نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۶

ثبت ۱ میلیون کاربر همزمان در Cyberpunk 2077 طی دوازده ساعت ابتدایی عرضه بازی روی استیم

براساس اطلاعات منتشر شده، تنها پس از گذشت دوازده ساعت از زمان عرضه بازی Cyberpunk 2077، تعداد کاربران همزمان آن روی استیم از مرز یک میلیون نفر نیز گذشت.

بالاخره پس از سال‌ها انتظار و تاخیرهای پیاپی، روز موعود فرارسید. کمتر از یک روز از زمان عرضه رسمی بازی مورد انتظار سایبرپانک 2077 می‌گذرد. حال طرفداران می‌توانند دستپخت تازه استودیوی سی دی پراجکت رد که در این مدت انتظارات زیادی را نیز ایجاد کرده بود، تجربه کنند. 

در حالیکه هنوز از انتشار بازی Cyberpunk 2077 روی پلتفرم پی سی زمان زیادی نگذشته است، اما در جدیدترین اخبار بازی، آمار و ارقام فوق‌العاده‌ای از موفقیت آن به‌گوش می‌رسد. باتوجه با اطلاعات دردسترس، تنها پس از گذشت حدود دوازده ساعت تعداد کاربران فعال همزمان بازی روی پلتفرم استیم از مرز یک میلیون نفر گذشته است. به‌طور دقیق ۱,۰۰۳,۲۶۴ نفر گیمر در این مدت زمان کوتاه فرصت تجربه بازی را پیدا کرده‌اند. همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید، سایبرپانک 2077 مورد توجه استریمرهای زیادی نیز واقع شده؛ به‌طوریکه تعداد افرادی که صرفا به تماشای بازی نشسته‌اند، ۱,۱۴۳,۹۶۱ نفر ثبت شده است.

حال زمان آن رسیده تا این آمار و ارقام به‌دست آمده را با ساخته قبلی این استودیوی لهستانی یعنی بازی The Witcher 3 مقایسه کنیم. سال ۲۰۱۵ زمانیکه این بازی روانه بازار شد، در بازه زمانی مشابه توانست ۹۰ هزار گیمر همزمان را به‌دور خود جمع کند. البته احتمالا به یاد دارید که درسال ۲۰۱۹ پس از شروع و نمایش سریال ویچر از شبکه نتفلیکس، محبوبیت بازی نیز افزایش پیدا کرد و در آن زمان تعداد گیمرهای همزمان بازی با رشد چشمگیری ۱۰۳,۳۲۹ نفر گزارش شد.

تنها اثری که هنوز رکورد آن حفظ شده و طی ۲۴ ساعت اولیه خود بیش‌ترین کاربر همزمان را به‌خود اختصاص داده، بازی شوتر Counter-Strike: Global Offensive اثر شرکت ولو با رکورد ۱,۰۰۸,۳۳۴ است.

بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر برای کاربران پلتفرم‌های پی سی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، سرویس استیدیا، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در دسترس کاربران قرار دارد.

حال باید منتظر ماند و دید موفقیت سایبرپانک ادامه‌دار خواهد بود یا این میزان از توجه تنها تب‌وتاب اولیه گیمرها خواهد بود؟ اگر شما هم این بازی را تجربه کرده‌اید، لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده