// شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

میزان پاداش دریافتی توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 دیگر به نمرات منتقدین وابسته نیست

استودیوی سی دی پراجکت رد به‌تازگی تصمیم گرفته که سیستم پرداخت پاداش به کارمندان را تغییر دهد و دیگر مبلغ پرداخت شده به جمع نمرات منتقدان به بازی Cyberpunk 2077 وابسته نخواهد بود.

پس از سال‌ها انتظار و عقب افتادن چندباره‌ی تاریخ عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077، حالا چندروزی است که بالاخره جدیدترین ساخته‌ی استودیوی CD Projekt Red به‌دست طرفداران بی‌شمار آن رسیده است. با اینکه بازی موفق شده نمرات بسیار خوبی از منتقدین دریافت کند، اما وجود باگ‌ها و مشکلات فراوان آن در کنسول‌های نسل هشتمی جنجالی و بحث‌برانگیز شده است. همچنین به‌نظر می‌رسد که انتقادات کاربران از مشکلات عدیده‌ی سایبرپانک 2077 از نظر تیم مدیریت سی‌دی پراجکت رد دور نمانده است. در همین راستا، این استودیوی لهستانی به‌تازگی قوانین مربوط‌به میزان پاداش پرداختی به کارمندان خود را تغییر داده و از این به بعد، جمع نمرات داده شده‌ی منتقدین به بازی‌هایشان دیگر تاثیری در مبلغ پاداش دریافتی ندارد.

جیسن شرایر از خبرگزاری بلومبرگ خبر داده که آدام بداوسکی، کارگردان خلاق سایبرپانک 2077 ایمیلی به تمام اعضای تیم توسعه‌ی بازی فرستاده که در آن درباره‌ی تغییر در قوانین پرداخت پاداش توضیح داده است. او در این ایمیل اذعان کرده که باتوجه‌به «شرایط» خاص این چندوقت که منجر به دورکاری اعضای تیم شده بود و مشکلاتی که این نوع کار کردن با خود به همراه دارد، اصلا منصفانه نیست که مبلغ پاداش آن‌ها به جمع نمرات بازی گره زده شود.

بداوسکی اضافه می‌کند: «ما حجم زمانی‌که باید برای ساخت سایبرپانک 2077 صرف می‌شد و پیچیدگی موجود در فرایند ساخت آن را دست‌کم گرفتیم. بااین‌حال، شما تمام تلاش خود را کردید تا یک بازی بلندپروازانه و خاص را به مخاطبان تقدیم کنید.»

گیم پلی بازی Cyberpunk 2077

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که سیستم پرداخت پاداش استودیوی سی‌دی پراجکت رد هنوز هم می‌تواند کمی بحث‌برانگیز باشد؛ چراکه ظاهرا به کارمندان ژتون‌هایی اهدا می‌شود و درصورتی که استودیوی سی‌دی پراجکت رد به اهداف مورد نظر برای بازی‌هایش دست پیدا کند، این ژتون‌ها می‌توانند تبدیل به پاداش نقدی شوند. برخی از توسعه‌دهندگان سایبرپانک 2077 اعتقاد دارند که چنین سیستمی آن‌ها را تشویق می‌کند تا ساعات بسیار طولانی در روز را به کار کردن اختصاص دهند. سی‌دی پراجکت رد در چندماه گذشته به‌خاطر اخبار پخش شده درباره‌ی «کرانچ‌هایش» در رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود. بداوسکی همان موقع در پاسخ به اخبار این چنینی اظهار کرده بود: «می‌دانم که این تصمیم کاملاً مخالف آن چیزی است که در گذشته در مورد کرانچ گفتیم ولی ما سایر روش‌های ممکن برای پیشبرد این شرایط را بررسی کرده و ناچار به اتخاذ این تصمیم شده‌ایم.»

بازی Cyberpunk 2077 درحال‌حاضر برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی و گوگل استیدیا دردسترس است. نسخه‌های اختصاصی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 آن نیز قرار است در تاریخی از سال ۲۰۲۱ منتشر شوند. نسخه‌های کنسول‌های نسل هشتمی بازی درحال‌حاضر عملکرد ضعیفی دارند که سی‌دی پراجکت رد در تلاش است تا با ارائه‌ی پچ‌های متعدد، مشکلات و باگ‌های بازی را روی این کنسول‌ها برطرف کند.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.   


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده