پیش نمایش بازی Cyberpunk 2077

پیش نمایش بازی Cyberpunk 2077

چهار شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

بالاخره پس از سال‌ها انتظار، کم‌تر از یک روز دیگر سایبرپانک ۲۰۷۷ رسما منتشر خواهد شد؛ پس با زومجی همراه باشید تا برای یک بار دیگر اطلاعات این بازی را باهم مرور کنیم.

بدون شک، سی‌دی پراجکت رد یکی از آن شرکت‌های بازیسازی است که نمی‌توان منکر کیفیت بالا و تاثیرگذاری غیرقابل‌انکارش در صنعت بازی‌های ویدیویی شد. در سال ۲۰۱۲ و پس از آنکه تقریبا یک سالی از عرضه ویچر ۲ گذشته بود، این شرکت یک بازی نقش آفرینی جدید به اسم سایبرپانک ۲۰۷۷ معرفی کرد؛ اثری نقش آفرینی که این بار به جای بردن‌مان به دنیایی فانتزی و باستانی مثل جهان ویچر، در دنیایی دستوپیایی و سایبرپانکی در آینده جریان دارد. در سال ۲۰۱۳ اولین تیزر بازی هم منتشر شد که خبر از تجربه‌ای جذاب می‌داد. با این حال پس از این تیزر، سایبرپانک ۲۰۷۷ وارد یک سکوت خبری کامل شد و البته که این امر طبیعی هم به‌نظر می‌رسید؛ چرا که سی‌دی پراجکت رد مشغول ساخت ویچر ۳ بود و تقریبا پس از انتشار این بازی در سال ۲۰۱۵ و دومین بسته الحاقی بزرگ آن یعنی Blood and Wine در سال ۲۰۱۶ بود که تمرکز شرکت دوباره روی سایبرپانک ۲۰۷۷ منعطف شد. 

بالاخره پس از گذشت ۵ سال از اولین نمایش بازی، بالاخره در E3 2018 بود که دومین تریلر بازی پخش شد. پس از آن شاهد تایید حضور کیانو ریوز در بازی بودیم و سایبرپانک ۲۰۷۷ در رویداد‌های دیگری مثل گیمزکام هم حضور داشت که البته برخی نمایش‌های بازی، فقط برای اصحاب رسانه و پشت درهای بسته پخش می‌شدند و پس از مدتی بخشی از آن‌ها به‌صورت عمومی هم در دسترس قرار می‌گرفت. پس از این احیای خبری بازی، در E3 2019 بود که سازندگان اولین تاریخ انتشار بازی را آوریل ۲۰۲۰ اعلام کردند. اما این، تازه شروعی برای تاخیر خوردن‌های چندین‌باره بازی بود. ۱۷ سپتامبر، ۱۹ نوامبر و در نهایت هم ۱۰ دسامبر یا همان ۲۰ آذر که باعث خواهد شد تا چند ساعت دیگر، رسما شاهد انتشار این اثر شدیدا مورد‌انتظار باشیم. اما اصلا جدا از این مقدمه و مرور اطلاعات کلی از ساخت بازی، چرا سایبرپانک ۲۰۷۷ انقدر بازی مهمی است و چرا برایش هیجان داریم؟

شخصیتی با ژاکت سامورایی در سایبرپانک ۲۰۷۷

دلایل زیادی دست به دست هم داده‌اند تا سایبرپانک در این حد بازی مورد‌انتظار و مهمی باشد. پس از نمایش‌های بازی در E3 2018، این اثر جوایز مختلفی در این رویداد دریافت کرد و در بهترین‌های سال گذشته از دید رسانه‌های مختلفی هم مورد‌انتظار‌ترین بازی سال ۲۰۲۰ بود. یکی از مواردی که باعث خلق چنین هیجانی پیرامون بازی شده، بدون شک قرار داشتن سی‌دی پراجکت رد پشت پروسه ساخت این بازی است. هرچند لزوما ساخته‌شدن یک بازی توسط استودیویی مشهور تضمینی برای موفقیت و کیفیت آن نیست و مثلا تعداد زیادی مثال نقض در همین چند سال اخیر داریم که یا کلا از طرف استودیو‌های بی‌نام و نشانی بودند و تبدیل به آثار شدیدا موفقی شدند یا بازی‌هایی که توسط نام‌های بزرگ ساخته شده و آنطور که باید موفق نشدند. با این حال سی‌دی پراجکت رد، با سری ویچر، ثابت کرده که کارش را در بازیسازی بلد است. بازی‌های ویچر نسخه به نسخه بهتر شدند و در نهایت به پختگی نسخه سوم رسیدند. از طرف دیگر، سی‌دی پراجکت از آن استودیو‌هایی است که از نظر ارائه محتوای ارزشمند و غنی، واقعا برای مخاطبش ارزش قائل است و امید به تکرار این وضعیت در سایبرپانک ۲۰۷۷، خودش قدم بزرگی برای تبدیل شدن بازی به اثری عالی خواهد بود. اما حتی جدا از کارنامه موفق سازندگان، ایده‌های سایبرپانک ۲۰۷۷ هم واقعا جذاب هستند و همه‌چیز شدیدا بلندپروازانه به‌نظر می‌رسد که البته یکی از دلایل پروسه ساخت طولانی و تاخیر خوردن‌های بازی را هم می‌توان در همین مساله جستجو کرد.

نایت سیتی در سایبرپانک ۲۰۷۷

سایبرپانک ۲۰۷۷، یک تجربه اکشن نقش آفرینی جهان‌باز است که بازیکنان را به نایت سیتی خواهد برد. «جهان» در بازی‌های ویدیویی، خودش یکی از ارکانی است که می‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت اثر داشته باشد. برای مثال، سری GTA و شهر‌های فراموش‌نشدنی آن‌ها را به‌یاد بیاورید. یا از تجربه‌های اخیر یکی از دلایلی که Red Dead Redemption 2 را به بازی بزرگی تبدیل می‌کرد، همین جهان شگفت‌انگیزش بود و دنیای پرجزییات ویچر ۳ هم مثال دیگری است که نشان می‌دهد یک جهان غنی چقدر می‌تواند به بهتر شدن تجربه کلی یک بازی کمک کند. خب در مورد سایبرپانک ۲۰۷۷، به‌نظر می‌رسد که نایت سیتی کاملا پتانسیل تبدیل شدن به چنین جهان فراموش‌نشدنی را دارد. دنیا و بهتر است بگوییم شهرِ بازی، به مناطق مختلفی تقسیم شده که از جنبه‌های مختلفی متفاوت از هم هستند. برای مثال، قسمتی از شهر مخصوص قشر مرفه آن است و در این مناطق شاهد بنا‌ها و ماشین‌های بسیار لوکس، تفریحات گران‌قیمت یا حتی یک فرودگاه فضایی هستیم! یا در قسمتی دیگر که سطحِ پایین‌تری دارد، گروه‌های گانگستری مختلف جولان می‌دهند و اینجا، جایی است که هرج و مرج واقعی یک دنیایی سایبرپانکی بی‌رحم را می‌توان پیدا کرد. اما اگر فقط حضور در محیط‌های شهری ناامیدتان می‌کند، سازندگان منطقه‌ای خارج از شهر به اسم بدلند هم برای بازی تدارک دیده‌اند؛ بدلند در واقع محیطی با فضای بیابانی‌مانند است که شاید حتی تداعی‌گر محیط اثری مثل مدمکس هم باشد. 

دنیای بازی از محیط‌هایی با اتمسفر مختلف تشکیل شده است؛ از منطقه‌ای مخصوص اشراف و ثروتمندان تا مناطق بیابانی خارج‌شهر

یکی از سازندگان سایبرپانک ۲۰۷۷، در توضیح دنیای آن اعلام کرده که هرچند بازی از حیث وسعت، جهانی کوچک‌تر از ویچر ۳ خواهد داشت، اما دنیای آن به مراتب غنی‌تر و پرجزییات‌تر است. در واقع منظور از این حرف، این است که دنیای بازی فضاهای خالی کم‌تری خواهد داشت و واقعا می‌توان حس یک شهر را از آن دریافت کرد. جالب است بدانید با اینکه برخی طرفداران با توجه به نمایش‌های بازی، نگران بودند که شاید شاهد شهر خلوتی باشیم که جمعیت چندانی ندارد و مسائلی از این دست. با این حال رسانه‌هایی که بازی را تجربه کرده‌اند، خبر از وضعیت کاملا متفاوتی می‌دهند و شهر بازی به‌نظر حسابی پرجزییات و مملو از افراد و اتفاقات مختلف است. جدا از این، همان منطقه بدلند هم فقط یک منطقه بیابانی نیست و آن هم هویت خاص خودش را دارد؛ به طوریکه گروه‌هایی در این منطقه ساکن هستند و ماجراهای زیادی در بدلند انتظار بازیکنان را می‌کشند.

شهر نایت سیتی سایبرپانک ۲۰۷۷ در شب

اما برای گردش در چنین جهانی، بازیکنان نیاز به وسایل نقلیه دارند و خب سایبرپانک ۲۰۷۷ از این نظر هم گزینه‌های مختلفی در اختیارتان قرار می‌دهد. بدیهی‌ترین وسیله نقلیه در بازی، ماشین خواهد بود که شما می‌توانید با زوایای دوربین مختلفی بسته به سلیقه آن‌ها را هدایت کنید و خب خود ماشین‌ها، به انواع و دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. دسته اول، ساده‌ترین و ارزان‌ترین نمونه ماشین‌ها هستند که سرعت چندان بالایی ندارند اما خب در حد وسیله‌ای که بتوانید با آن در دنیای بازی جابجا شوید، جوابگو خواهند بود. با این حال سازندگان، عاشقان سرعت و ماشین‌های لوکس‌تر را هم فراموش نکرده‌اند و ماشین‌های اسپورت سریع، برای عاشقان سرعت در دسترس هستند و حتی طرفداران ماشین‌های لوکس گران‌قیمت با ظاهر عجیب و غریب هم نمونه‌های مختلفی در بازی پیدا خواهند کرد. اما ماشین‌ها، تنها وسایل نقلیه بازی نیستند و برای مثال در سایبرپانک امکان هدایت موتور را هم خواهیم داشت. یا یک سری ماشین‌های نظامی‌مانند و قدرتمند هم در دسترس هستند که اگر به ماشینی نیاز داشته باشید که بتواند در برابر شلیک گلوله‌های دشمنان مقاومت بالایی داشته باشید، می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. خبر خوب دیگر در این مورد اینکه بازی حتی امکان شخصی‌سازی ماشین‌ها را هم در نظر گرفته و می‌توانید آن‌ها را با امکاناتی که در دسترس هستند، به ظاهر دلخواه‌تان دربیاورید. 

به شخصی‌سازی ماشین‌ها در بازی اشاره کردیم ولی خب این، شاید ساده‌ترین آزادی‌عمل و قدرت شخصی‌سازی است که سایبرپانک ۲۰۷۷ به بازیکن می‌دهد و موارد بسیار مهم‌تری از این نظر در بازی در دسترس خواهند بود. برای مثال، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های شخصی‌سازی بازی، به بحث کاراکتر‌ قابل‌بازی آن مربوط می‌شود. بازیکن در سایبرپانک ۲۰۷۷، کنترل شخصیتی به اسم V را برعهده دارد؛ شخصیتی که می‌توانید با گزینه‌های مختلفِ در دسترس، ظاهر و جنبه‌های مختلف او را شخصی‌سازی کنید. اما جدا از این، یکی از موارد جذابِ بازی امکان انتخاب از بین سه مسیر مختلف برای شروع داستان آن است. قبلا هم در بازی‌های دیگری و مخصوصا آثار نقش‌آفرینی، امکان مشابهی را شاهد بودیم ولی خب به‌نظر می‌رسد سایبرپانک چنین امکانی را وارد سطح جدیدی خواهد کرد؛ چرا که هریک از این مسیر‌های سه‌گانه، به شکلی کاملا متمایز بازیکن را وارد ماجراهای بازی خواهد کرد و در ادامه هم مسیری منحصر‌به‌فرد در مقایسه با انتخاب‌های دیگر خواهیم داشت. به‌طور دقیق‌تر، جدا از اینکه با انتخاب هریک از این مسیر‌ها بازی را در منقطه و محیطی متفاوت شروع می‌کنید، در ادامه رفتار شخصیت‌های دنیای بازی یا کلا کاراکتر‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد هم ممکن است بر اساس این انتخاب اولیه متفاوت باشند و خب اگر چنین ایده‌ای درست در بازی پیاده شود، می‌توان تقریبا گفت که سایبرپانک ۲۰۷۷ ارزش حداقل سه بار تجربه را، هر بار با یکی از این انتخاب‌ها، خواهد داشت!

موتورسواری در سایبرپانک ۲۰۷۷

در کنار امکان انتخاب از بین سه گزینه برای شروع، در ادامه هم بازیکنان آزادی‌عمل بالایی برای پیش‌برد بازی خواهند داشت. برای مثال، اخیرا اخباری منتشر شده بود که می‌توان داستان اصلی سایبرپانک ۲۰۷۷ را در چیزی حدود ۴۰ ساعت تمام کرد اما خب از طرف دیگر، یکی دیگر از سازندگان بازی هم گفته بود که با وجود ۱۷۵ ساعت بازی کردن، هنوز به پایان بازی نرسیده است! دلیل این امر، بیش از هر چیزی این است که بازیکنان می‌توانند به سبک دلخواه خودشان غرق ماجراهای دنیای بازی شوند؛ شما می‌توانید فعالیت‌ها و ماموریت‌های فرعی و جانبی را پیگیری کنید که خودشان شامل انواع مختلفی هستند و مثلا از کمک کردن به یک کاراکتر گرفته تا اتفاقی را که در حین سفر در دنیای بازی با آن روبه‌رو می‌شوید در بر می‌گیرند یا اینکه نه بیش‌تر روی ماموریت‌های اصلی و تمام کردن سریع بازی تمرکز کنید. 

شخصی‌سازی بخشی جدانشدنی از بازی است؛ از شخصی‌سازی ماشین و سلاح گرفته تا امکان ارتقا کاراکتر به‌روش دلخواه

جدا از داشتن آزادی‌عمل در انتخاب مراحل و پیش‌برد بازی، خود این مراحل را هم می‌توانید با روش‌های مختلفی پشت سر بگذارید که این قضیه، بیش از هر چیزی از غنی بودن جنبه‌های نقش‌آفرینی اثر نشات می‌گیرد. بله؛ سایبرپانک ۲۰۷۷ بیش از هر چیزی یک بازی نقش آفرینی است و شما این قدرت را دارید تا شخصیت خودتان را دقیقا منطبق بر سبک بازی خودتان خلق کنید و ارتقا بدهید. به مرور زمان و با انجام دادن ماموریت‌ها و کارهای مختلف، امکان ارتقا شخصیت را خواهید داشت و می‌توانید وی را دقیقا به همان چیزی تبدیل کنید که مطابق سبک بازی‌تان است. فرضا اگر عاشق اکشن و کشت‌و‌کشتار هستید، سراغ قابلیت‌هایی بروید که توانایی شما در مبارزه با سلاح‌ها را بهبود می‌دهند یا اینکه مقاومت‌تان در درگیری‌های شلوغ را بالا می‌برند و خب در نتیجه قادر خواهید بود اسلحه‌های مختلفی را به دست بگیرید و به سبک یک شوتر اول‌شخص، به دل دشمن بزنید. یا نه اگر حس می‌کنید که چنین تجربه‌ای خیلی سرراست است یا باب‌میل شما نیست، می‌توانید کاراکتری بسازید که مهارت بالایی در هک کردن دارد و چون شاهد جهانی هستیم که خیلی چیز‌ها در آن از طریق شبکه‌ای گسترده به‌هم متصل هستند، این سبک و سیاق هم شما را با گزینه‌های جذابی در پیشبرد ماموریت‌ها روبه‌رو خواهد کرد؛ مثلا در یکی از تریلر‌های بازی دیدیم که حتی وزنه‌ای که شخصی در حال تمرین با آن بود، امکان هک شدن را داشت و می‌توانستید کاری کنید که وزنه روی فرد بی‌افتد و باعث مرگ او شود!

گان فایت سایبرپانک ۲۰۷۷

اما فارغ از اینکه کاراکتر خودتان را چطور بسازید و ارتقا بدهید و چه سبک بازی در پیش بگیرید، سایبرپانک ۲۰۷۷ ابزار لازم برای لذت بردن از آن سبک بازی را برای‌تان تدارک دیده است و در راس این ابزار، سلاح‌های بازی قرار دارند. درست مثل ماشین‌ها، سلاح‌ها هم به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و خب به‌عنوان یکی از اصول پایه‌ای بازی‌های نقش آفرینی، شما می‌توانید از طریق گشت‌و‌گذار در دنیای بازی و از طریق لوت سلاح‌هایی با ارزش و کیفیت مختلف به‌دست بیاورید یا اینکه آن‌ها را بخرید. سلاح‌ها، از نمونه‌هایی که در واقع به بدن شخصیت V وصل می‌شوند گرفته تا انواع اسلحه سرد مثل شمشیر، انواع تفنگ از مسلسل و شات‌گان گرفته تا نمونه‌های پیشرفته‌تری که گلوله‌هایشان قدرت رهگیری دشمن را دارند و همینطور نمونه‌هایی کاملا عجیب را شامل می‌شوند که تکنولوژی آن‌ها منطبق بر دورانی است که بازی در آن جریان دارند. این سلاح‌ها قابلیت شخصی‌سازی هم دارند و می‌توانید ویژگی و قدرت آن‌ها را به شکل دلخواه دربیاورید. سایبرپانک داستانش را در جهانی در زمانِ آینده تعریف می‌کند و به همین دلیل هم پیاده‌سازی تجهیزات محافظتی مثل زره به شکل بازی مثل ویچر ۳ ممکن نیست؛ در نتیجه سازندگان چنین تجهیزاتی را در قالب لباس در بازی تعریف کرده‌اند و لباس‌هایی که پیدا یا خریداری می‌کنید، مولفه‌های محافظتی مخصوص به خود را دارند و مثلا برخی کلا مقاومت فیزیکی شما را بالا می‌برند یا برخی دیگر، جدا از محافظت فیزیکی، امکان دفاع در برابر نوع خاصی از حملات یا گلوله‌ها را هم دارند. 

 

با‌وجود اینکه سایبرپانک ۲۰۷۷ تمرکز زیادی روی ارائه یک تجربه نقش‌آفرینی عمیق و پرجزییات دارد، اما در عین حال گان‌پلی و اکشن‌های بازی هم واقعا جذاب به‌نظر می‌رسند. اگر از طرفدارانی باشید که تریلر‌های بازی را تمام و کمال دنبال کرده‌اند، می‌دانید که یکی از واضح‌ترین ویژگی‌های گان‌پلی و درگیری‌های بازی تنش و هیجان بالای آن‌ها به‌نظر می‌رسد. مثلا در صحنه‌ای از تریلر‌ها، شاهد بودیم که V و دوستش در حال نبرد با دشمنانی هستند که بی‌رحمانه به سمت آن‌ها شلیک می‌کنند و خب تاثیرات مخرب طبیعی شلیک‌ها روی محیط یا افکت‌هایی از این دست، کاملا آن حس یک درگیری سنگین و نفس‌گیر را به بازیکن منتقل می‌کنند که امیدواریم در تجربه نهایی بازی هم این هیجان دقیقا به همین شکل حضور داشته باشد و سایبرپانک ۲۰۷۷، به همان میزان که پتانسیل یک نقش آفرینی پرجزییات را دارد، اکشن‌های جذابی هم ارائه دهد. 

جانی سیلورهند در سایبرپانک ۲۰۷۷ با بازی کیانو ریوز

از گیم‌پلی بازی حسابی صحبت کردیم. ولی شاید بزرگ‌ترین علامت سوالی که در ذهنمان شکل گرفته، مربوط به جنبه‌های داستانی سایبرپانک ۲۰۷۷ هم باشد. احتمالا می‌دانید که بازی جدید سی‌دی پراجکت رد، برگرفته و مرتبط با یک بازی رومیزی به اسم سایبرپانک است و در دنیای آن جریان دارد. حتی خالق اصلی این بازی رومیزی هم در کنار تیم توسعه سایبرپانک ۲۰۷۷ حضور داشت. با این حال یکی از مواردی که به‌شخصه در نحوه تبلیغات و معرفی بازی دوست داشتم، این است که سازندگان خیلی وارد جزییات داستانی بازی نشده‌اند و به جز یک سری موارد کلی که مثلا در آن شاهد اتفاقات آغازین بازی برای کاراکتر V هستیم، چیز زیادی لو نداده‌اند. درست است که الان بازی در دسترس منتقدین و سایت‌ها قرار گرفته و اطلاعات داستانی بیش‌تری هم از آن فاش و منتشر شده است، ولی ما هم خیلی در این مطلب وارد جزییات داستانی نمی‌شویم تا تجربه بازی را برای کسی خراب نکنیم. با این حال بد نیست کمی در مورد شخصیت‌های سایبرپانک ۲۰۷۷ صحبت کنیم. حضور چهره‌های مشهور در بازی‌های ویدیویی، اصلا اتفاق جدیدی نیست و بارها و بارها افراد سینمایی یا سلبریتی‌های دیگر در بازی‌ها حاضر بوده و ایفای نقش کرده‌اند. سایبرپانک ۲۰۷۷ هم از آن بازی‌هایی است که سراغ چنین موردی رفته و خب طبیعی است که این قضیه، هم موافق و هم مخالفین زیادی داشته باشد؛ از طرفی برخی حضور چهره‌هایی چون کیانو ریوز در بازی را جذاب می‌دانند و از طرفی هم برخی این کارها را بیش‌تر تصمیماتی تبلیغاتی می‌دانند که هدف‌شان چیزی جز جذب مخاطب نیست. 

ماشین و نایت سیتی در سایبرپانک ۲۰۷۷

به‌نظر می‌رسد شخصیت‌ها اهمیت خیلی زیادی در سایبرپانک ۲۰۷۷ دارند و بخش زیادی از روایت داستان بر دوش آن‌ها است

بدون اینکه قضاوتی در مورد درست یا غلط بودن این دیدگاه‌ها داشته باشیم، مورد اساسی که باید در مورد شخصیت‌های بازی بدانیم این است که به‌نظر می‌رسد کلا، سایبرپانک ۲۰۷۷ از آن دست بازی‌هایی باشد که وابستگی زیادی به کاراکتر‌هایش در تعریف داستان و خلق اتفاقات خواهد داشت و این قضیه، در نمایش‌های بازی هم به‌وضوح دیده می‌شود؛ جایی که شخصیت‌های زیادی را شاهد هستیم و مثلا بالاتر اشاره کردیم که بسته به انتخاب یکی از مسیر‌های سه‌گانه، نحوه تعامل شخصیت‌ها با کاراکتر شما یا حتی حضور آن‌ها دست‌خوش تغییر خواهد شد و می‌توان انتظار داشت که بخش زیادی از روایت بازی، بر دوش شخصیت‌پردازی این افراد و تعاملی که با آن‌ها داریم باشد. این قضیه حتی ما را به جایی می‌رساند که بگوییم اگر واقعا بازی چنین وضعیتی داشته باشد و شخصیت‌هایی مهم و به‌یادماندنی را خلق کند، دیگر حتی آن بحث خوب یا بد بودن حضور افراد مشهور هم در حاشیه خواهد بود؛ چرا که اگر شخصیت‌‌ها داخلِ بازی پرداخت خوبی داشته باشند، دیگر فرق زیادی هم ندارد که چه‌کسی نقش آن‌ها را ایفا می‌کند و چه بسا مشهور بودن این افراد و حضور چهره‌هایی مثل کیانو ریوز، صرفا بتواند این کیفیتِ خوب را حتی بهتر هم بکند. ولی خب به هر حال برای تصمیم‌گیری در این مورد، باید تا زمانی که خودمان بازی را تجربه می‌کنیم منتظر بمانیم و بعد نظر نهایی را بدهیم. 

شخصیت V و جانی سیلورهند

به‌عنوان سخن آخر، بد نیست اشاره‌ای به کیفیت بصری سایبرپانک ۲۰۷۷ هم داشته باشیم. در روزهای آغازین نسل نهم، نمایش‌های بازی تا به امروز همگی نوید اثری را داده‌اند که کاملا لایق انتشار در چنین دورانی است. بازی بدون زیاده‌گویی و در یک کلام واقعا از نظر بصری زیبا به‌نظر می‌رسد و هرچه بیش‌تر نمایش‌هایش را بررسی کنیم، بیش‌تر به عمق این زیبایی پی خواهیم برد. تنوع محیطی، جزییات طراحی شخصیت‌ها و حتی مواردی مثل فیزیک همه و همه شدیدا چشم‌نواز و طبیعی هستند و به‌نظر می‌رسد که سی‌دی پراجکت رد، دوباره اثری خلق کرده که از نظر گرافیکی واقعا کیفیت بالایی دارد. در نظر داشته باشید که سایبرپانک ۲۰۷۷، در حالی فردا برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و پی سی منتشر خواهد شد که روی کنسول‌های نسل نهمی هم در واقع همان نسخه نسل هشتمی بازی با یک سری بهبود‌های جزئی است. سی‌دی پراجکت رد در این مورد اعلام کرده که در زمان انتشار، وضعیت به این شکل است اما در سال ۲۰۲۱، شاهد انتشار آپدیتی خواهیم بود که باعث کیفیت به‌مراتب بالاتر اجرای بازی روی کنسول‌های نسل نهمی خواهد شد. به بیان بهتر، در حال حاضر اگر از دارندگان پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس | اس باشید، انگار بازی را از طریق Backward Compatibility اجرا می‌کنید و تفاوت‌های بصری این نسخه‌ها با نسخه‌های نسل هشتمی، در حد همان بهبود‌هایی خواهد بود که بازی‌های دیگر Backward Compatibility ارائه می‌دهند. اما در آینده آپدیت مخصوص این کنسول‌ها منتشر می‌شود که در نتیجه آن، بازی هم با کیفیت به‌مراتب بهتری روی آن‌ها اجرا خواهد شد. 

در این مطلب، سعی کردیم تا مروری نهایی بر اطلاعات‌مان از سایبرپانک ۲۰۷۷ داشته باشیم. حال نوبت شما است تا نظرات‌تان را در مورد بازی، با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده