روی کنسول نینتندو 64 منتشر شد، نه‌تنها یکی از بازی‌های شاخص و برتر آن نسل از کنسول‌های بازی به شمار می‌رفت، بلکه نام آن درمیان بازی‌های ویدیویی شوتر کل تاریخ نیز خوش می‌درخشد. گیمرهای قدیمی نام GoldenEye 007 را عموما به‌عنوان یکی از بهترین شوترهای اول‌شخصی که تا به حال از روی یک محصول لایسنس‌شده ساخته شده است، می‌شناسند.

بااین‌حال، خیلی از طرفداران قدیمی بازی همیشه مشتاق تجربه‌ی نسخه‌ی ریمستر‌شده‌ای از آن بودند که البته این اتفاق هیچ‌وقت نیفتاد و دلیل آن هم به مسائل پیچیده‌ی مربوط‌به خرید لایسنس محصولات نسبت داده می‌شود. با اینکه سال‌های پیش شاهد انتشار یک نسخه‌ی ریمیک از GoldenEye 007 روی کنسول Wii بودیم؛ اما از طرفی ویدیویی از گیم‌پلی یک نسخه‌ی ریمسترشده از بازی که قرار بوده برای کنسول ایکس باکس 360 ساخته و منتشر شود، به‌تازگی در سطح اینترنت فاش شده است. ناگفته نماند که تکمیل مراحل ساخت این بازی همان زمان لغو شد.

تصویری از گیم‌پلی ریمستر کنسل‌شده‌ی GolenEye 007 برای ایکس باکس 360

کانال یوتیوبی به نام Graslu00 اخیرا ویدیوی کاملی از گیم‌پلی این بازی را به اشتراک گذاشته است. همچنین برخی از محتوای بخش چندنفره‌ی آن نیز در این ویدیو نشان داده می‌شود. از ظاهر بازی نمایش‌داده‌شده در این ویدیو برمی‌آید که انگار تقریبا در مراحل پایانی توسعه به سر می‌برده (باتوجه‌به اینکه یک نسخه‌ی ریمستر بوده نه ریمیک) و شاید ناشر یا سازنده ناگهان تصمیم گرفتند که آن را عرضه نکند. شما می‌توانید این ویدیوی دوساعته را از لینک یوتیوب تماشا کنید.

چند سال پیش کاربرای در توییتر از فیل اسپنسر چنین درخواستی کرد: «پیشنهاد می‌کنم که با نینتندو و اکتیویژن به یک توافق برسید که بتوانید ریمیکی برای بازی GoldenEye استودیوی ریر بسازید. ریمیکی که هیچ‌وقت منتشر نشد.» اسپنسر نیز در پاسخ می‌گوید: «به‌دست آوردن حق ساخت یک بازی از روی این اثر کاری بسیار سخت و چالش‌برانگیز است. بارها سعی خود را کردیم. برای ساخت چنین بازی‌ای شرکت‌های زیادی باید با یکدیگر کار کنند و ما هم به همین دلیل قید ساخت ریمیک گلدن‌آی را زدیم.»

حال شاید با خود فکر کنید که مگر به‌دست آوردن لایسنس GoldenEye 007 چقدر می‌تواند سخت باشد. در این خصوص باید گفت که این بازی توسط استودیوی ریر و برای کنسول نینتندو 64 ساخته شد. سپس مایکروسافت این استودیو را خریداری کرد. بااین‌حال، نینتندو هنوز ناشر بازی اصلی محسوب می‌شود که همین به پیچیدگی موضوع می‌افزاید. از طرفی شرکت اکتیویژن نیز به معادله اضافه می‌شود؛ چراکه نسخه‌ی ریمیک GoldenEye 007 را روی کنسول Wii منتشر کرده است.

تصویری از محیط و شخصیت ریمستر کنسل‌شده‌ GoldenEye 007 برای ایکس باکس 360

تماشای ویدیوی مذکور از گیم‌پلی ریمستر لغوشده‌ی GoldenEye 007 می‌تواند برای کسانی که به‌دنبال ساخته شدن چنین نسخه‌ای از بازی بودند، ناراحت‌کننده باشد. چراکه تعداد زیادی از طرفداران فقط مشتاق تجربه‌ی نسخه‌ای ریمسترشده از بازی بودند و نه یک ریمیک کامل. در این ویدیو نیز شاهد هستیم که غیر از بهبود نسبی برخی جنبه‌های بصری و مدل‌های بازی، سایر المان‌های آن به بازی اصلی سال ۱۹۹۷ وفادار مانده است.

علاوه‌بر این، اخیرا خبر آمده که استودیوی IO Interactive، سازنده‌ی سه‌گانه‌ی اخیر هیتمن که به‌تازگی بازی تحسین‌شده‌ی Hitman 3 را منتشر کرده‌ است، قصد دارد از مجموعه‌ی جیمز باند بازی بسازد که نام آن نیز فعلا Project 007 است. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌‌اند که داستان بازی Project 007 پتانسیل تبدیل شدن به یک سه‌گانه را دارداعلام این خبر از آن‌جا می‌تواند جالب باشد که مسائل و پیچیدگی‌های مربوط‌به کسب لایسنس بازی‌های جیمز باند احتمالا هنوز به قوت خود باقی است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ آیا شما هم جزو کسانی هستید که برای تجربه‌ی نسخه‌ای ریمسترشده از GoldenEye 007 مشتاق بوده‌‌اند؟ فکر می‌کنید که استودیوی آی‌او اینترکتیو چقدر در ساخت یک بازی جیمز باندی موفق عمل خواهد کرد؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده